ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 22:58
 

22η δημοπρασία κυπριακών και ελληνικών έργων Τέχνης από τον Οίκο Ψαθάρη

Θα διατεθούν δουλειές των Κισσονέργη, Κάσιαλου, Μυταρά και Γουναρόπουλου και άλλων σε δελεαστικές τιμές εκκίνησης

Newsroom K

Tην Τετάρτη θα διενεργηθεί η 22η δημοπρασία ελληνικών και κυπριακών Έργων Τέχνης στο ξενοδοχείο «Hilton» στη Λευκωσία από τον Οίκο  Δημοπρασιών Ψαθάρη. Οι φιλότεχνοι θα έχουν την ευκαιρία να δουν και να αποκτήσουν στη δημοπρασία της Τετάρτης 120 έργα των σημαντικών δημιουργών από την Ελλάδα και την Κύπρο του 19ου και 20ού αιώνα. H τιμή της εκτίμησης πολλών έργων που δημοπρατούνται από τον Οίκο Ψαθάρη θεωρείται σχεδόν πάντα δελεαστική, υποσχόμενη σημαντικό περιθώριο ανόδου.


Κυπριακή τέχνη του 19ου και 20ού αι.
Μεταξύ των πολλών έργων που ξεχωρίζουν στην 22η δημοπρασία  είναι και ένας εμβληματικός Μυταράς από τη δεκαετία του ’90 - περίοδος που αποτελεί την απόληξη της προηγούμενης δουλειάς του κορυφαίου Έλληνα ζωγράφου του 20ού αιώνα. Σημαντικό έργο που θα δημοπρατηθεί επίσης είναι ο «Καλόγερος» του οριενταλιστή Συμεών Σαββίδη, η «Ευλογία» του μελετητή του 'ανθρώπινου τοπίου' Εμμανουήλ Ζαϊρη, ένα συλλεκτικό έργο της δεύτερης σειράς των Διαδηλώσεων της μοντερνίστριας Καίτης Στεφανίδου, ένα ανεικονικό έργο του πρωτεργάτη εκσυγχρονιστή της Κυπριακής Ζωγραφικής Χριστόφορου Σάββα, η «Μακεδονική Ενδυμασία» του γενάρχη της μακεδονικής ζωγραφικής Πολύκλειτου Ρέγκου και ένας μυητικός στην εσωτερική κατάσταση της γυναικείας μορφής Γιώργος Γουναρόπουλος.
Πολύ σημαντική παρουσία είναι η εμβληματική «Δεκάτη» του ναίφ Μιχαήλ Χρ. Κάσιαλου που είναι από τα ακριβότερα αποκτήματα της 22ης δημοπρασίας με αναμενόμενη τιμή πώληση που θα κυμαίνεται μεταξύ €25.000 – 35.000. Ένα ακόμη εξαιρετικό έργο είναι η νεκρή φύση του Ιωάννη Κισσονέργη.

Το ενδιαφερόμενο κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει από κοντά τα έργα προτού αυτά δημοπρατηθούν σε ιδιωτικές συλλογές κατά τη τριήμερη παρουσίασή τους στο Ξενοδοχείο Hilton στη Λευκωσία από τις 8 μέχρι τις 10 Μαΐου.

  
Μερικά από τα Top Lots

Δημήτρης Μυταράς Σύνθεση  (λάδι σε καμβά, 70 x 100 εκ.)
Ο Μυταράς (1934 - 2017) είναι κορυφαία μορφή της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής. Στο έργο του, που στο μεγαλύτερο μέρος του είναι ανθρωποκεντρικό και προσωπογραφικό, κυριαρχεί το εξπρεσιονιστικό στοιχείο και το έντονο χρώμα. Στη Σύνθεση (1990) συναντώνται μορφές και σύμβολα παλαιώτερων περιόδων σε νέες μορφοπλαστικές και συνθετικές λύσεις. Είναι έκδηλες οι επιρροές από τα χρόνια του Παρισιού, όπου με υποτροφία του Ι.Κ.Υ ο Μυταράς σπούδασε σκηνογραφία και διακόσμηση, όπως έντονη είναι και η διάθεση του καλλιτέχνη να δημιουργήσει χώρο μέσα από την επιπεδότητα της σύνθεσης. Ο Μυταράς υπήρξε ακαδημαικός, σκηνογράφος, δοκιμιογράφος και αρθρογράφος. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη.

Μιχαήλ Χρ. Κάσιαλος Η Δεκάτη (λάδι σε hardboard, 72 x 120 εκ.)
Ένα από τα ωραιώτερα έργα του εξαιρετικού ναίφ Μιχαήλ Χρ. Κάσιαλου (1885 - 1974) Η Δεκάτη αναδημιουργεί τον κόσμο της αγροτικής Κύπρου με τα ξεκάθαρα λαμπερά της χρώματα και τις μορφοπλαστικές της λύσεις σε μια σύνθεση που εγκλωβίζει το χρόνο σε επίπεδο χώρο. Ο Κάσιαλος απασχολείται περισσότερο στη καθημερινή δραστηριότητα της οποίας ο άνθρωπος δεν έχει ατομικότητα αλλά μια εσωτερική μελαγχολία ενώ ως συμβολική έννοια αποκτά λειτουργικό ρόλο στο επίτευγμα που βρίσκεται σε ένα συνεχές γίγνεσθαι.

Ιωάννης Κισσονέργης Ρόδια και Σταφύλι (Λάδι σε καμβά, 80  x 44 εκ.)
Η εξαιρετική τεχνική του και η έμφαση στη λεπτομέρεια χαρακτηρίζουν την νεκρή φύση Ρόδια και Σταφύλι του Ιωάννη Κισσονέργη (1889 - 1963). Ο ζωγράφος ανήκει στους ιδρυτές της Κυπριακής τέχνης.  Ο Κισσονέργης προσέγγισε τη ζωγραφική μέσα από την πειθαρχία και την αυστηρότητα του ακαδημαϊκού ρεαλισμού της Σχολής του Μονάχου επιρροές του οποίου δέχθηκε στα φοιτητικά του χρόνια στη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα.

Εμμανουήλ Ζαΐρης Ευλογία (λάδι σε καμβά, 90 x 113,5 εκ.)
Μαθητής του Νικόλαου Γύζη στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου, ο Εμμανουήλ Ζαΐρης (1876-1948) απομακρύνθηκε γρήγορα από τις αρχές της Ακαδημίας και πειραματίστηκε στη πρώιμη φάση του με τον γερμανικό ιμπρεσιονισμό προτού μεταβεί στον ρεαλισμό. Η Ευλογία ανήκει στη ρεαλιστική περίοδο του Ζαΐρη στην οποία φαίνεται να τον απασχολεί ο άνθρωπος στη καθημερινή του δραστηριότητα. 'Όμως, μια βαθύτερη ματιά αποκαλύπτει ότι ο Ζαΐρης απασχολείται πλήρως στο 'ανθρώπινο τοπίο' το οποίο αν και αποδίδει ρεαλιστικά εντούτοις εξιδανικεύει γλυκαίνοντας το με ένα ζεστό φως που αποκτά κυρίαρχο ρόλο στη λιτή οργάνωση της σύνθεσης. Η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε με έργο του Ζαΐρη στη Μπιενάλε της Βενετίας το 1950.

Γιώργος Γουναρόπουλος Γυναικείες Μορφές (λάδι σε ξύλο, 80 x 100 εκ.)

Το έργο Γυναικείες Μορφές είναι αντιπροσωπευτικό των τελευταίων δεκαετιών του Γιώργου Γουναρόπουλου (1889 - 1977) στις οποίες κυριαρχεί η γυναικεία φιγούρα. Ο Μοντερνιστής Γουναρόπουλος αποδίδει τη γυναικεία φιγούρα με τρόπο απόλυτα προσωπικό τονίζοντας το περίγραμμα της φόρμας ενώ παράλληλα την απλοποιεί και σχεδόν την εξαϋλώνει. Τον απασχολεί το φώς το οποίο χρησιμοποιεί με τρόπο συμβολικό μυώντας τον θεατή σε μια ατμόσφαιρα μυστηριακή. Ο Γουναρόπουλος σπούδασε και δούλεψε στο Παρίσι (1919-1930) όπου εξέθεσε έργα του σε παρισινά σαλόνια και στη γκαλερί Vavin-Respail. Το 1958 βραβεύτηκε με το διεθνές βραβείο Guggenheim.

Καίτη Στεφανίδου Χωρίς Τίτλο  (ακρυλικό σε καμβά, 90 x 110 εκ.)
Χωρίς Τίτλο είναι ένα συλλεκτικό έργο της κορυφαίας της πρωτοπορίας του μοντερνισμού Καίτης Στεφανίδου (1925 - 2012). Το έργο είναι από τη δεύτερη περίοδο των Διαδηλώσεων με υπαινιγμούς για την επόμενη περίοδο της ζωγράφου όπου τα μεγάλα χρωματικά πλάνα κυριαρχούν στο έργο της. Η Στεφανίδου αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση ζωγράφου στη κυπριακή τέχνη με πορεία που παρουσιάζει συνεχή εξέλιξη. Η Στεφανίδου απασχολήθηκε στη διαρκή εξερεύνηση του χώρου δίνοντας πάντοτε δύσκολες λύσεις στο ζωγραφικό πρόβλημα. Στο έργο Χωρίς Τίτλο οι μικροσκοπικές φιγούρες των διαδηλώσεων γίνονται μεγάλες φόρμες γεμάτες ένταση, λυρισμό και υπέροχο χρώμα. Στον Ελλαδικό χώρο, έργα της Καίτης Στεφανίδου υπάρχουν στα Μουσεία Γουλανδρή Μοντέρνας Τέχνης και στο Τελλόγλειο, όπου παρουσιάζεται ως εκπρόσωπος της ελληνικής τέχνης.

Συμεών Σαββίδης Ο Καλόγερος (λάδι σε καμβά, 34,5 x 24,5 εκ.)
Μια από τις πλέον ξεχωριστές προσωπικότητες της Σχολής του Μονάχου ο Συμεών Σαββίδης (1859 - 1927) αντιτάθηκε στον αυστηρό γερμανικό ακαδημαϊσμό εφαρμόζοντας τις δικές του θεωρίες για το χρώμα και το φως. Γεννημένος στην Τοκάτ της Μικράς Ασίας άντλησε μεγάλο μέρος της θεματολογίας του από τη μυστηριακή ατμόσφαιρα και τον αισθησιασμό της Ανατολής. Σπουδαίος τεχνίτης, ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για τη νεκρή φύση, τη προσωπογραφία και τη καθημερινότητα της Ανατολής και χρησιμοποίησε το γαιώδες γλυκό χρώμα και την αισθησιακή φόρμα για να την αποδώσει. Κατά την ώριμη φάση της ζωγραφικής του, που εκδηλώνεται μετά τον 20ο αιώνα, ο Σαββίδης ξεφεύγει από τον οριενταλισμό και πλησιάζει τα πρότυπα του γαλλικού ιμπρεσιονισμού αντλώντας από τις μεταμορφωτικές ιδιότητες του φυσικού φωτός για να αποδώσει την αίσθηση του χρόνου.
 
Χριστόφορος Σάββα Χωρίς Τίτλο (λάδι σε καμβά, 57,5 x 33,5 εκ.)
Από τους κορυφαίους Κύπριους ζωγράφους ο Χριστόφορος Σάββα (1924 - 1968) υπήρξε πρωτεργάτης στην εισαγωγή σύγχρονων ρευμάτων στην κυπριακή τέχνη. Το έργο του έχει επιρροές από τον γαλλικό μοντερνισμό και τον Φοβισμό αλλά και κατευθύνσεις από την κυβιστική και αφηρημένη τέχνη που  αποκόμισε από τα χρόνια που σπούδασε και έζησε στην Αγγλία. Χωρίς Τίτλο είναι ένα εξαιρετικό αφηρημένο εξπρεσιονιστικό έργο με μεγάλες χρωματικές επιφάνειες.


Πότε/πού: Εικοστή Δεύτερη Δημοπρασία Ελληνικών και Κυπριακών Έργων Τέχνης, Τετάρτη, 10 Μαΐου, 8:00 μ.μ. Ξενοδοχείο HILTON, Λευκωσία
 
Πληροφορίες:  Οίκος Δημοπρασιών Ψαθάρης, τηλ.: 24621109, 99564131, e-mail: psatharisauctions@cytanet.com.cy

Όλα τα έργα παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα: www.psatharis-auctions.com.cy

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

#PoliticsBlog Ο πιο εύκολος αντίπαλος, η Λουτ και το αγνοούμενο πόρισμα

«Εσύ και ο συνομιλητής σου, που πολύ βολικά δεν αναφέρεις ποιος είναι, πρέπει να αντιληφθείτε ότι ανήκετε ...»
Yiannos  |  10:15

Γ. Εισαγγελέας: Καμιά σχέση με συγκεκριμένη πώληση τεμαχίου στον Πωμό

«Κάτι μου λέει ότι δεν είναι τυχαία που άρχισε η υπόσκαψη του Γ.Ε. Μετά από διαφωνίες του με κάποιες ...»
CGA  |  09:36

Ζητά βοήθεια η Ερευνητική Επιτροπή για ΣΚΤ

«Eλπίζω όταν αυτή η Επιτροπή τελειώσει το έργο που ανέλαβε, να μην ντρέπεται να κυκλοφορεί στους ...»
knak  |  20:51

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση