ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αγρια Δύση σημαίνει βία και θάνατος

Το «Crazy Heart» δομείται γύρω από τις προσωπικότητες και τους θρύλους που συνοδεύουν τους δύο κεντρικούς χαρακτήρες

Newsroom Κ, Αθήνα

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ

Από τα πιο στερεοτυπικά αλλά και ενδιαφέροντα είδη που γέννησε ο κλασικός αμερικανικός κινηματογράφος είναι το γουέστερν. Αποθεώθηκε καλλιτεχνικά τις δεκαετίες του 1940 και του 1950 από γίγαντες όπως ο Τζον Φορντ, κατασκεύασε μια δική του εκδοχή της Ιστορίας, ξέπεσε στην υπερβολή και την καρικατούρα αργότερα. Τι μπορεί όμως να πει και να συμβολίσει το γουέστερν το 2018; Η αρχική απάντηση είναι όχι και πολλά, εκτός ίσως από το να ρίξει μια πιο ιστορικά τεκμηριωμένη και ψυχολογικά ισορροπημένη ματιά στην «ηρωική» εποχή της αμερικανικής υπαίθρου. Αυτό το τελευταίο το πετυχαίνει σε ικανοποιητικό βαθμό το «Ταξιδεύοντας με τον εχθρό μου», που κυκλοφορεί αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες και δεν είναι αμελητέο.

Βρισκόμαστε στο 1892. Ο σκληροτράχηλος λοχαγός Μπλόκερ (Κρίστιαν Μπέιλ) παίρνει εντολή να συνοδεύσει το Κίτρινο Γεράκι, έναν ετοιμοθάνατο –και φυλακισμένο– αρχηγό των Τσεγιέν μαζί με την οικογένειά του πίσω στην πατρίδα του, τη Μοντάνα. Στον δρόμο, εκτός από πάμπολλους κινδύνους, θα συναντήσουν και μια νεαρή χήρα (Ρόζαμουντ Πάικ), της οποίας η οικογένεια δολοφονήθηκε πρόσφατα από Ινδιάνους.

Η ταινία του Σκοτ Κούπερ («Crazy Heart») δομείται γύρω από τις προσωπικότητες και τους θρύλους που συνοδεύουν τους δύο κεντρικούς χαρακτήρες: από τη μια, τον βετεράνο στρατιωτικό που σέβονται (για να μην πούμε, φοβούνται) οι πάντες και, από την άλλη, τον Ινδιάνο πολέμαρχο, τον οποίο, σε μια εμπνευσμένη επιλογή, υποδύεται ο Γουές Στάντι, η τρομερή «Πονηρή αλεπού» από τον «Τελευταίο των Μοϊκανών».

Και οι δύο άνδρες έχουν στο παρελθόν τους πολλά: σπουδαία κατορθώματα, μεγάλες περιπέτειες αλλά και ανελέητες σφαγές στις οποίες έχουν επιδοθεί, συχνά ο ένας εις βάρος των αγαπημένων του άλλου. Η απρόθυμη συμμαχία τους, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα εμπόδια του ταξιδιού, είναι ο καθρέφτης μιας αιματηρής εποχής, γεμάτης εγκλήματα και από τις δύο πλευρές. Στο ενδιάμεσο των δύο αντίρροπων δυνάμεων στέκεται, κάπως αμήχανα είναι η αλήθεια, σαν ανθρώπινος συνδετικός κρίκος ο χαρακτήρας της Πάικ. Αυτό πάντως δεν σημαίνει πως τα πάντα εξισώνονται· η βίαιη αρπαγή της γης των ιθαγενών από τους λευκούς, για παράδειγμα, τονίζεται εδώ ξεκάθαρα, χωρίς στρογγυλέματα, ενώ η ιστορία μπορεί εύκολα να διαβαστεί και σαν αναλογία με τις σύγχρονες «εκστρατείες» των Αμερικανών ανά τον κόσμο.

Ενα τελευταίο στοιχείο που πρέπει να επισημανθεί, αλλά πολύ σημαντικό για οποιοδήποτε γουέστερν, είναι η ατμόσφαιρα. Από το απομονωμένο οχυρό του Νέου Μεξικού μέχρι τις κακοτράχαλες ερημιές της διαδρομής και τα βοσκοτόπια της Μοντάνα, ο Κούπερ μας βάζει με επιτυχία στον κόσμο ενός παρηκμασμένου Ουέστ, γεμάτου από φονιάδες –μετανοούντες ή μη– και ανθρώπους σκληρούς από τις δυσκολίες της καθημερινότητας. Οι τέλειοι ήρωες ζουν μόνο στα κόμικς, μοιάζει να επισημαίνει.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ, Αθήνα

Σχόλια αναγνωστών

ΥΠΟΙΚ: Ένα μικρό μνημόνιο το Σχέδιο Αναδιάρθρωσης της ΣΚΤ

«Και για τον κόσμο που αγαπάς δεν είμαι αυτός άλλοι νομίζανε πως ήμουνα μεγάλος κι από σπουργίτι θα ...»
Ai Em  |  09:06

Νικόλας: Δεν εμπιστευόμαστε το ΝΑΤΟ

«Για αυτούς που ζούσαν, όχι σε άλλη χώρα, αλλά σε άλλο πλανήτη, η εμπλοκή του ΝΑΤΟ(βλέπε Κίσσινγερ, ...»
Christos A.  |  07:47

Νικόλας: Δεν εμπιστευόμαστε το ΝΑΤΟ

«Η γνωστή «καραμέλα» περί εμπλοκής ΝΑΤΟ στην τουρκική εισβολή. Ένας ατεκμηρίωτος μύθος. Θα πρέπει να ...»
Πέτρος Παπαστυλιανού  |  14:52

Μεγάλο «stop» σε ρωσικές εταιρείες και τραπεζικούς λογαριασμούς

«Μπορεί Ρώσοι να μην έστειλαν τα πυρηνικά τους να μας σώσουν, τη πραξικοπηματική κυβέρνηση θα εννοείς, ...»
CGA  |  07:59

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση