ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Pop-up Festival: Η δημιουργικότητα στον δρόμο

Νεαροί δημιουργοί και επιχειρηματίες αποκτούν το δικό τους βήμα

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

Για τρίτη φορά η λεωφόρος Μακαρίου φιλοξενεί μία πρωτοπόρα πρωτοβουλία του Δήμου Λευκωσίας που μπορεί να γίνει το εφαλτήριο για νέους επιχειρηματίες και νέες ιδέες. Τους παραχωρούνται άδειοι εμπορικοί χώροι και λοιπές διευκολύνσεις έτσι ώστε να πάρουν μία γεύση για το τι σημαίνει πραγματικό εμπόριο. Η «Κ» μίλησε με τον επιμελητή του pop-up Festival Ξένιο Συμεωνίδη για την ενδιαφέρουσα αυτή πρωτοβουλία του Δήμου Λευκωσίας. Ο κ. Συμεωνίδης λέει ότι το ενδιαφέρον κάθε χρόνο αυξάνεται, ενώ στόχος παραμένει η αξιοποίηση και προώθηση των νέων δημιουργών.

–Τι είναι το pop-up Festival και πού αποσκοπεί, κύριε Συμεωνίδη;
–Το Pop Up Festival είναι μια διοργάνωση του Δήμου Λευκωσίας σε συνεργασία με το Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας, και διαρκεί για ένα χρονικό διάστημα περίπου έξι εβδομάδων, κατά το οποίο άδειοι εμπορικοί χώροι παραχωρούνται σε νέους δημιουργούς και επιχειρηματίες. Όταν πρωτοξεκίνησε ο αρχικός στόχος ήταν να συμβάλει στην αναβίωση της λεωφόρου Μακαρίου αλλά τώρα που η συγκεκριμένη εμπορική αρτηρία ανακάμπτει, αναδείχθηκε μέσα από την εμπειρία των προηγούμενων χρόνων, ένας πιο ουσιαστικός στόχος. Αυτός δεν είναι άλλος από την αξιοποίηση και προώθηση όλου αυτού του ανθρώπινου δυναμικού και δημιουργικού ταλέντου που διαθέτει ο τόπος μας.

–Διοργανώνεται για τέταρτη χρονιά, τι το κάνει επιτυχημένο;
–Πιστεύω ότι πολλοί νέοι δημιουργοί και επιχειρηματίες ψάχνουν ευκαιρία και βήμα για να προωθήσουν τη δουλειά τους. Και το κοινό εκτιμά πια τις εναλλακτικές προτάσεις που φέρουν την προσωπική σφραγίδα νέων κύπριων δημιουργών.

–Ποιοι και με ποιον τρόπο συμμετέχουν;
–Όπως ανέφερα και πιο πάνω κυρίως νέοι δημιουργοί αλλά λόγω και της οικονομικής κρίσης και άτομα που θέλουν να επαναδραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά. Επίσης πολλοί καλλιτέχνες που ασχολούνται με το θέατρο, την τέχνη, τον χορό, τη μουσική, τμήματα σχολών πανεπιστημίων με εκθέσεις ή εργαστήρια και άλλοι. Ο τρόπος συμμετοχής γίνεται με ανοικτή πρόσκληση που απευθύνουμε στο κοινό για υποβολή προτάσεων οι οποίες εξετάζονται από επιτροπή. Οι επιλεχθέντες πληρώνουν ένα δικαίωμα συμμετοχής και τους παρέχεται δωρεάν η προβολή φυσικά, η ηλεκτροδότηση και δωρεάν σύνδεση με το διαδίκτυο.

Συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον

–Ποιος είναι ο εμπνευστής; Έχουν γίνει σκέψεις για αντίστοιχες δράσεις σε άλλες περιόδους;
–Το Pop Up Festival είναι μια έμπνευση του Project Nicosia και ήταν μία από τις προτάσεις στο πλαίσιο της υποψηφιότητας της Λευκωσίας για Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2017. Ο Δήμος Λευκωσίας αποφάσισε να υλοποιήσει αυτή την πρόταση άσχετα από το αν η Λευκωσία τελικά δεν πήρε το χρίσμα και πιστεύω ότι ήταν μια σοφή απόφαση. Το πρώτο φεστιβάλ έγινε το 2013 υπό την επιμέλεια του Σταύρου Παμπαλή και της Κατερίνας Ανδρέου. Υπάρχουν σκέψεις για τη διοργάνωση παρόμοιων δράσεων και σε άλλες χρονικές περιόδους του χρόνου, ίσως με μικρότερη διάρκεια και σε άλλα σημεία της παλιάς κυρίως πόλης.

–Έχουμε ασφαλή στατιστικά στοιχεία για την πορεία του pop-up festival;
–Ασφαλή στοιχεία σε απόλυτους αριθμούς προσέλευσης του κόσμου δεν υπάρχουν, αλλά για εμένα, ασφαλή στοιχεία για την πορεία του Pop Up Festival είναι το συνεχώς μέχρι τώρα αυξανόμενο ενδιαφέρον των προτάσεων για συμμετοχή στο φεστιβάλ – φέτος είχαμε ρεκόρ συμμετοχών – και άλλο στοιχείο που με κάνει να είμαι αισιόδοξος είναι ότι άτομα που είχαν συμμετέχει στις προηγούμενες διοργανώσεις επανέρχονται υποβάλλοντας και πάλι προτάσεις, θεωρώντας το Pop Up Festival ένα αξιόπιστο μέσο προβολής και δραστηριοποίησης. Υπάρχουν βέβαια και συμμετέχοντες που μετά το φεστιβάλ ξεκίνησαν κανονικά τη δική τους επιχείρηση.

 

Μοναδική ευκαιρία προβολής

–Πώς υποστηρίζει το festival τις νεοφυείς και καινοτόμες επιχειρήσεις που λαμβάνουν μέρος;
–Όπως ανέφερα και πιο πάνω με την παραχώρηση χώρων, με δωρεάν ηλεκτροδότηση και διαδίκτυο και βέβαια με την προβολή σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα καθώς και την προώθηση σε πλατφόρμες υποστήριξης νέων επιχειρηματιών.

–Γιατί κάποιος να συμμετάσχει;
–Πιστεύω από την εμπειρία που αποκόμισα από τον πρώτο χρόνο ως συμμετέχων και τα επόμενα τρία ως επιμελητής ότι το φεστιβάλ προσφέρει πέρα από τον τομέα των πωλήσεων, μια μοναδική ευκαιρία προβολής και το κυριότερο για τους νέους που θέλουν να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά, να κινηθούν σε πραγματικές συνθήκες της αγοράς και να αναπτύξουν τις ικανότητες εκείνες που χρειάζονται σε ένα δύσκολο και ανταγωνιστικό περιβάλλον. Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ στο γιατί κάποιος πρέπει να επισκεφθεί το φεστιβάλ. Είκοσι μοναδικά καταστήματα που φιλοξενούν πέραν των πενήντα δημιουργών και designers, με μοναδικές προτάσεις για χριστουγεννιάτικα δώρα και αγορές, μουσικές συναυλίες και εκδηλώσεις στο Open Stage, θέατρο Σκιών για τα παιδιά και όχι μόνο, θεατρικές παραστάσεις, χορό και εκθέσεις τέχνης. Το μότο μου είναι, «Ας στηρίξουμε τους Κύπριους δημιουργούς»! Θα ήθελα να ευχαριστήσω φυσικά και την Τράπεζα Κύπρου για τη διαχρονική στήριξη και η οποία συμμετέχει με το κατάστημα του Πολιτιστικού Ιδρύματος Τράπεζας Κύπρου όπου θα βρείτε πενήντα και πλέον τίτλους εκδόσεων με πέραν του 50% έκπτωση και ένα άλλο κατάστημα σε συνεργασία με τη Reaction, τη Cytanet που από τον πρώτο χρόνο είναι αρωγός του φεστιβάλ όπως και τους χορηγούς επικοινωνίας, το MAD TV και το Deejay Radio 93.5.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Πολιτισμός: Τελευταία Ενημέρωση

Ο ζωγράφος και συγγραφέας Ανδρέας Καραγιάν μιλάει στην «Κ» με αφορμή την αναδρομική έκθεση για το έργο του στη Λεμεσό
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ