ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Φεστιβάλ «Εικόνες και Όψεις του Εναλλακτικού Κινηματογράφου» στο Υφαντουργείο

Ένα μοναδικό φεστιβάλ του είδους του που έχει σαν βάση την αναζήτηση μη αφηγηματικών μορφών κινηματογραφικής έκφρασης

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Το Φεστιβάλ «Εικόνες και Όψεις του Εναλλακτικού Κινηματογράφου», μια πρωτοβουλία των Πολιτιστικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού σε συνεργασία με την Brave New Culture συνεχίζει και φέτος με ένα ανατρεπτικό και εναλλακτικό πρόγραμμα προβολών, που στόχο έχει να φέρει το θεατή αντιμέτωπο με τις δυνατότητες και τα όρια του κινηματογραφικού μέσου.

Το Φεστιβάλ, πιστό στον χαρακτήρα του, που το έχει καθιερώσει σαν ένα μοναδικό φεστιβάλ του είδους του, συνεχίζει και φέτος με ένα πρόγραμμα που έχει σαν βάση την αναζήτηση μη αφηγηματικών μορφών κινηματογραφικής έκφρασης, καθώς και τη μύηση του θεατή σε ένα κόσμο που γεννιέται μέσα από την ανατροπή και τον πειραματισμό.

Στο φετινό πρόγραμμα θα προβληθεί αριθμός σημαντικών ταινιών, από διαφορετικούς δημιουργούς, προερχόμενους από διαφορετικές κουλτούρες και ιστορικο-κοινωνικά βιώματα που όλες όμως επιχειρούν να αναδείξουν, μέσα από τη διεισδυτική ματιά των δημιουργών τους, τα διλήμματα των κοινωνιών και των εποχών που τα παρήγαγαν.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, τα προγράμματα πλαισιώνονται από σύντομες διαλέξεις ειδικών και μια σειρά από συζητήσεις αμέσως μετά τις προβολές.

Το Φεστιβάλ 2017 αποτελείται από τα ακόλουθα προγράμματα:

Νίκος Νικολαΐδης ο Οργισμένος Βαλκάνιος
Με αντίτιμο ένα εισιτήριο για το φτωχό ελληνικό σινεμά, ο Νίκος Νικολαΐδης δημιούργησε χαοτικές ιστορίες πολλαπλού συμβολισμού, σε ατμόσφαιρα καταραμένων έργων. Φαντασία, γκροτέσκο, βία, ρομάντζο και μαύρο χιούμορ είναι το κινηματογραφικό του σύμπαν. Εκεί ζουν οι χαρακτήρες των φιλμ του. Μωρά σε σώματα ενηλίκων, ανάμεσα σε συναισθηματικά και κοινωνικά αδιέξοδα που ταυτόχρονα αστειεύονται με νιχιλιστική χαρά, καθώς βαδίζουν προς τον φυσικό θάνατο τους, τη μέγιστη έκφραση της προσωπικής αυτοδιάθεσης.
Ο κινηματογράφος του Νικολαΐδη δεν συμμορφωνόταν με τις παραδοσιακές θεωρίες περί «ελληνικότητας» και οι κυριότερες επιρροές του είναι ο αμερικανικός ανεξάρτητος κινηματογράφος, ιδιαίτερα το film noir, ο Rock n' Roll πολιτισμός και η αντιεξουσιαστική ιδεολογία. Όλα αυτά συνέβαλαν στη διαμόρφωση της αυθεντικής υπογραφής του.
Τέσσερεις ταινίες, θα προβληθούν στα πλαίσια του αφιερώματος στον σημαντικό ελλαδίτη κινηματογραφιστή και αυτές είναι:
-Ο Άνθρωπος που Αγάπησε ένα Πτώμα – Singapore Sling (1990)
-Πρωινή Περίπολος – Morning Patrol (1987)
-Γλυκιά Συμμορία – Sweet Bunch (1983)
-Ευρυδίκη ΒΑ2037 – Euvridiki BA2037 (1975)
Έρευνα και παρουσίαση από τον Νείλο Ιακώβου, Σκηνοθέτη και Eπιμελητή του Προγράμματος


D.I.Y. [Dutch It Yourself] Experimental Cinema in The Netherlands
Σε συνεργασία με το Μουσείο Κινηματογράφου EYE στην Ολλανδία, το D.I.Y. [Dutch It Yourself - "Κάντο μόνος σου αλά Ολλανδικά"]— Πειραματικός Κινηματογράφος στην Ολλανδία, ξεκινά ένα ταξίδι ή μια ποδηλατική διαδρομή μέσα από τα ετερόκλητα τοπία του Ολλανδικού πειραματικού κινηματογράφου. Η τάση "κάντο μόνος σου", που ανάγεται από τους Ολλανδούς πειραματικούς σκηνοθέτες σε τρόπο ζωής, είχε ως αποτέλεσμα ένα μεγάλο φάσμα ριζοσπαστικά λυτρωτικών προσεγγίσεων προς την κινούμενη εικόνα και μια ακλόνητη δέσμευση στην τέχνη του πειραματισμού. Τα δύο προγράμματα της ενότητας Dutch It Yourself ανοίγουν το δρόμο για νέα συμπληρωματικά ταξίδια (του σώματος σε κίνηση στο ‘Perpetuum Mobile’ και του μυαλού και της υποκειμενικότητας στο ‘Mindscapes’) μέσα από αυτή την κατακερματισμένη κι όμως δυνατή Ολλανδική σκηνή και την ιστορία της. Τους επιμελητές του IVAC θα συνοδεύσει στην παρουσίαση η Simona Monizza (Επιμελήτρια, EYE Filmmuseum) για να προλογίσει τα προγράμματα και να συμμετέχει σε διάλογο με το κοινό μετά τις προβολές. Όλες οι ταινίες έχουν επιλεγεί από τα κινηματογραφικά αρχεία του EYE.
Έρευνα και παρουσίαση από τους Christopher Zimmerman και Pascal Richard, Eπιμελητές του Προγράμματος

Seijun Suzuki: Ένας Απρόθυμος Πρωτοπόρος
Στο Φεστιβάλ θα προβληθούν τέσσερα καλτ αριστουργήματα του Σεϊτζούν Σουζούκι, ενός από τους πιο ριζοσπαστικούς Ιάπωνες σκηνοθέτες και ενός από τους θεμελιωτές του Νέου Κύματος της χώρας. Τα Tokyo Drifter (1966), Branded to Kill (1967), Gate of Flesh (1964) και Youth of the Beast (1963) είναι ενδεικτικά δείγματα της ποικιλομορφίας της φιλμογραφίας του Σουζούκι, τα οποία αναδεικνύουν, με τον καλύτερο τρόπο, τον συνδυασμό του παραλόγου με την υψηλή τέχνη, και την απόδοση κοινωνικοπολιτικών σχολίων μέσω της ακρότητας στην θεματολογία και την απεικόνιση, που τόσο χαρακτήρισε το έργο του. Παράλληλα, αναδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο την επίδραση του Σουζούκι σε μεταγενέστερους δημιουργούς, όπως ο Τακέσι Κιτάνο και ο Τακάσι Μίικε, ο Κουέντιν Ταραντίνο και ο Τζιμ Τζάρμους.
Έρευνα και παρουσίαση από τον Δώρο Δημητρίου, Ιστορικό Κινηματογράφου και Eπιμελητή του Προγράμματος

Φάνος Κυριάκου: Ψηφιακά Περιστατικά
Ο εικαστικός καλλιτέχνης Φάνος Κυριάκου, ένας πολύπλευρος δημιουργός από τους πιο αντιπροσωπευτικούς της νέας γενιάς Κυπρίων εικαστικών, με σημαντική πορεία στην Κύπρο και το εξωτερικό, συμμετέχει στο Φεστιβάλ με τρεις βιντεο-τεκμηριώσεις οι οποίες καταγράφηκαν μεταξύ 2011 και 2012. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό στην παρουσία του καλλιτέχνη.

Παρουσίαση από τον Δώρο Δημητρίου, Ιστορικό Κινηματογράφου και τον Christopher Zimmerman κριτικός τέχνης

Το Φεστιβάλ αποβλέπει στη δημιουργία ενός φόρουμ συζητήσεων και διαλέξεων, ενώ επιχειρεί να φέρει σε επαφή επαγγελματίες, κριτικούς και θεωρητικούς του κινηματογράφου, εικαστικούς, φιλότεχνους και φίλους του εναλλακτικού σινεμά.

 

Γενικές Πληροφορίες

14 - 20 Ιουνίου, ώρα έναρξης προβολών: 8:30 μ.μ. 

Χώρος: Λέσχη Βιβλίου «Υφαντουργείο», Λεύκωνος 67 - 71, Λευκωσία

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη. Όλες οι προβολές είναι για άτομα άνω των 18 ετών

Για περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα στο τηλέφωνο 99 517 910 και στη σελίδα του φεστιβάλ στο facebook Images & Views of Alternative Cinema Film Festival

 

 

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση