ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Αναστασιάδης: Στόχος μας η δημιουργία ενός ανθρώπινου σχολείου

Εργαζόμαστε μεθοδικά για τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος

ΚΥΠΕ

Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός ανθρώπινου σχολείου που θα θέτει στο επίκεντρο τον μαθητή, τον οποίο θα εφοδιάζει με τις κατάλληλες γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες, στοιχεία απαραίτητα για την επιβίωσή του, δήλωσε σήμερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης.

Σε χαιρετισμό του στο 20ο Συνέδριο της ΠΣΕΜ με θέμα «Μόρφωση ολόπλευρη- με τον μαθητή στο επίκεντρο», την οποία διάβασε ο Υπουργός Παιδείας, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης σημείωσε ότι “η εύστοχη θεματολογία του φετινού Συνεδρίου θέτει τον μαθητή στο επίκεντρο και τονίζει την αναγκαιότητα της ολόπλευρής του μόρφωσης, κάτι το οποίο συνάδει πλήρως με τους σκοπούς και τις επιδιώξεις της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης”.

Ανέφερε, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση, ότι “η εδώ παρουσία των εμπλεκόμενων φορέων δηλώνει τη διάθεση και τη βούληση για συνεργασία και ουσιαστικό διάλογο με το μαθητικό κίνημα για ζητήματα που αφορούν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και απασχολούν τους μαθητές μας”.

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, πρόσθεσε, “εργάζεται συστηματικά και μεθοδικά για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος, έχοντας πάντοτε ως κύριο γνώμονα το καλώς νοούμενο συμφέρον των μαθητών κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας. Ακριβώς μέσα σε αυτό το πλαίσιο έχει διαμορφωθεί ο στρατηγικός μας σχεδιασμός, στη βάση του οποίου έχουν υλοποιηθεί αρκετές από τις εκπαιδευτικές μας μεταρρυθμίσεις που αποσκοπούν στη διασφάλιση παροχής ποιοτικής εκπαίδευσης”.

“Όλες μας οι ενέργειες και δράσεις”, συνέχισε, “που σχετίζονται με καίριες εκπαιδευτικές πολιτικές, οι οποίες κατά γενική ομολογία αφέθηκαν για χρόνια να λειτουργούν αναχρονιστικά, διαμορφώνονται με συναινετικό πνεύμα και λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας”.

Επιδιώκουμε, ανέφερε ο Πρόεδρος, “ τη δημιουργία ενός δημοκρατικού σχολείου, το οποίο θα μπορεί να ανταπεξέρχεται στις προκλήσεις των καιρών και θα συνάδει με τις σύγχρονες τάσεις που επικρατούν στην Ευρώπη και στον κόσμο γενικότερα. Στόχος μας”, όπως είπε, “είναι η δημιουργία ενός ανθρώπινου σχολείου που θα θέτει στο επίκεντρο τον μαθητή, τον οποίο θα εφοδιάζει με τις κατάλληλες γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες, στοιχεία απαραίτητα για την επιβίωσή του”.

Για το σκοπό αυτό, πρόσθεσε, “αναθεωρήσαμε τη δομή του σχολικού προγράμματος και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, προωθώντας παράλληλα την ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών καθώς και ένα νέο σύστημα διορισμών που διασφαλίζει την είσοδο στο εκπαιδευτικό μας σύστημα των καταλληλότερων εκπαιδευτικών, στη βάση ποιοτικών κριτηρίων”.

Ανέφερε ότι “πρόσφατα ψηφίστηκαν και οι νέοι κανονισμοί λειτουργίας των σχολείων μας, οι οποίοι ολοκληρώθηκαν με τη συνεργασία των οργανωμένων γονιών, μαθητών, εκπαιδευτικών οργανώσεων και τεχνοκρατών του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και εγκρίθηκαν από τη Βουλή των Αντιπροσώπων με δημοκρατικές διαδικασίες και μετά από εξαντλητικό διάλογο. Τα νέα νομοθετήματα ενισχύουν τις προσπάθειες μας για αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και καθιστούν λειτουργική και αποτελεσματική την κάθε σχολική μονάδα”.

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, είπε ο Πρόεδρος, “πέρα από τον πνευματικό και μορφωτικό του ρόλο, επιτελεί σημαντικό και καθοριστικό έργο σε ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα”.

Αναγνωρίζοντας τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες και τα ποικίλα κοινωνικά προβλήματα που επηρεάζουν άμεσα τους μαθητές και το ευρύτερο σχολικό περιβάλλον, συνέχισε, “θέσαμε ως πρωταρχικό στόχο την παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση και αναπτύξαμε συγκεκριμένα μέτρα για τη στήριξη των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού”.

Ο Πρόεδρος ανέφερε ενδεικτικά την επιχορήγηση για αγορά Ηλεκτρονικού Υπολογιστή στους μαθητές της Β’ τάξης Γυμνασίου, των οποίων η οικογένεια λαμβάνει δημόσιο βοήθημα ή το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, την απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής τελών για συμμετοχή στις Παγκύπριες Εξετάσεις και έκδοση απολυτηρίου ή αποδεικτικού απόλυσης σε άπορους μαθητές, την παροχή προγεύματος και οικονομικής βοήθειας σε άπορους μαθητές,τη δωρεάν διακίνηση μαθητών, των οποίων η οικογένεια λαμβάνει δημόσιο βοήθημα, την απαλλαγή ή τη μείωση των διδάκτρων μαθητών που φοιτούν στα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης και προέρχονται από ευάλωτες ομάδες,την εφαρμογή δράσεων σχολικής και κοινωνικής ένταξης που υλοποιούνται στο συγχρηματοδοτούμενο Ευρωπαϊκό έργο «ΔΡΑ.Σ.Ε.», ο προϋπολογισμός του οποίου ανέρχεται στα 12 εκατομμύρια ευρώ.

Το έργο, είπε, “στοχεύει στην αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών της οικονομικής κρίσης στα δημόσια σχολεία. Από το συγκεκριμένο έργο επωφελούνται χιλιάδες μαθητές Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης, αφού τους προσφέρεται ενισχυτική διδασκαλία, δημιουργική απασχόληση και ψυχοκοινωνική στήριξη από ειδικούς επιστήμονες. Μέσω του συγκεκριμένου έργου”, πρόσθεσε, “πραγματοποιούνται επίσης επιμορφωτικά σεμινάρια σε εκπαιδευτικούς και γονείς. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το Πρόγραμμα «ΔΡΑ.Σ.Ε.» δεν σταματά με τη λήξη των μαθημάτων αλλά συνεχίζει να προσφέρει υπηρεσίες και σε απογευματινό χρόνο.

Ο κ. Αναστασιάδης επεσήμανε ότι “ο εκσυγχρονισμός του δημόσιου σχολείου απαιτεί από κάθε σχολική μονάδα να ανταποκρίνεται επιτυχώς στις διαφορετικές ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και το γνωστικό επίπεδο των μαθητών, συμβάλλοντας τα μέγιστα στη διαμόρφωση ολοκληρωμένων πολιτών με κριτική σκέψη, ενεργό και υπεύθυνη στάση, ορθολογισμό και κοινωνική συνείδηση”.

“Η σωστή και αντικειμενική ενημέρωση, η συνεργασία, η κατανόηση και ο ειλικρινής διάλογος μεταξύ των εκπαιδευτικών εταίρων, μακριά από τις οποιεσδήποτε σκοπιμότητες, θεωρούνται και ο ακρογωνιαίος λίθος για την επιτυχή συνολική αναβάθμιση της Παιδείας του τόπου μας”, κατέληξε.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση