ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

ΔΗΚΟ: Να συζητηθεί στη Βουλή το θέμα της Παιδείας

Παγοποίηση των αποφάσεων για το υπουργικό και έναρξη διαλόγου από μηδενική βάση

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Η κρίση στην Παιδεία θα πρέπει να συζητηθεί υπό τη μορφή κατ επείγοντος στη Βουλή υποστηρίζει το ΔΗΚΟ μετά και τη συνάντηση που είχε ο Πρόεδρος του κόμματος Νικόλας Παπαδόπουλος, με αντιπροσωπεία της ΔΗΚΙ, καθηγητών Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης. Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε το κόμμα, θα πρέπει να παγοποιηθούν οι αποφάσεις που λήφθηκαν στο υπουργικό συμβούλιο και να ξεκινήσει ο διάλογος από μηδενική βάση.
Στην ανακοίνωση του ΔΗΚΟ καταγγέλλονται και οι «μονομερείς αποφάσεις» της κυβέρνησης και καλεί τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να αναλάβει αμέσως πρωτοβουλία για την αντιμετώπιση της «νέας κρίσης που έχει ξεσπάσει στο χώρο της Παιδείας».

Αυτούσια η ανακοίνωση

Α. Το Δημοκρατικό Κόμμα είναι θερμά υπέρ του σωστού εξορθολογισμού του χώρου της παιδείας, με κύριο στόχο τον εκσυγχρονισμό της παιδείας, με την αναβάθμιση των υποδομών και της ποιότητας της παιδείας.
Β. Διερωτόμαστε γιατί ο Υπουργός Παιδείας, από τα ΣΑΡΑΝΤΑ θέματα που θα μπορούσε να είχε επιλέξει να προωθήσει, όπως η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η αναβάθμιση των υποδομών, η προώθηση της τεχνολογίας, επέλεξε να προωθήσει ΤΡΙΑ θέματα που καμία σχέση έχουν με τη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών στα σχολεία.
Γ. Το Δημοκρατικό Κόμμα εισηγείται:
1. Παγοποίηση και μη υλοποίηση των αποφάσεων που λήφθηκαν στο Υπουργικό Συμβούλιο.
2. Έναρξη διαλόγου από μηδενική βάση με στόχο τη διόρθωση κάθε στρέβλωσης στο Εκπαιδευτικό σύστημα και την υλοποίηση ενός σωστού εξ ορθολογισμού.
3. Εγγραφή του θέματος στην Βουλή ως κατεπείγον για συζήτηση στην Επιτροπή Παιδείας.
Δ. Στόχος όλων μας πρέπει να είναι η διαφύλαξη και προάσπιση του Δημοσίου Σχολείου. Σε αντίθεση με τα προτεινόμενα «μέτρα», που δεν αφορούν άμεσα την ποιότητα της παιδείας, το ΔΗΚΟ πιστεύει πως:
• ο εκσυγχρονισμός των υποδομών των σχολείων,
• η σωστή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και
• η προώθηση της τεχνολογίας
είναι πολύ πιο σημαντικές μεταρρυθμίσεις, οι οποίες πρέπει άμεσα να προωθηθούν και να υλοποιηθούν.
Ε. Το Δημοκρατικό Κόμμα εκφράζει την απογοήτευση του για τον τρόπο που το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση χειρίζονται τα θέματα του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών.
(α) Καταδικάζουμε το γεγονός ότι, χωρίς καμία συζήτηση η κυβέρνηση προχώρησε στην κατάργηση θεσμοθετημένων συμφωνιών- αποφάσεων προηγούμενων κυβερνήσεων.
(β) Ο θεσμός του εκπαιδευτικού συνδικαλισμού είναι χρήσιμος και επωφελής. Τα εκδικητικά μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση για την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού συνδικαλισμού πρέπει άμεσα να ανακληθούν.
(γ) Το ΔΗΚΟ θεωρεί πως πρέπει να υπάρχει μείωση διδακτικών ωρών με βάση τα χρόνια υπηρεσίας στη βάση διεθνών και ευρωπαϊκών πρακτικών.

Το Δημοκρατικό Κόμμα καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει τις μονομερείς της αποφάσεις, να αφήσει τα επικοινωνιακά παιχνίδια, να πραγματοποιήσει ουσιαστικό διάλογο με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις και να βρει τη χρυσή τομή για το καλό της δημόσιας παιδείας.
Καλούμε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να αναλάβει αμέσως πρωτοβουλία για την αντιμετώπιση της νέας κρίσης που έχει ξεσπάσει στο χώρο της Παιδείας.
Κατά την άποψη μας, η εν λόγω πρωτοβουλία πρέπει να αναληφθεί άμεσα, γιατί τον Σεπτέμβριο θα είναι πάρα πολύ αργά, για να επιλυθούν τα όποια προβλήματα, χωρίς να προκληθεί αναστάτωση στα σχολεία.
Το Δημοκρατικό Κόμμα αναγνωρίζει πως το επάγγελμα του εκπαιδευτικού δεν είναι όπως τα άλλα. Είναι λειτούργημα. Η εκπαίδευση δεν προσεγγίζεται μόνο με οικονομικίστικες προσεγγίσεις, αλλά οφείλουμε πρώτα να λάβουμε σοβαρά υπόψη και τον παράγοντα «άνθρωπο»: τον άνθρωπο εκπαιδευτικό, τον άνθρωπο μαθητή.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση