ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Δημητριάδης: Όπου προκύπτουν ευθύνες βάσει συμβολαίου θα αποδοθούν

Καταγγελίες για βανδαλισμούς από πρώην εργαζόμενους στο λιμένα

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy

Το κλίμα ένταση που επικρατούσε την προηγούμενη εβδομάδα στο λιμάνι Λεμεσού μετακόμισε στην κοινή συνεδρία των Επιτροπών Μεταφορών και Ελέγχου με θέμα στην ατζέντα με τα όσα ταλανίζουν τον λιμένα τις τελευταίες τρείς εβδομάδες. Η πεντάωρη συνεδρία σημαδεύτηκε με αντεγκλήσεις μεταξύ του υπουργού Μεταφορών Μάριου Δημητριάδη και της βουλευτού του ΑΚΕΛ Ειρήνης Χαραλαμπίδου αλλά και σοβαρές καταγγελίες από πλευράς του υπουργού. Ο Μάριος Δημητριάδης σκιαγραφώντας την εικόνα που παρουσιάζει το λιμάνι Λεμεσού από τότε που πέρασε στην διαχείριση των ιδιωτών προέβη σε καταγγελίες που δικαιολογούν ποινική διερεύνηση. Η αναφορά του υπουργού Μεταφορών για βανδαλισμούς πριν την παράδοση του λιμένα στους ιδιώτες προκάλεσε αίσθηση. Μετά το πέρας της συνεδρίας ο Μάριος Δημητριάδης ερωτηθείς ανέφερε ότι την τελευταία εβδομάδα πριν την παράδοση του λιμανιού στους νέους διαχειριστές κάποιοι εργαζόμενοι προκάλεσαν ηθελημένα ζημιές σε μηχανολογικό εξοπλισμό της Αρχής Λιμένων. Οι φερόμενοι δράστες όπως είπε ο υπουργός Μεταφορών είναι αχθοφόροι οι οποίοι δεν εργάζονται στο λιμάνι. Τα όσα είπε ο κ. Δημητριάδης στην βουλή υποστήριζαν την προηγούμενη εβδομάδα και μεταφορείς. Οι βανδαλισμοί όπως λέχθηκε έγιναν σε μηχανήματα που εξυπηρετούν την διαδικασία εκτελωνισμού εμπορευματοκιβωτίων.

Ξένος δάκτυλος


Εκτός από τις καταγγελίες για βανδαλισμούς ο υπουργός Μεταφορών υποστήριξε ότι πίσω από τα όσα ταλανίζουν το λιμάνι τις τελευταίες εβδομάδας βρίσκεται ξένος δάκτυλος ή κάποιοι που δεν επιθυμούν να παρουσιάζεται μια εικόνα ανωμαλίας. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι πολλές από τις καταγγελίες έγινα από πρόσωπα που είχαν συμφέρον να μην αλλάξει η κατάσταση που επικρατούσε στο λιμάνι. Ο υπουργός αφού ζήτησε να δοθεί χρόνος προσαρμογής στους διαχειριστές ξεκαθάρισε ότι εκεί που προκύπτουν ευθύνες για τους νέους διαχειριστές με βάση τα συμβόλαια που έχουν υπογραφεί θα αποδοθούν παραπέμποντας στην ΑΛΚ και τον εποπτικό ρόλο που της έχει ανατεθεί. Ο κ. Δημητριάδης στην εισαγωγική του τοποθέτηση απέδωσε τις αδυναμίες εξυπηρέτησης από πλευράς Eurogate στην έλλειψη μηχανημάτων, αφού τις πρώτες μέρες προχώρησε σε εκτεταμένες επιδιορθώσεις στις γερανογέφυρες για να πληρούν τις ψηλές προδιαγραφές ασφάλειας που έχει η εταιρεία. Άλλος παράγοντας όπως αναφέρθηκε η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού από την εταιρεία.

Στο Εισαγγελέα καταγγελία

Ο Γενικός Ελεγκτής της Δημοκρατίας ο οποίος ζήτησε χρόνο για να μελετήσει τα συμβόλαια αναφέρθηκε σε μια καταγγελία που έχει γίνει τον τέως διευθυντή του λιμανιού Λεμεσού Γιώργο Πούρου ο οποίος πρόσφατα αποχώρησε από την Αρχή Λιμένων και ανέλαβε την θέση του διευθυντή της Eurogate καταγγελία την οποία αποκάλυψε ο Φιλελεύθερος. Ο κ. Μιχαηλίδης ανέφερε ότι το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι το φαινόμενο της «περιστρεφόμενης πόρτας», όπου άτομα που ασκούν δημόσια εξουσία αποχωρούν από τη θέση και ξαναμπαίνουν από άλλη πόρτα με το καπέλο του ιδιώτη που επόπτευαν προηγουμένως. Στην Επιτροπή ακούσθηκαν επίσης ότι αριθμός υπαλλήλων στο λιμάνι αποδέχθηκαν το Σχέδιο Εθελούσιας Αποχώρησης λαμβάνονται ένα ικανοποιητικό οικονομικό πακέτο για να εργοδοτηθούν στην συνέχεια από τους νέους διαχειριστές.

Άνω κάτω Επιτροπές

Η κοινή συνεδρία των Επιτροπών Ελέγχου και Μεταφορών σημαδεύτηκε και από ένα περιστατικό το οποίο μέχρι να ξεκαθαρίσει ανέβασε τους τόνους. Σε κάποια στιγμή των εργασιών ο γενικός γραμματέας της ΠΟΒΕΚ Κυριάκος Μουστάκας πληροφόρησε το προεδρείο ότι θα πρέπει να αποχωρήσει γιατί στο λιμάνι Λεμεσού παρατηρήθηκε και πάλι συνωστισμός με μεγάλες ουρές φορτηγών. Τελικά η πληροφόρηση του κ. Μουστάκα αποδείχθηκε λανθασμένη με τον ίδιο να ανακαλεί λίγη ώρα αργότερα από το λιμάνι Λεμεσού.

Πλασματική εικόνα

Ο υπουργός παρά τα όσα λέγονται υποστήριξε ότι η κατάσταση στο λιμάνι βελτιώνεται σταδιακά και ειδικά μετά την σύσκεψη του περασμένου Σαββάτου. Ωστόσο όπως ο ίδιος είπε το υπουργείο αναμένει από την εταιρεία να φτάσει και να ξεπεράσει τους ρυθμούς εξυπηρέτησης της Αρχής Λιμένων με 1000 εμπορευματοκιβώτια την ημέρα και 1000 κινήσεις ανά 24ωρο σε διάστημα 30 ημερών. Αναφέρθηκε επίσης στη δυνατότητα εποπτικού ελέγχου από την ΑΛΚ, όπως αναφέρεται ρητά στη διαδικασία.

Κόντρα με ΑΚΕΛ


Η συνεδρία συνοδεύτηκε και με υψηλούς τόνους κυρίως μεταξύ του υπουργού Μεταφορών και της Ειρήνης Χαραλαμπίδου η οποία αμφισβήτησε την εικόνα που παρουσιάζετε από πλευράς κυβέρνησης μετά και την παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας. Ο Γιώργος Λουκαϊδης επέκρινε την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων ενώ διατύπωσε έντονα ερωτήματα για το ποιος θα πληρώσει την «νύφη» από τα προβλήματα που προέκυψαν. Έντονες απόψεις εκφράσθηκαν και από άλλα κόμματα τα οποία επικεντρώθηκαν στο κατά πόσο η συμφωνία είναι ετεροβαρής για το κράτος. Τα κόμματα στην έναρξη της συνεδρία πήραν αντίγραφα της συμφωνίας που υπεγράφη με τους ιδιώτες διαχειριστές προκειμένου να την μελετήσουν και να τοποθετηθούν σε νέα συνεδρία.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση