ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Σήμερα η κρίσιμη συνάντηση ΟΕΛΜΕΚ και υπουργού Παιδείας

Στο τραπέζι το θέμα της στελέχωσης των σχολείων και του προγράμματος του Αλφαβητισμού

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Της Ιωάννας Σκορδή

Ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Δημήτρης Ταλιαδώρος δήλωσε στην «Κ» πως σήμερα (29/08/2016) στις 3 το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί η κρίσιμη συνάντηση των οργανωμένων καθηγητών με τον υπουργό Παιδείας. Μετά και από την έγκριση από το υπουργικό συμβούλιο της περασμένης Τετάρτης (24/08/2016) της πρότασης του υπουργείου Παιδείας για επιπρόσθετο εκπαιδευτικό προσωπικό ούτως ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες της νέας σχολικής χρονιάς, πρώτιστο μέλημα της ΟΕΛΜΕΚ είναι να πληροφορηθεί με ποιο τρόπο ακριβώς θα εφαρμοστεί στην πράξη η απόφαση του υπουργικού συμβουλίου. Ο κ. Ταλιαδώρος διαβεβαίωσε ότι οι καθηγητές προσέρχονται στη συνάντηση με κάθε καλή διάθεση, αναμένοντας την επίσημη ενημέρωση του υπουργού. Ανέφερε δε ότι τα δεδομένα που θα τους παρουσιάσει το υπουργείο θα συζητηθούν στο κεντρικό διοικητικό συμβούλιο που θα συγκληθεί επί τούτου στην πορεία και θα ληφθούν αποφάσεις για την πορεία των πραγμάτων.

Αυτό το οποίο θα εξετάσει η ΟΕΛΜΕΚ, σύμφωνα με τον κ. Ταλιαδώρο, είναι πώς έχει ανταποκριθεί το υπουργείο και πώς προτίθεται στην πράξη να αντιμετωπίσει τρία βασικά θέματα που εγείρουν οι καθηγητές. Πρώτον, την κατάργηση του προγράμματος του Αλφαβητισμού. Όπως είπε ο κ. Ταλιαδώρος, σύμφωνα με τις περικοπές που αποφασίστηκαν από το υπουργείο στις 27 Ιουνίου του 2016, αποφασίστηκε η μεταφορά του προγράμματος Αλφαβητισμού στο Γυμνάσιο σε απογευματινό χρόνο, γεγονός που θεωρείται από την ΟΕΛΜΕΚ ότι αποτελεί ουσιαστικά την κατάργησή του. Δεύτερον, την αλλαγή του τρόπου εργαστηριοποίησης των μαθημάτων της Πληροφορικής, της Τεχνολογίας και της Οικιακής Οικονομίας. Τρίτον, τον κίνδυνο να μείνουν αδιόριστοι πολλοί καθηγητές, λόγω αλλαγής της πολιτικής διορισμών που έγιναν από το υπουργείο Παιδείας.

Καδής: Αδικαιολόγητες οι ανησυχίες ΟΕΛΜΕΚ

Κληθείς ο υπουργός Παιδείας Κώστας Καδής να σχολιάσει τις ανησυχίες της ΟΕΛΜΕΚ και κατά πόσον αυτές ευσταθούν, χαρακτήρισε αδικαιολόγητες τις ανησυχίες της ΟΕΛΜΕΚ και τόνισε ότι «η στελέχωση δεν προσδιορίζεται με βάση ποσοστώσεις, αλλά με βάση τα πραγματικά δεδομένα των σχολείων». Διευκρίνισε πως «για δεύτερη συνεχή χρονιά, στη Μέση Εκπαίδευση παρουσιάζεται μείωση των μαθητών και αύξηση του διδακτικού προσωπικού», υπογραμμίζοντας πως «στη βάση πραγματικών δεδομένων, δεν θα χρειαζόταν καθόλου επιπρόσθετο προσωπικό».
Ταλιαδώρος: Αντικείμενο εκβιασμού ο υπουργός από την ΠΟΕΔ

Σε ερώτηση της «Κ» κατά πόσον εμμένει στις αναφορές του περί «εκβιασμού» και «πίεσης» του υπουργού εκ μέρους της ΠΟΕΔ, με την απόφασή τους για λήψη απεργιακών μέτρων, ο κ. Ταλιαδώρος ήταν κατηγορηματικός. «Εμμένω στην άποψή μου. Ο υπουργός έγινε αντικείμενο εκβιασμού. Διότι η ΠΟΕΔ πρώτα αποφάσισε τη λήψη μέτρων και έπειτα μπήκε σε διάλογο».

Ως προς τα επιχειρήματα της ΠΟΕΔ, τα οποία συμμερίζεται και το υπουργείο, ότι δηλαδή στη Δημοτική Εκπαίδευση υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη για επιπλέον εκπαιδευτικό προσωπικό, μιας και υπάρχουν περισσότεροι μαθητές, ενώ στη Μέση έχει παρατηρηθεί μείωση των μαθητών, ο κ. Ταλιαδώρος απάντησε πως «όταν καταργείς 100 θέσεις στη Μέση Εκπαίδευση επειδή ακυρώνεις το πρόγραμμα του Αλφαβητισμού για να διδάσκεται στα ΚΙΕ, τότε λες ότι δεν υπάρχουν και ανάγκες περισσότερων εκπαιδευτικών». Επιπλέον, τόνισε πως στους υπολογισμούς των μαθητών στη Μέση Εκπαίδευση δεν έχουν υπολογιστεί και οι εγγραφές μαθητών που θα γίνουν από την Ιδιωτική και την Τεχνική Εκπαίδευση. Κληθείς να σχολιάσει τη δήλωση του κ. Ταλιαδώρου ότι «ο υπουργός έγινε αντικείμενο εκβιασμού», ο κ. Φυλακτού επεσήμανε ότι «στην εκπαίδευση δεν δίνονται θέσεις με εκβιασμούς. Αλίμονο αν ήταν θέμα εκβιασμών».

Πρόσθεσε πως οι ανάγκες στη Δημοτική Εκπαίδευση είναι υπαρκτές, ενώ οι μαθητές της Μέσης Εκπαίδευσης έχουν μειωθεί κατά 10.000 μαθητές. Τόνισε ότι η ΠΟΕΔ έθεσε τα στοιχεία της προς τον υπουργό υπεύθυνα, σοβαρά και τεκμηριωμένα. Προς επίρρωση τούτου, δήλωσε ότι «υπήρχαν σχολεία που δεν θα άνοιγαν εάν δεν γίνονταν οι εγκρίσεις». Απαντώντας σε ερώτηση της «Κ» για τη φερόμενη «κόντρα» με τους οργανωμένους καθηγητές, ο κ. Φυλακτού τόνισε πως «ούτε κόντρα υπάρχει ούτε και οποιοσδήποτε ανταγωνισμός», προσθέτοντας πως «Προέχει το υπουργείο να κάνει σωστά τη δουλειά του. Από εκεί και πέρα, οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους».

Συγκρατημένα αισιόδοξοι οι δάσκαλοι

Άλλωστε, την περασμένη Παρασκευή (26/08/2016) πραγματοποιήθηκε η συνάντηση των οργανωμένων δασκάλων με τον υπουργό, στην οποία ο υπουργός παρουσίασε την απόφαση του υπουργικού συμβουλίου. Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΟΕΔ αναμένεται να συγκληθεί στις 30 Αυγούστου, ούτως ώστε να αποφασιστεί ποια στάση θα κρατήσουν οι δάσκαλοι απέναντι στην απόφαση του υπουργικού. Ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ Φίλιος Φυλακτού δήλωσε στην «Κ» πως «η απόφαση του υπουργικού συμβουλίου δικαιώνει και επιβεβαιώνει τις ανησυχίες για κενά που επιβάλλεται να καλυφθούν στη Δημοτική Εκπαίδευση». Εξέφρασε την πεποίθηση ότι πρόκειται να δοθούν τουλάχιστον 150 νέες θέσεις στη Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση.

Συνεχίζοντας, υπογράμμισε την ελπίδα και την αισιοδοξία του ότι η έγκριση των θέσεων θα είναι ένα βήμα που οδηγεί στην άρση του αδιεξόδου. Ενωρίτερα είχε επισημάνει ότι τα επιχειρήματα της ΠΟΕΔ βασίζονται σε «αδιαμφισβήτητα αριθμητικά δεδομένα. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, κατά τη σχολική χρονιά 2016-2017, οι μαθητές της Δημοτικής Εκπαίδευσης ανέρχονται στους 50.556, ενώ οι μαθητές της Μέσης Εκπαίδευσης στους 40.000. Από την άλλη, κατά την προηγούμενη χρονιά (2015-2016), οι μαθητές της Δημοτικής Εκπαίδευσης ανέρχονταν στους 49.429, ενώ αυτοί της Μέσης Εκπαίδευσης, στους 40.652.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση