ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ο Ρέντσο Πιάνο σε... 18 κομμάτια

Η έκθεση θα παρουσιάσει την αρχιτεκτονική πορεία του Ρέντσο Πιάνο και τα έργα που ανέλαβε το γραφείο του τα τελευταία 30 χρόνια

Newsroom Κ, Αθήνα

Το 1971 ο 34χρονος Ρέντσο Πιάνο και ο συνομήλικός του αρχιτέκτονας Ρίτσαρντ Ρότζερς, μαζί με τον Ιταλό Τζιανφράκο Φραντσίνι, τάραξαν για τα καλά τα νερά και τα σχέδια της αρχιτεκτονικής, καθώς οι τρεις άγνωστοι τότε αρχιτέκτονες κατάφεραν και κέρδισαν την ανάθεση για την κατασκευή του εντυπωσιακού Πομπιντού. Δεν έφεραν μόνο τα πάνω-κάτω στον κόσμο της αρχιτεκτονικής, αλλά το «μέσα-έξω», όπως σημείωναν τότε οι Νew York Times, καθώς οι νέοι οραματιστές του σχεδιασμού «φανέρωσαν» στοιχεία του έργου, βάφοντας με έντονα χρώματα τους σωλήνες του εξαερισμού ή τοποθετώντας τον ανελκυστήρα σε έναν «σωλήνα» που διατρέχει διαγώνια την εξωτερική όψη του κτιρίου. Η ιστορία της κατασκευής του Πομπιντού θα παρουσιαστεί, μεταξύ άλλων, στην έκθεση «Piece by Piece» στο ΚΠΙΣΝ.

Η έκθεση θα παρουσιάσει την αρχιτεκτονική πορεία του Ρέντσο Πιάνο και τα έργα που ανέλαβε το γραφείο του τα τελευταία 30 χρόνια και θα ανοίξει στον Φάρο του ΚΠΙΣΝ την ερχόμενη εβδομάδα (27/4). Η Αθήνα αποτελεί τον τελευταίο σταθμό της έκθεσης που ξεκίνησε την πορεία της το 2013 στην γκαλερί Γκακόσιαν της Νέας Υόρκης και αργότερα ταξίδεψε στην Πάντοβα και τη Σαγκάη.

Από τα μέσα του ’70 και μετά, η πορεία του Ιταλού αρχιτέκτονα είναι σταθερά ανοδική και ανάμεσα στα έργα-σταθμούς της καριέρας του περιλαμβάνονται ο Πύργος της γέφυρας του Λονδίνου, ο λεγόμενος «Shard», το μουσείο Ουίτνι στη Νέα Υόρκη, το κτίριο των New York Times και βέβαια το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» που αποτελεί το νέο υπερτοπικό σημείο αναφοράς της Αθήνας.

Η έκθεση στο ΚΠΙΣΝ αποτελείται από 18 εγκαταστάσεις που αναπαριστούν την ιστορία ισάριθμων έργων μέσα από σχέδια, βίντεο και φωτογραφίες και διηγούνται την πορεία του καθενός από το όραμα και τη σύλληψη, μέχρι τη μακέτα και την τελική υλοποίησή του. Πόσο εύκολο όμως είναι να «εκθέσεις» με επιτυχία την αρχιτεκτονική; «Στην πραγματικότητα, τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει το να βρίσκεσαι στο ίδιο το κτίριο, την αίσθηση της υβριδικής υφής μιας πόλης ή τη συνεχή ροή των φωνών που συνθέτουν τους ήχους της ζωής. Ωστόσο, μια αρχιτεκτονική έκθεση μπορεί να μεταφέρει με σαφήνεια κάτι από τη συνθετότητα και την κοινή διαδικασία μέσω της οποίας τα κτίρια που σχεδιάζουμε συλλαμβάνονται ως ιδέα, κατασκευάζονται και στη συνέχεια αποκτούν ζωή. Θέλω να σκέφτομαι αυτήν την έκθεση σαν ένα ταξίδι μέσα στον χώρο», έχει πει για την έκθεση ο διεθνούς φήμης αρχιτέκτονας. Στο «Piece by Piece» οι επισκέπτες θα δουν μεταξύ άλλων πώς οικοδομήθηκε ο αερολιμένας Κανσάι στην Οζάκα και τα νέα κτίρια του Πανεπιστημίου Κολούμπια στη Νέα Υόρκη.

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ, Αθήνα

Σχόλια αναγνωστών

Ο νέος Αστερίξ ταξιδεύει στην Ιταλία

«Δυστυχώς όχι ακόμα.»
Μαρίνα Δουκανάρη  |  15:51

Ο νέος Αστερίξ ταξιδεύει στην Ιταλία

«Υπάρχει ενημέρωση για έκδοση του συγκεκριμένου στα Ελληνικά; »
Πολύκαρπος Σταύρου  |  11:25

Ικανοποίηση από Πετρίδη, ανοιχτό μέτωπο με Χάσικο

«Να σηκωθει και να φυγει το συντομοτερο απο το γραφειο της η βοσκαριδου ..των πολιτικων γαμων ! Δεν γινεται ...»
Πελεκυς ερχεται συντομα !  |  16:01

Ικανοποίηση από Πετρίδη, ανοιχτό μέτωπο με Χάσικο

«Τι εγιναν οι εξαγγελιες για τα δικηγορικα γραφεια που τα παιρνουνε απο πολιτογραφησεις..ενω εμεις δεν ...»
Πελεκυς ερχεται συντομα !  |  15:51

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Η επιμελήτρια της έκθεσης Έλενα Πογιατζή-Ρίχτερ τοποθετεί το πορτραίτο της Αικατερίνης Κορνάρο που παρουσιάζεται στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο Λευκωσίας

Στο φως μια βασίλισσα

Είναι το πορτραίτο στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο Λευκωσίας χαμένο έργο του Τιτσιανού;
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ