ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

ΥΠΕΣ: Η Κυβέρνηση έκανε αυτά που έπρεπε να γίνουν πριν δεκαετίες στην Η-Κυβέρνηση

ΚΥΠΕ

Η καθυστέρηση δύο χρόνων από τη Βουλή στην ψήφιση του νομοσχεδίου για την κινητικότητα, στέρησε από τη Μονάδα Διοικητικής Μεταρρύθμισης την ευχέρεια ενίσχυσης με βάση των προγραμματισμό είπε ο Υπουργός Εσωτερικών Κωνσταντίνος Πετρίδης, σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι μέσα σε 2.5 χρόνια έγιναν τεράστια βήματα στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, τα οποία έπρεπε να γίνουν πριν από δεκαετίες, αλλά δεν ήταν καν στην ατζέντα των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Κάνοντας απολογισμός του κυβερνητικού έργου, σ΄ ότι αφορά την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, ανέφερε πως η Κυβέρνηση έχει προτείνει, με νομοσχέδια τα οποία ευρίσκονται ενώπιον της Βουλής, τη θεσμική και διοικητική θωράκιση Μονάδας για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, με οριζόντιες αρμοδιότητες, ως μια από τις 4 διευθύνσεις του Υφυπουργείου Ανάπτυξης, και με πολιτικό προϊστάμενο ο οποίος θα έχει την απόλυτη ευθύνη και θα λογοδοτεί για την πρόοδο της ευρύτερης πολιτικής για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και κάλεσε όσοι ενδιαφέρονται για την συνέχιση και τη στήριξη της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, να θεσμοθετήσουν την πρόταση της κυβέρνησης.

Η Ηλεκτρονική διακυβέρνηση δεν είναι ένα λογισμικό που το αγοράζεις και το εφαρμόζεις, αλλά προϋποθέτει σκληρή δουλειά, πολλά νομοθετήματα, συνεργασία και συντονισμό όλων των τμημάτων του δημοσίου, καταγραφή και απλοποίηση διαδικασιών, διασύνδεση συστημάτων και συνεχείς αλλαγές και εποπτεία συνέχισε τονίζοντας ότι η τεχνολογία αλλάζει πολύ πιο γρήγορα από τις δομές της Κύπρου του 1960 «και γι΄ αυτό προτείνουμε και την αλλαγή των δομών και τις θεσμικής θωράκισης προκειμένου να μην τρέχουμε πάντα πίσω από τις εξελίξεις.

Ο κ. Πετρίδης είπε ακόμα πως «είναι κρίμα το τεράστιο έργο το οποίο έχει επιτελεστεί μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, αντί να τυγχάνει πρακτικής υποστήριξης να τυγχάνει αφορισμών και μικροκομματικής εκμετάλλευσης».

Παραθέτοντας το έργο που έχει επιτελεσθεί στον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, ο κ Πετρίδης αναφέρθηκε στο 3ετές Σχέδιο Δράσης με τα πιο σημαντικά έργα, νομοθετήματα, αλλαγές διαδικασιών, προσθέτοντας ότι ποτέ στο παρελθόν δεν υπήρξε παρόμοιο ολοκληρωμένο πλάνο και εποπτεία για την εφαρμογή του.

Ακολούθως αναφέρθηκε στο Αριάδνη (www.ariadni.gov.cy) στο οποίο όπως είπε κτίστηκαν μέχρι σήμερα 62 υπηρεσίες του Δημοσίου για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, ενώ παρέχονται και επιβεβαιώσεις για τη γνησιότητα εγγράφων, προσθέτοντας ότι στόχος, με βάση το Σχέδιο Δράσης που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο τον Μάιο του 2016 είναι όπως σταδιακά, όλα τα τμήματα του δημοσίου να δουλέψουν για να συνδέσουν τις υπηρεσίες τους με το σύστημα. «Εντός του 2018 υπολογίζουμε να φτάσουμε τις 87 υπηρεσίες, ανέφερε ο κ. Πετρίδης.

Ο κ. Πετρίδης είπε ακολούθως ότι τον Απρίλιο του 2017 εγκρίθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο και κατατέθηκαν στη Βουλή, όπου εκκρεμούν τα νομοσχέδια για την ηλεκτρονική ταυτότητα και ηλεκτρονική πιστοποίηση και ανέφερε πως με τη συνδρομή Εσθονών εμπειρογνωμόνων λήφθηκε απόφαση να αγοραστούν η-Ταυτότητες από εξουσιοδοτημένο παροχέα.
Είπε ακόμα πως συστάθηκε ομάδα έργου, ολοκληρώθηκε η μελέτη του έργου και ετοιμάστηκε Σχέδιο Δράσης για τον τρόπο χρήσης των η-Ταυτοτήτων, προσθέτοντας πως εντός του 2018 θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για εξασφάλιση των η-Ταυτοτήτων.

Ο Υπουργός Εσωτερικών είπε ακόμα ότι για πρώτη φορά έχουν καταγραφεί ομοιόμορφα οι υπηρεσίες και οι διαδικασίες του δημοσίου που αφορούν τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και δημιουργήθηκε ειδική ιστοσελίδα ως μοναδικό σημείο αναφοράς, η οποία παρέχει από τον Ιούλιο του 2016 όλες τις απαραίτητες πληροφορίες όπως: τα απαραίτητα πιστοποιητικά που χρειάζονται για μια αίτηση, τον υπεύθυνο φορέα, τον τόπο και τρόπο υποβολής της αίτησης, το κόστος, τη σχετική νομοθεσία και ότι άλλο χρειάζεται.

Πρόσθεσε ότι μέχρι στιγμής έχει αναρτηθεί πληροφόρηση για τις περισσότερες υπηρεσίες, περίπου 550 με απώτερο στόχο σύντομα να υπάρχει η πληροφόρηση για όλες τις υπηρεσίες του δημοσίου.

Ο κ. Πετρίδης είπε ακόμα πως με βάση τις προτεραιότητες που τέθηκαν και με συνεργασία των τμημάτων του δημοσίου, προωθήθηκαν και ολοκληρώθηκαν τα πολύ σημαντικά έργα τα οποία εξυπηρετούν τον πολίτη όπως το DSL Portal του κτηματολογίου, η αναβάθμιση του Συστήματος Ηλεκτρονικών Πληρωμών του ΥΚΑ, η Πλατφόρμα Σχεδίων Χορηγιών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, και η δημιουργία πλατφόρμας για τα Ανοικτά δεδομένα του Δημοσίου.

«Μετά από σκληρή δουλειά, 1000 σύνολα πληροφοριών του δημοσίου είναι πλέον προσβάσιμα στο κοινό, στους ερευνητές και στις επιχειρήσεις προς πλήρη αξιοποίηση’, είπε αναφέροντας ταυτόχρονα ότι η Κύπρος κατατάχθηκε από την Ε.Ε στην 4η θέση όσον αφορά την πρόοδο στη διάθεση δεδομένων του δημοσίου στο κοινό.


Συμπλήρωσε πως η Πλατφόρμα Σχεδίων Χορηγιών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων και ο ανασχεδιασμός της Πύλης για τις Επιχειρήσεις (ΕΚΕ) βρίσκονται υπό εξέλιξη.


Ο κ. Πετρίδης αναφέρθηκα ακόμα στην αυτοματοποίηση της διαχείρισης όλων των εγγράφων της δημόσιας υπηρεσία, που θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση πόρων και στην πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση του πολίτη. Το σύστημα, συνέχισε, είναι εγκατεστημένο σε 2 Υπουργεία, στην Προεδρία και σε αριθμό υπηρεσιών όπως η Ελεγκτική Υπηρεσία, η Γ.Δ ΕΠΣΑ, και η αστυνομία με σύνολο 4000 χρηστών. Πρόσθεσε πως με βάση το χρονοδιάγραμμα, που περιέχει και εντατική εκπαίδευση των χρηστών, προχωρά η σύσταση του σε όλη την δημόσια υπηρεσία για 12,000 χρήστες.

Ο Υπουργός Εσωτερικών είπε ακόμα ότι για να αντιμετωπιστεί οριστικά το φαινόμενο «σπασμένο τηλέφωνο» προωθήθηκε η δημιουργία ενός σύγχρονου Κέντρου Τηλεξυπηρέτησης το οποίο θα απαντά σε όλα τα τηλεφωνήματα των πολιτών και θα τους παρέχει τηλεφωνική πληροφόρηση για τις υπηρεσίες που τους αφορούν και για την πρόοδο των αιτημάτων τους.

Ανέφερε πως μετά από εισήγηση της Ε.Υ ο διαγωνισμός έχει προκηρυχθεί εκ νέου τον Μάιο του 2017 και πρόσθεσε πως σαν ενδιάμεσο βήμα, από 1η Μαρτίου 2015 λειτουργεί, με δωρεάν κλήση ο τετραψήφιος αριθμός 1434 για την τηλεφωνική εξυπηρέτηση των πολιτών για 70 και πλέον υπηρεσίες που προσφέρονται από τα ΚΕΠ.

Όσον αφορά το Συμβούλιο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για το οποίο κάνει λόγο η Ελεγκτική Υπηρεσία στην έκθεση της, ο κ. Πετρίδης είπε ότι αποτελούσε ένα από τους πολλούς πυλώνες του Σχεδίου Δράσης με κύριο σκοπό του αποτελεί την έγκριση των έργων των τμημάτων του δημοσίου τα οποία συνάδουν με την πολιτική της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

Από την ημερομηνία σύστασης του τον Μάιος του 2015, και σε αντίθεση με το τί συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια, λόγω της καλής εκ των προτέρων προετοιμασίας και συντονισμού από τη ΜΔΜ, έχουν εγκριθεί τάχιστα και με πλήρη διαφάνεια 11 πολύ σημαντικά έργα, ανέφερε προσθέτοντας ότι αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι σήμερα δεν υπάρχουν σε εκκρεμότητα αιτήματα από Υπηρεσίες του δημοσίου για προώθηση έργων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

Η Ελεγκτική Υπηρεσία δεν αξιολογεί την Κυβερνητική πολιτική, συνέχισε αναφέροντας ότι αυτό που καταδεικνύει στην έκθεση της, είναι κάποια από τα προβλήματα τα οποία και εμείς οι ίδιοι καταδείξαμε στην Βουλή τα οποία αφορούν την αποτελεσματική εποπτεία, συντονισμό και παρακολούθηση των θεμάτων της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.

Είπε ακόμα πως η σύσταση της ομάδας της ΜΔΜ ως Γραμματείας του ΣΗΔ, η οποία απαρτίζεται μόνο από 3 άτομα στον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, αποτελούσε πάντα μια μεταβατική διευθέτηση η οποία αποσκοπούσε να καλύψει ένα θεσμικό κενό στην Κυβέρνηση, μέχρι την δημιουργία ενός μόνιμου τεχνοκρατικού σώματος το οποίο θα διέθετε την αναγκαία δομή και πόρους ούτως ώστε να μπορεί να διεκπεραιώσει αυτό το εγχείρημα στα πλαίσια του Υφυπουργείου Ανάπτυξης.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X