ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αναστασιάδης στην «Κ»: Δεν λύνονται τα ΜΕΔ με τα λεφτά της μαμάς

Ολόκληρη η συνέντευξη του Προέδρου της Δημοκρατίας που προκάλεσε δηλώσεις επί δηλώσεων από τα κόμματα

Newsroom K

Συνέντευξη στους ΜΙΧΑΛΗ ΤΣΙΚΑΛΑ και ΜΑΡΙΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΟΥ

Αυτή η πενταετία δεν είχε οπαδούς, είχε προβλήματα που ο λαός αντιμετώπιζε και προσπαθήσαμε να τα ξεπεράσουμε, τονίζει στη συνέντευξή του στην «Κ», ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Ο Νίκος Αναστασιάδης αναγνωρίζει ότι υπάρχουν ανοικτά ζητήματα, όπως τα ΜΕΔ και η απόδοση δικαιοσύνης για το οικονομικό σκάνδαλο και δίνει απαντήσεις, ενώ δεν αποφεύγει τις προκλήσεις για την ΑΟΖ, τα δύο κράτη και τη στρατηγική της δημιουργίας κόστους στην Τουρκία.

–Οι δημοσκοπήσεις σάς παρουσιάζουν ως φαβορί και να κάνετε περίπατο στις εκλογές.
–Οι εκλογές ποτέ δεν είναι περίπατος. Δεν είναι οι δημοσκοπήσεις που βγάζουν Πρόεδρο, συνεπώς ούτε εφησυχάζω ούτε και θεωρώ ότι χωρίς προσπάθεια μπορείς να κερδίσεις τις εκλογές. Αφήνω τα περί φαβορί ασχολίαστα.

–Από τα ποιοτικά στοιχεία των δημοσκοπήσεων, προκύπτει ότι μεγάλη μερίδα των ερωτηθέντων λέει πως θα ψηφίσει τον λιγότερο επικίνδυνο.
–Δεν διστάζω να πω ότι το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας έχει απογοητεύσει μεγάλο μέρος των πολιτών, είτε γιατί στην προσπάθεια να επικρατήσουμε μηδενίζουμε τους άλλους είτε γιατί επικρατεί η λασπολογία, η παρερμηνεία, τα fake news, με αποτέλεσμα να νιώθει απογοήτευση ο πολίτης.

–Βάζετε και τον εαυτό σας σε αυτό;
–Παρότι δεν έχω εμπλακεί σε οποιαδήποτε αντιπαράθεση με τους ανθυποψηφίους μου, θα έλεγα γενικότερα ότι το σύστημα έχει οδηγηθεί σε αδιαφορία ή σε απαξίωση. Ήταν η ανοχή στη διαφθορά, η αναξιοκρατία, η κομματοκρατία, οι διορισμοί με κομματική ταυτότητα. Νιώθω περήφανος, διότι σε αυτά τα πέντε χρόνια η κυβέρνηση έδωσε δείγματα γραφής κατά της διαφθοράς και της αναξιοκρατίας.

–Υπάρχουν, ωστόσο, καταγγελίες για κομματοκρατία.
–Ας μιλήσουμε συγκεκριμένα. Στους διορισμούς και προαγωγές σε αστυνομία και στρατό, δεν άκουσα οποιοδήποτε κόμμα να φωνασκεί ότι αδικήθηκαν οι δικοί του ή ευνοήθηκαν οι οπαδοί της κυβέρνησης. Αυτή η πενταετία δεν είχε οπαδούς, είχε προβλήματα που ο λαός αντιμετώπιζε και προσπαθήσαμε να τα ξεπεράσουμε. Προβλήματα υπάρχουν ακόμα και δεν κατανέμονται σε δεξιούς, αριστερούς, σοσιαλιστές και κεντρώους. Οι πολιτικές μας όμως ήταν τέτοιες που αφορούσαν το σύνολο. Και η ανάπτυξη της οικονομίας και πάλι το σύνολο του λαού αφορά.

–Ούτε τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια (ΜΕΔ) έχουν πολιτικό χρώμα, είναι τεράστιο πρόβλημα και δεν είδαμε συγκεκριμένη πρόταση από πλευράς σας.
–Υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση την οποία το Υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζεται, αν και τα ΜΕΔ δεν είναι τόσο θέμα της κυβέρνησης.
Είστε δηλαδή αποφασισμένοι να το αντιμετωπίσετε;
Βεβαίως αλλά δεν θα αρχίσω να υπόσχομαι ότι θα υπάρξει κούρεμα δανείων όπως ακούω κάποιους να λεν σαν να είναι από τα χρήματα της μαμάς τους ή της κληρονομιάς που πήραν από τον οποιοδήποτε. Συνεπώς χρειάζεται σοβαρότητα και αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης.

–Ποια είναι η συγκεκριμένη πρόταση;
–Θυμίζω ότι τα προηγούμενα χρόνια υπήρξε μια ανεξέλεγκτη διόγκωση του ιδιωτικού δανεισμού. Από τα 23 δισ. το 2003, φτάσαμε στα 54 δισ. το 2008 και στα 72 δισ. το 2012. Αναπόφευκτα, μεγάλο μέρος αυτού του ιδιωτικού δανεισμού μετατράπηκε σε μη εξυπηρετούμενο δανεισμό, ειδικά όταν εφαρμόστηκαν αυστηρά κριτήρια κατάταξης και καταγραφής. Στην πενταετία που πέρασε, θεωρώ ότι έχουμε δημιουργήσει τις προϋποθέσεις και έχουμε θεσπίσει τα εργαλεία που ήδη οδηγούν στη σταδιακή αποκλιμάκωση. Με αποτέλεσμα σήμερα ο ιδιωτικός δανεισμός να έχει περιοριστεί στα 52 δισ. Πρόκειται για μείωση της τάξης των 20 δισ. από τα οποία σχεδόν τα μισά αφορούν μείωση ΜΕΔ. Πρώτα απ’ όλα εκσυγχρονίσαμε το νομοθετικό μας πλαίσιο, το οποίο ήταν απαρχαιωμένο και θεσπίσαμε νέα εργαλεία όπως αυτά του Πλαισίου Αφερεγγυότητας, της πώλησης δανείων με τρόπο που διασφαλίζει τα δικαιώματα των δανειοληπτών. Καθιερώσαμε επιπλέον τον θεσμό του Χρηματοοικονομικού Επιτρόπου. Οι εποπτικές αρχές έχουν θεσπίσει δεσμευτικές οδηγίες για αναδιαρθρώσεις, παρέχοντας προστασία σε αυτούς που πρέπει και μεταθέτοντας την πίεση στους μη συνεργάσιμους δανειολήπτες. Οι ίδιες οι τράπεζες δημιούργησαν και στελέχωσαν μηχανισμούς για αναδιαρθρώσεις, προχώρησαν σε συνεργασίες με εξειδικευμένους οίκους διαχείρισης ΜΕΔ και αύξησαν τις προβλέψεις και την κεφαλαιουχική τους επάρκεια με τρόπο που διευκολύνει τη διαχείριση και τις αναδιαρθρώσεις. Το πιο σημαντικό βέβαια είναι ότι έχουμε σταθεροποιήσει την οικονομία και την έχουμε επαναφέρει σε ρυθμούς ανάπτυξης, με τρόπο που ενισχύει την ικανότητα των δανειοληπτών να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους. Σε αυτό το πλαίσιο θεωρώ ότι πρέπει να συνεχίσουμε. Μένοντας μακριά από ανέξοδες και επικίνδυνες προεκλογικές διακηρύξεις. Αλλά δίνοντας τα απαραίτητα περιθώρια και τον χρόνο που χρειάζεται στους συνεργάσιμους δανειολήπτες, εντείνοντας την προσπάθεια εκεί όπου πρέπει, και με συνεχή ετοιμότητα προώθησης νέων νομοθετικών ή άλλων εργαλείων, που ήδη τυγχάνουν αξιολόγησης.

–Γιατί ακυρώσατε τη συνάντησή σας με τον πρόεδρο των Κατόχων Αξιογράφων;
–Τους είχα δει τόσες πολλές φορές προηγουμένως. Έκανα ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατό να κάνω και εξήγησα τις δυσκολίες. Απλώς ήθελαν υποσχέσεις. Υποσχέσεις τους δόθηκαν από άλλους. Εξέφρασαν ήδη την προτίμησή τους προς τον συγκεκριμένο υποψήφιο και έκρινα ότι θα ήταν σπατάλη χρόνου η συνάντηση απλώς για να αιτιολογήσουν στα μέλη τους γιατί πήραν την απόφαση για στήριξη συγκεκριμένου υποψηφίου.

–Με τους κουρεμένους καταθέτες;
–Ήδη έχουμε πάρει απόφαση. Δώσαμε 25 εκατ. προς χρηματοδότηση του Ταμείου Αλληλεγγύης. Εκείνο που θα γίνει είναι η τροποποίηση της νομοθεσίας και να διαφαίνεται ότι είναι μόνο για στήριξη των όσων έχουν υποστεί ζημιές. Είτε από το κούρεμα της Βουλής είτε για χρηματοδότηση μόνο για τα θύματα. Πέραν των 25 εκατ. ετησίως, θα καθορίζεται και θα κατατίθεται και ένα ποσό ανάλογα με την κατάσταση της οικονομίας. Στο μεσοδιάστημα θα γίνει διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους έτσι ώστε να βρεθούν κανονισμοί και τρόποι διαχείρισης του Ταμείου για να είναι αποτελεσματικό.

–Για ποιο λόγο αποφεύγετε να συμμετάσχετε σε ντιμπέιτ;
–Δεν διακρίθηκα στη ζωή μου από δειλία να συμμετέχω σε συζητήσεις. Όταν όμως το πολιτικό επίπεδο μειώνεται από κάποιους σε τέτοιο βαθμό που θα ήταν αντί συζητήσεις με πολιτικές θέσεις κοκορομαχίες ή παράλληλοι μονόλογοι ή διαστρέβλωση θέσεων για να γίνει η συζήτηση, αντιλαμβάνεστε…

–Θα μπορούσατε όμως να υπερασπιστείτε το έργο σας.
–Το υπερασπίζομαι το έργο μου. Ο κόσμος έχει κρίση, έχει αντίληψη, γνωρίζει τι παραλάβαμε, πού βρισκόμαστε σήμερα και πού μπορούμε να πάμε με σταθερά βήματα πιο πέρα.

–Εσείς λέτε πως δεν θα έρθετε σε αντιπαράθεση με κανέναν. Οι αντίπαλοί σας λένε ότι θα βρίσκονται απέναντί σας στον β΄ γύρο. Με ποιόν θα συνεργαστείτε συνεπώς σε έναν β΄ γύρο;
–Η κοινωνική συμμαχία θα απαντήσει στις όποιες αποφάσεις κομματικών ηγεσιών. Θα έχετε αντιληφθεί πως οι πολίτες πλέον αποστασιοποιούνται από κομματικές διεργασίες. Ο κόσμος αποφασίζει για το μέλλον του με βάση τα δικά του κριτήρια και όχι με βάση αυτό που κάποιοι προσπαθούν να επιβάλουν μέσα από ψευδείς ειδήσεις ή διαστρέβλωση δηλώσεων. Η πραγματικότητα είναι εκεί και δεν μπορεί να την αλλάξει κανένας.

–Ισχύει ότι έχετε ως στόχο ένα πολύ ψηλό ποσοστό από τον α΄ γύρο που θα επισκιάσει τις όποιες κομματικές συνεργασίες στον β΄ γύρο;
–Είναι φυσικό όταν θέλεις να κερδίσεις τις εκλογές να διεκδικήσεις το υψηλότερο δυνατό ποσοστό.

–Μετά και το κούρεμα είχατε διακηρύξει τη βούλησή σας για τιμωρία των ενόχων του οικονομικού σκανδάλου. Δεν έχουν γίνει πολλά…
–Αποδείξαμε με συγκεκριμένες ενέργειες τη βούλησή μας για διερεύνηση και τιμωρία των ενόχων με τον διορισμό της επιτροπής Πική και την ενίσχυση παντοιοτρόπως του γενικού εισαγγελέα. Να υπογραμμίσω πως η κυβέρνηση δεν ασκεί διώξεις. Κατά το σύνταγμα ο καθ’ ύλην αρμόδιος είναι ο γενικός εισαγγελέας, τον οποίον ενισχύσαμε αυξάνοντας τον αριθμό των ανακριτών, προσλαμβάνοντας εξειδικευμένους εμπειρογνώμονες και αγοράζοντας λογισμικό αξίας €800.000. Αποτελεί γεγονός ότι υπάρχει μια καθυστέρηση. Όμως εγκλήματα αναλόγου είδους, δυστυχώς όταν εμπλέκονται και τρίτες χώρες, παρουσιάζουν ανάλογα φαινόμενα. Θέλω να πιστεύω ότι η ακεραιότητα του εισαγγελέα αποτελεί εχέγγυο ότι θα υπάρξει συνέχεια και αποτελεσματικότητα.

–Πώς σχολιάζετε τις πρόσφατες καταγγελίες Λιλλήκα περί απόπειρας εξαγοράς;
–Εκτός του κ. Λιλλήκα και ο κ. Χρίστου είχε καταγγείλει ότι έγιναν ανάλογες απόπειρες. Βεβαίως είναι απαράδεκτο φαινόμενο και φτάνει τα όρια του αξιοποίνου αλλά στους καταγγέλλοντες εναπόκειται να δώσουν περαιτέρω στοιχεία. Είναι κάτι που επιβάλλεται από την ώρα που καταγγέλλεται ένα γεγονός έτσι ώστε να γνωρίζει ο λαός ποιες μεθόδους χρησιμοποιούν κάποιοι για να αναρριχηθούν στην εξουσία.

Δεν έχω διαπιστώσει απειλή στην ΑΟΖ

–Η δήλωση σας περί ΑΟΖ λέχθηκε πως είναι ενδεικτική της αλλαγής αντίληψής σας για τη λύση και ότι σκέφτεστε πλέον τα δύο κράτη.
–Η δήλωσή μου είχε δύο σκέλη. Στο πρώτο, αναφέρθηκα στην πάγια ε/κ θέση, μιλώντας για τα οφέλη που θα προκύψουν από την αξιοποίηση του φυσικού αερίου και θα αφορούν το σύνολο των Κυπρίων. Στο δεύτερο, μίλησα δηκτικά για την τουρκική θέση, λέγοντας ότι αν ισχυρίζονται πως δεν είναι υπαρκτή η Κυπριακή Δημοκρατία αλλά μια παράνομη οντότητα, ας μην παρεμβαίνουν στα κυριαρχικά δικαιώματά μας. Τονίζοντας ότι αυτό αποτελεί τουρκική θέση και όχι δική μας. Γιατί όμως συνεχίζουμε να συζητούμε κάτι που εσκεμμένα διαστρεβλώθηκε, ακόμη και αν δεν αποδόθηκε με απόλυτη ακρίβεια από εμένα;

–Ακριβώς επειδή ερμηνεύθηκε και ως ένδειξη αλλαγής πλεύσης.
–Όταν επαναλαμβάνω από πρωίας μέχρι νυκτός πως έχω διαβιβάσει-διαμηνύσει προς τον γ.γ. του ΟΗΕ, τους Πέντε και την Ε.Ε. πως είμαι ανά πάσα στιγμή έτοιμος να επανέλθω στον διάλογο για συζήτηση των εσωτερικών πτυχών και νοουμένου ότι θα γίνει καλή προετοιμασία να συμμετάσχω και σε μια Σύνοδος Κορυφής, δεν γνωρίζω αν μπορεί να δοθεί άλλη ερμηνεία.

–Ωστόσο, η Τουρκία πέραν των Navtex δεν έχει προχωρήσει σε άλλο βήμα. Δηλαδή, πραγματική απειλή δεν υπάρχει στην ΑΟΖ;
–Δεν έχω διαπιστώσει απειλή μη υλοποίησης των ενεργειακών μας σχεδιασμών. Αδειοδοτήσαμε το τεμάχιο 6 και όχι μόνο, που αμφισβητεί ή ίδια η Τουρκία και το οποίο καμία προηγούμενη κυβέρνηση δεν συμπεριέλαβε στα υπό αδειοδότηση τεμάχια. Εμείς το τολμήσαμε και αυτή τη στιγμή διενεργούνται έρευνες εκεί. Ξέρετε, η πλέον ατράνταχτη απόδειξη της μη αλλαγής θέσης είναι οι πολιτικές πράξεις που καταδεικνύουν ποια είναι η πολιτική μας θέση.

–Δεν αισθάνεστε ότι τραβάμε το σχοινί θέλοντας να οριοθετήσουμε ΑΟΖ με την Ελλάδα;
–Είμαστε σε ένα διάλογο με την Ελλάδα. Γνωρίζουμε τις δυσκολίες που υπάρχουν. Απλώς αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να ορίσουμε τις συντεταγμένες. Στη συνέχεια θα δούμε ποιος θα είναι ο πρόσφορος χρόνος κατάθεσής τους στα Η.Ε.

–Διπλωματικά είναι ορθή η πρακτική ανακοίνωσης της πρόθεσης και μετά της κατάθεσης των συντεταγμένων;
–Είναι κυριαρχικό μας δικαίωμα ο καθορισμός των συντεταγμένων. Εδώ και τόσα χρόνια δεν έχουν καθοριστεί από κανένα. Εμείς είπαμε πως θα τις καθορίσουμε, όχι για να προκαλέσουμε προβλήματα αλλά για να ασκήσουμε την κυριαρχία μας. Οι ενεργειακοί σχεδιασμοί και η πολιτική μας δεν περιορίζονται στην αξιοποίηση των κοιτασμάτων αλλά εκτείνονται και στη διασφάλιση της ΑΟΖ της Κ.Δ. Ουδέποτε έχουμε παραιτηθεί του δικαιώματος να προχωρήσουμε στην κατάθεση συντεταγμένων. Η γνώμη της Ελλάδας ζητήθηκε ως προς την περιοχή που άπτονται η μία ΑΟΖ της άλλης.

–Θα έχουμε νέο γύρο αδειοδότησης το 2018;
–Επί του παρόντος εκείνο που σχεδιάζεται είναι η ολοκλήρωση των ερευνητικών προγραμμάτων και θα πράξουμε αναλόγως των εξελίξεων.

Έκτοτε δεν έχω μιλήσει με τον κ. Ακιντζί

–Με τυχόν επανεκλογή σας, η πρώτη κίνηση θα αφορά στο Κυπριακό;
–Και στο Κυπριακό, μεταξύ άλλων.

–Λέτε ότι για μια νέα Διάσκεψη χρειάζεται προετοιμασία. Εκ μέρους των εγγυητριών;
–Προετοιμασία εννοείται, μια προσπάθεια από όσους μπορούν να εμπλακούν ώστε να πειστεί η Τουρκία να υιοθετήσει τη θέση του γ.γ., ότι οι συνθήκες εγγυήσεων, επεμβατικών δικαιωμάτων κτλ., θα πρέπει να καταργηθούν και να αντικατασταθούν, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιότητα της Κύπρου ως κράτους μέλους των Η.Ε. και της Ε.Ε. Ο γ.γ. παραπέμπει σε άλλους μηχανισμούς που παρέχουν ασφάλεια και στις δύο κοινότητες χωρίς την ανάγκη επεμβατικών δικαιωμάτων. Επομένως η προσπάθεια είναι να διαφανεί κατά πόσο η Τουρκία είναι έτοιμη να εγκαταλείψει την εμμονή σε επεμβατικά δικαιώματα και εγγυήσεις. Ακούω να λένε μηδέν στρατός μηδέν εγγυήσεις. Αυτό αφορά την Τουρκία. Άλλους μηχανισμούς πρέπει να υιοθετήσουμε ώστε να αισθάνονται ασφαλείς και οι δύο κοινότητες. Εμείς στις 6 Ιουλίου του 2017 υποβάλαμε ολοκληρωμένη στρατηγική για τα θέματα ασφάλειας, στη βάση της συμφωνίας αρχής ότι η ασφάλεια του ενός δεν μπορεί να αποτελεί απειλή για τον άλλο.

–Άρα η προετοιμασία αφορά την Τουρκία;
–Ακριβώς. Η Βρετανία λέει πως αν οι δύο πλευρές το θελήσουν εγκαταλείπει την επιθυμία να είναι εγγυήτρια, η Ελλάδα το έχει δηλώσει, οπότε η προσπάθεια πρέπει να είναι προς την Τουρκία.

–Δηλαδή από τα Η.Ε. προς την Τουρκία;
–Από οποιουσδήποτε μπορούν να ασκήσουν επιρροή ώστε να συνειδητοποιήσει πως η εμμονή της σε σύστημα εγγυήσεων και παρουσίας τουρκικού στρατού, δεν συνάδει με την αρχή ότι η ασφάλεια του ενός δεν πρέπει να αποτελεί απειλή για τον άλλο. Επίσης και για τη δημιουργία ενός κράτους απόλυτα ανεξάρτητου από οποιαδήποτε επιρροή τρίτων.

–Έχετε μιλήσει καθόλου με τον κ. Ακιντζί.
–Έκτοτε όχι.

–Σε περίπτωση που δεν είστε εσείς ο επόμενος Πρόεδρος, τι θα συμβουλεύατε τον επόμενο για το Κυπριακό;
–Οποιοσδήποτε βρεθεί στη θέση του ηγέτη της ε/κ κοινότητας δεν μπορεί να παραγνωρίσει τον διεθνή παράγοντα, νομίζοντας ότι θα καθορίσει ο ίδιος τους όρους του παιχνιδιού. Ακούω π.χ. για πρόθεση να αποσυρθούν τα πάντα και να ξεκινήσουμε από την αρχή. Πρέπει να γίνει συνείδηση πως εάν επιδιώξουμε κάτι ανάλογο κανένας δεν θα μας κατανοήσει. Ένα είναι να γίνει διάλογος με διεκδικητικότητα εκείνων που πρέπει να διασφαλίζουν μια λειτουργική και βιώσιμη λύση και άλλο να λες πως διαγράφεις τα πάντα και θέτεις τους δικούς σου όρους. Ο καθένας που προβάλλει ανάλογες θέσεις οφείλει να κάνει μια ανάλυση του διεθνούς παράγοντα, των δυνατοτήτων να επιφέρει τάχα κόστος στην Τουρκία, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους και ποιοι είναι εκείνοι που θα προκαλέσουν είτε το οικονομικό είτε το πολιτικό κόστος στην Τουρκία έτσι ώστε να υποχρεωθεί τάχα να αποδεχθεί τους όρους που θα θέτει η ε/κ πλευρά. Αυτό που απαιτείται είναι να πείσεις με τα επιχειρήματα και τη λογική των θέσεων έτσι να ασκηθούν οι πιέσεις και οι παραινέσεις στην Τουρκία κατ’ αποτελεσματικό τρόπο ώστε να φτάσεις σε μια συμφωνία που να γίνεται αποδεκτή από τις δύο πλευρές.

 

 

 

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

Αρέστη για ΣΚΤ: «Εννεν δικά μας τα λεφτά αν τα ξοδέψουμε εν πειράζει»

«53 στελέχη της Συνεργατικής είχαν εταιρικές κάρτες! Απίστευτο! Κακοδιαχείριση σε βαθμό κακουργήματος. ...»
Πέτρος Παπαστυλιανού  |  11:10

Μεγάλο «stop» σε ρωσικές εταιρείες και τραπεζικούς λογαριασμούς

«Συμφωνώ με τον CGA. Χρωστάμε πολλά στους Ρώσους. Στο κάτω-κάτω μην ξεχνάμε πόσο μας στήριξαν και έστειλαν ...»
Ανώνυμος  |  11:02

Μεγάλο «stop» σε ρωσικές εταιρείες και τραπεζικούς λογαριασμούς

«Τις απώλειες εσόδων θα τις αναπληρώσουν τα ναυτάκια του Έκτου Στόλου! (Εδώ γελάμε). Αρκετά μας άντεξαν ...»
CGA  |  08:25

Αναστασιάδης: Δεν είναι με το να δίνεις μόνο που θα εξευρεθεί λύση (βίντεο)

«…ούτε με τις περαπεδκιώτικες πονηράδες!!!»
Ai Em  |  09:37

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση