ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

«Και το Όσκαρ πάει...», μία βραδιά που είχε απ’ όλα

Το «Moonlight» ήταν η μεγάλη έκπληξη βαρδιάς, κερδίζοντας το Όσκαρ καλύτερης ταινίας

Newsroom K

Η 89η τελετή απονομής των Βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, τα Όσκαρ δηλαδή, έκρυβε πολλές εκπλήξεις αλλά ήταν μια από τις πιο προβλέψιμες των τελευταίων ετών, γιατί αυτό που συνέβη στα τελευταία λεπτά της φετινής τελετής δεν έχει προηγούμενο: ούτε λίγο ούτε πολύ το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας άλλαξε χέρια κυριολεκτικά επί σκηνής μετά από ένα απίστευτο λάθος των διοργανωτών.

Συγκεκριμένα ο Γουόρεν Μπίτι, ο οποίος μαζί με τη Φέι Ντάναγουεϊ θα ανακοίνωνε το τελευταίο, πολυπόθητο Οσκαρ, διάβασε προφανώς τον λάθος φάκελο με αποτέλεσμα να καλέσει πάνω τους συντελεστές του «La La Land» για την απονομή. Και μπορεί αυτό το αποτέλεσμα να μην ξένισε κανέναν, μιας και το υπέροχο μιούζικαλ του Ντέιμιαν Σαζέλ ήταν ούτως ή άλλως το φαβορί, ωστόσο λίγα δευτερόλεπτα αργότερα -και αφού οι συντελεστές του είχαν αρχίσει να ευχαριστούν κόσμο- ήρθε η μεγάλη ανατροπή· το Οσκαρ πήγε τελικά στο επίσης εξαιρετικό, αλλά πολύ πιο χαμηλότονο, «Moonlight» του Μπάρι Τζένκινς, εν μέσω γενικής αμηχανίας αλλά και πολύ θερμού χειροκροτήματος από τους παριστάμενους σταρ του κινηματογράφου.

Τι μας λέει τώρα αυτό το αποτέλεσμα;

Το «La La Land» κατάφερε να συγκεντρώσει τα περισσότερα βραβεία (6 σε 14 υποψηφιότητες), ανάμεσά τους και αυτά για την Καλύτερη Σκηνοθεσία (Ντέιμιαν Σαζέλ) και τον Α' Γυναικείο Ρόλο (Εμα Στόουν), με την απώλεια ωστόσο της Καλύτερης Ταινίας, ασφαλώς και κανείς δεν μπορεί να μιλήσει για θρίαμβο. Εκτός από τα παραπάνω έλαβε και όσκαρ : πρωτότυπου σεναρίου (Ντάμιεν Σαζέλ), Α' Ανδρικού ρόλου (Ράιαν Γκόσλινγκ), μουσικής επένδυσης, τραγουδιού, φωτογραφίας, μοντάζ ταινίας, μοντάζ ήχου, μίξης ήχου, κοστουμιών και σχεδιασμού παραγωγής.

Αντιθέτως το ταπεινό «Μοonlight» έκλεψε την παράσταση παίρνοντας, εκτός του κορυφαίου, ακόμα τα Οσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου (Μαχερσάλα Αλι) και διασκευασμένου σεναρίου (Μπάρι Τζένκινς & Τάρελ Άλβιν).

Είναι απορίας άξιο πάντως πως η Ακαδημία καταφέρνει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά να διαχωρίζει την Καλύτερη Ταινία από τα αντίστοιχα σημαντικότατα βραβεία για την σκηνοθεσία, τη φωτογραφία και τους πρώτους ρόλους.

Κι αν η παραπάνω «ανορθογραφία» δεν διορθώθηκε, το ίδιο δεν μπορεί να ειπωθεί για το άλλο μεγάλο ατόπημα της περσινής τελετής: τα υπερβολικά «λευκά» Οσκαρ του 2016 (δεν υπήρχε ούτε ένας Αφροαμερικανός υποψήφιος), έδωσαν φέτος στη θέση τους στην αποθέωση της φυλετικής ισότητας, γεγονός που υπογραμμίστηκε ανεξίτηλα και από την τελευταία επιλογή της βραδιάς. Κατά τα λοιπά η τελετή κύλησε εντός «πρωτοκόλλου», με τον παρουσιαστή Τζίμι Κίμελ να διασκεδάζει αρκούντως τους υψηλούς προσκεκλημένους του και την Ακαδημία να έχει ετοιμάσει 1-2 ευχάριστες εκπλήξεις. Οταν έφτασε η ώρα της...λιγούρας, γλυκά προσδεδεμένα σε μικροσκοπικά αερόστατα, έπεσαν από την οροφή του θεάτρου ενώ μια ομάδα τουριστών μπήκε, κατάπληκτη στην αίθουσα, ερχόμενη τετ α τετ με τους μεγάλους αστέρες στις πρώτες σειρές. Μέχρι και ένας μίνι αρραβώνας στήθηκε επί τόπου, με την ευλογία του -πάντα έτοιμου σε τέτοιες περιπτώσεις- Ντένζελ Ουάσινγκτον.

Οπως επίσης αναμενόταν, η πολιτική είχε φέτος την τιμητική της. Στον απόηχο της εκλογής Τραμπ, αλλά και της άτυπης βεντέτας που έχει ανοίξει μεταξύ του νέου Αμερικανού Προέδρου και του παραδοσιακά Δημοκρατικών αισθημάτων Χόλιγουντ, οι καυστικές αναφορές των συμμετεχόντων ήταν δεκάδες. Καμία ωστόσο δεν εξελίχθηκε σε πύρινο πολιτικό λόγο ούτε και ξεπέρασε τα όρια του πολιτικού καθωσπρεπισμού.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί η νίκη του Ασγκάρ Φαραντί, στο πεδίο του ξενόγλωσσου φιλμ, για τον «Εμποράκο». Ο Ιρανός σκηνοθέτης αρνήθηκε να παραστεί στην τελετή διαμαρτυρόμενος για το απαράδεκτο διάταγμα Τραμπ που δεν επιτρέπει σε κατοίκους 6 μουσουλμανικών χωρών να εισέλθουν στις ΗΠΑ, η δε επιστολή που απέστειλε χαιρετίστηκε θερμότατα από όλους τους παρόντες.

Οι ελληνικές συμμετοχές

Ο Γιώργος Λάνθιμος και ο Ευθύμης Φιλίππου τελικά δεν κατάφεραν να κερδίσουν το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου με τον «Αστακό». Το αγαλματάκι της κατηγορίας κέρδισε τελικά η ταινία «Μια πόλη δίπλα στη θάλασσα». Το φιλμ του Κένεθ Λόνεργκαν τιμήθηκε επίσης για την παραδειγματική ερμηνεία του στον Κέισι Αφλεκ στην ταινία, η οποία χαρακτηρίστηκε ως η δικαιότερη απονομή της βραδιάς.

Ο «Αστακός» του Γιώργου Λάνθιμου έχει κερδίσει το Ειδικό βραβείο της επιτροπής του 68ου κινηματογραφικού φεστιβάλ των Καννών. Πρωταγωνιστές του «Αστακού» είναι οι: Κόλιν Φάρελ, Ρέιτσελ Βάις, Λεά Σεϊντού, Αγγελική Παπούλια.

Το «4.1 miles» της Δάφνης Ματζιαράκη, φοιτήτριας δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο Μπέρκλεϋ της Καλιφόρνιας αφηγείται μία ημέρα από τη ζωή του Μυτιληνιού κυβερνήτη σκάφους του Λιμενικού, του ανθυποπλοίαρχου Κυριάκου Παπαδόπουλου, εν μέσω της προσφυγικής κρίσης και ο τίτλος παραπέμπει στην απόσταση που χωρίζει τις ακτές της Λέσβου από τα τουρκικά παράλια.

Η Δάφνη Ματζιαράκη δεν κατάφερε τελικά να ανέβει στο βάθρο για το Καλύτερο Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους 4.1 miles. Το Όσκαρ πήρε το ντοκιμαντέρ «The White Helmets» που ακολουθεί μία ομάδα που βοηθάει θύματα πολέμου στη Συρία. 

Στις οκτώ βασικότερες κατηγορίες το Όσκαρ πήραν οι:

Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας:  
«Moonlight»                                                                                                                               

Υποψήφιες ήταν οι ταινίες:
«Arrival»
«Fences»
«Hacksaw Ridge»
«Hell or High Water»
«Hidden Figures»
«La La Land»
«Lion»
«Manchester by the Sea»

Όσκαρ Σκηνοθεσίας
Ντάμιεν Σαζέλ
(La La Land)

Υποψήφιοι:
Ντενί Βιλνέβ (Arrival)
Μελ Γκίμπσον (Hacksaw Ridge)
Κένεθ Λόνεργκαν (Manchester by the Sea)
Μπάρι Τζένκινς (Moonlight)

 

Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου                                                                                                                                            Κέισι Άφλεκ                                                                                                                                                      (Manchester by the Sea)

Υποψήφιοι:
Άντριου Γκάρφιλντ (Hacksaw Ridge)
Ράιαν Γκόσλινγκ (La La Land)
Βίγκο Μόρτενσεν (Captain Fantastic)
Ντένζελ Γουόσινγκτον (Fences)


Όσκαρ Α΄ Γυναικείου Ρόλου
Έμα Στόουν
(La La Land)

Υποψήφιες:

Ιζαμπέλ Ιπέρ (Elle)
Ρουθ Νέγκα (Loving)
Νάταλι Πόρτμαν (Jackie)
Μέριλ Στριπ (Florence Foster Jenkins)


Όσκαρ Β΄ Ανδρικού Ρόλου:

Μαχέρσαλα Άλι για το «Moonlight». Είναι ο πρώτος μουσουλμάνος ηθοποιός που κερδίζει Όσκαρ.

Υποψήφιοι:
Τζεφ Μπρίτζες (Hell or High Water)
Λούκας Χέτζες (Manchester by the Sea)
Ντεβ Πατέλ (Lion)
Μάικλ Σάνον (Nocturnal Animals)


Όσκαρ Β΄ Γυναικείου Ρόλου
Βαϊόλα Ντέιβις (Fences): Είναι η 23η ηθοποιός που κερδίζει Emmy, Tony και Όσκαρ.

Υποψήφιες:
Ναόμι Χάρις (Moonlight)
Νικόλ Κίντμαν (Lion)
Οκτάβια Σπένσερ (Hidden Figures)
Μισέλ Γουίλιαμς (Manchester By the Sea)


Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου                                                                                                                         «Manchester by the Sea»                                                                                                                                       (Κένεθ Λόνεργκαν)                                                                            


Υποψήφιοι:

Τέιλορ Σέρινταν (Hell or High Water)
Ντάμιεν Σαζέλ (La La Land)
Γιώργος Λάνθιμος & Ευθύμης Φιλίππου (The Lobster)
Μάικ Μιλς (20th Century Women)


Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου                                                                                                                    «Moonlight»        
(Μπάρι Τζένκινς & Τάρελ Άλβιν Μακράνι)                                                                                                                                                       

Υποψήφιοι:

Έρικ Χάισερερ (Arrival)
Όγκοστ Γουίλσον (Fences)
Άλισον Σρέντερ & Θίοντορ Μέλφι (Hidden Figures)
Λουκ Ντέιβις (Lion)

Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους
«The White Helmets»: Η ταινία ακολουθεί μία ομάδα που βοηθάει θύματα πολέμου στη Συρία. 
(Orlando von Einsiedel και Joanna Natasegara)


Υποψήφια:

Extremis
4.1 Miles
Joe’s Violin
Watani: My Homeland

Μουσικής

«La La Land»
(Justin Hurwitz)

Υποψήφιες:
Jackie
Lion
Moonlight
Passengers


Τραγουδιού
«City of Stars», La La Land

Υποψήφιες:
Audition (The Fools Who Dream), La La Land
Can’t Stop the Feeling, Trolls
The Empty Chair, Jim the James Foley Story
How Far I’ ll Go, Moana
Kubo and the Two Strings


Οι υπόλοιπες κατηγορίες

Animation
«Zootopia»

Υποψήφιες:
Kubo and the Two Strings
Moana
My Life as a Zucchini
The Red Turtle


Ντοκιμαντέρ
«O.J.: Made in
America»: Η πιο μεγάλη σε διάρκεια ταινία που έχει κερδίσει ποτέ Όσκαρ
(Ezra Edelman)

Υποψήφια:
Fire at sea
I am not your negro
Life, Animated
13th


Φωτογραφίας
«La la land»
(Linus Sandgren)

Υποψήφιες:
Arrival
Lion
Moonlight
Silence
Arrival


Κοστούμια
Fantastic Beasts and Where to Find Them
(Colleen Atwood)

Υποψήφιες:
Allied
Florence Foster Jenkins
Jackie
La La Land


Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης-Σκηνικά
«La La Land»
(David Wasco, Καλλιτεχνική Διεύθυνση και Sandy Reynolds-Wasco, Σκηνικά)

Υποψήφιες:

Arrival
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Hail, Caesar!
Passengers


Μοντάζ
«Hacksaw Ridge»

Υποψήφιες:
Arrival
Πάση Θυσία
La La Land
Moonlight

 

Ξενόγλωσση Ταινία
The Salesman: Το δεύτερο βραβείο του Asghar Farhadi. Είχε κερδίσει και το 2012 για το «A Separation».

Υποψήφιες:
Land of Mine
A Man Called Ove
Tanna
Toni Erdmann


Μακιγιάζ και Μαλλιά
Suicide Squad
(Alessandro Bertolazzi, Giorgio Gregorini και Christopher Nelson)

Υποψήφιες:
A Man Called Ove
Star Trek Beyond


Ψηφιακά-οπτικά Εφέ
«The Jungle Book»

Υποψήφιες:
Deepwater Horizon
Doctor Strange
Kubo and the two Strings
Rogue One: A Star Wars Story


Ηχητικό Μοντάζ
Arrival
(Sylvain Bellemare)

Υποψήφιες:
Deepwater Horizon
Hacksaw Ridge
La La Land
Sully


Ηχητικό Μιξάζ
Hacksaw Ridge: Το πρώτο Όσκαρ για τον Kevin O'Connell Kevin O'Connell έπειτα από 20 φορές που προτάθηκε για το βραβείο
(Kevin O’Connell, Andy Wright, Robert Mackenzie και Peter Grace)

Υποψήφιες:
Arrival
La La Land
Rogue One: A Star Wars Story
13 Hours: The Secret Soldier of Benghazi


Μικρού Μήκους Ταινία
«Sing»: Επικεντρώνεται σε μία σχολική χορωδία
(Mindenki)

Υποψήφιες:

Ennemis Interieurs
La Femme et le TGV
Silent Nights
Timecode


Μικρού Μήκους Animation
«Piper»

Υποψήφιες:
Blind Vaysha
Borrowed Time
Pear Cider and Cigarettes
Pearl

 

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

Πρέσβειρα Αιγύπτου: Νέα ώθηση για διμερείς σχέσεις η επίσκεψη Σίσι

«Chair of the EP Subcommittee on Human Rights, Pier Antonio Panzeri (S&D, IT) during the EP plenary debate ...»
Doros Polykarpou  |  14:24

Pressing σε Νικόλα για τη Διζωνική ασκεί ο Βότσης

«Ευτυχώς υπάρχουν και όσοι έκλεισαν τα αυτιά τους στις Σειρήνες και δεν ακολουθούν τον πορφυρογέννητο ...»
Χριστίνα Λοϊζίδου  |  15:53

Επιτελείο Νικόλα: ΔΗΣΥ-ΑΚΕΛ παραπλανούν τον λαό

«ΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ… ΔΙΖΩΝΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ Όταν διαλύονται τα εθνικά σύνορα μεταξύ των αδελφών κρατών της Ευρωπαϊκής ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, Β.Α, Μ.Α.  |  19:07

Εξευτελιστική μεταχείριση Π. Νεοκλέους λέει η Επ. Διοικήσεως

«Molis girisa apo UK poy spoudaza polla xronia kai prospatho na katalabo ti exei paei lathos me tin patrida ...»
Jenny Nikolaou  |  10:40

Πολιτισμός: Τελευταία Ενημέρωση

Το θεατρικό κείμενο είναι βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο Θέατρο Ντούμπροβκα στη Μόσχα

Θέατρο... «Nordost»

Με μία επιτυχημένη πορεία στα θεατρικά δρώμενα της Κύπρου, το θέατρο VERSUS, ανεβάζει φέτος για δεύτερη φορά, την πολυσυζητημένη ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΘΕΑΤΡΟ-ΧΟΡΟΣ
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Ορέστης Ανδρεαδάκης (αριστερά) με τους Αλεξάντερ Πέιν και Φαίδωνα Παπαμιχαήλ.

Ο μικρόκοσμος της ΕΡΤ...

Φεστιβάλ των δύο κόσμων θα μπορούσε να είναι ο τίτλος της διεθνούς κινηματογραφικής διοργάνωσης στη Θεσσαλονίκη
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΣΙΝΕΜΑ