ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τζένιφερ, η πιο σέξι κατάσκοπος

Η Τ. Λόρενς σε ρόλο... πλανεύτρας κατασκόπου στο «Κόκκινο σπουργίτι» του Φράνσις Λόρενς

Newsroom K

Οι χολιγουντιανές ταινίες κατασκοπείας με φόντο τον Ψυχρό Πόλεμο είναι κατά κανόνα αιχμάλωτες της μανιέρας και των στερεοτύπων, που συχνά προσεγγίζουν τη γελοιότητα. Γενικώς –και με ορισμένες εξαιρέσεις προφανώς– συναγωνίζονται σε βαθμό αποτυχίας μόνο με εκείνες του ίδιου είδους, οι οποίες εξελίσσονται με φόντο τον σημερινό ανταγωνισμό ΗΠΑ - Ρωσίας. Μία από αυτές τις τελευταίες είναι και το «Κόκκινο σπουργίτι» του Φράνσις Λόρενς («Αγώνες πείνας»), το οποίο κυκλοφορεί αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες. Παρουσιάζει, ωστόσο, και κάποιες ενδιαφέρουσες, κυρίως για τις γενικότερες κινηματογραφικές εξελίξεις, διαφορές.

Αρχικά η ιστορία του βασίζεται στο ομώνυμο μπεστ σέλερ μυθιστόρημα του βετεράνου της CIA, Τζέισον Μάθιους, ο οποίος ύστερα από 30 χρόνια υπηρεσίας συνταξιοδοτήθηκε και αποφάσισε να εντάξει τις εμπειρίες ετών σε ένα βιβλίο. Κεντρική ηρωίδα του είναι η Ντομινίκα (Τζένιφερ Λόρενς), μια πρίμα μπαλαρίνα των Μπολσόι, η οποία τραυματίζεται σοβαρά και αναγκάζεται να διακόψει την καριέρα της. Σύντομα θα πέσει θύμα εκβιασμού και θα αναγκαστεί να αποκτήσει νέα ταυτότητα ως νεοσύλλεκτη της στρατιωτικής σχολής «Σπουργίτι», η οποία εκπαιδεύει νεαρούς άνδρες και γυναίκες στην τέχνη της αποπλάνησης, μετατρέποντάς τους παράλληλα σε θανάσιμα όπλα.

Η ιστορία προφανώς και βρίθει από κλισέ: ο υπόγειος πόλεμος των μυστικών υπηρεσιών που καθορίζει τα πάντα, ο αντίπαλος κατάσκοπος της CIA (Τζόελ Ετζερτον) ο οποίος, προφανώς, ερωτεύεται την Ντομινίκα, οι Αμερικανοί ηθοποιοί που παίζουν τους Ρώσους με την ανάλογη προφορά κ.ο.κ. Το στοιχείο της αποπλάνησης έχει βέβαια κάποιο ενδιαφέρον, ωστόσο η ψυχολογική του διάσταση ελάχιστα εξετάζεται σε ένα φιλμ μάλιστα που, αν και ανά στιγμές ανεβάζει την ένταση, είναι αδικαιολόγητα μακρύ σε διάρκεια.

Το πραγματικά αξιοσημείωτο όμως εδώ –απόλυτα σύμφωνο με το χολιγουντιανό πνεύμα της εποχής– είναι η γυναικεία παρουσία. Η Τζένιφερ Λόρενς, στην πιο σέξι εμφάνιση της μέχρι τώρα καριέρας της, είναι η απόλυτη πρωταγωνίστρια, παίρνοντας τη σκυτάλη από τους συνηθισμένους αρσενικούς κατασκόπους των ανάλογων ταινιών του παρελθόντος.

Γυναίκα επίσης είναι και η αυταρχική εκπαιδεύτρια (Σαρλότ Ράμπλινγκ) των «Σπουργιτιών», η οποία μετατρέπει την Ντομινίκα σε ψυχρή εκτελέστρια. Από την άλλη, οι ανδρικοί χαρακτήρες της ταινίας είναι μάλλον παθητικοί και δευτερεύοντες. Ο συμπρωταγωνιστής Τζόελ Ετζερτον βρίσκεται εκεί απλώς για να υποστηρίξει τη Λόρενς –κάτι σαν τα σύγχρονα κορίτσια του Μποντ– ενώ ακόμα και ο «κακός» θείος - αξιωματούχος της ρωσικής κυβέρνησης είναι στην πραγματικότητα έρμαιο της γοητείας της.

Παρεμπιπτόντως, ο Ματίας Σένερτς που ερμηνεύει τον ρόλο, φέρνει πολύ σε έναν νεότερο, πράκτορα της KGB τότε, Βλαντιμίρ Πούτιν. Τουλάχιστον ο Τζέρεμι Αϊρονς, ειδικά όταν βγάζει την κάπως γελοία στρατιωτική στολή του, σώζει τα προσχήματα...

Το βαρομετρο της εβδομαδας

Στο «Lady Bird» η «ιέρεια» του σύγχρονου εναλλακτικού σινεμά, Γκρέτα Γκέργουικ, περνά πίσω από την κάμερα για να σκηνοθετήσει μια τρυφερή ιστορία ενηλικίωσης με μπόλικα αυτοβιογραφικά στοιχεία. Η νεαρή Κριστίν (Σίρσα Ρόναν) –με το παρατσούκλι Lady Bird– περνά την εφηβεία της στο Σακραμέντο του 2002, μεταξύ σχολικής καθημερινότητας, οικογενειακών δραμάτων και επιλογών για το μέλλον. Χαρακτηριστικό του μοναδικού αυτού ταξιδιού στη ζωή του ανθρώπου, το φιλμ έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία για τη γενιά των μιλένιαλς, η οποία ακόμα και σήμερα αναζητεί σε πολλές περιπτώσεις τη δική της ταυτότητα.

Στο «Σπίτι δίπλα στη θάλασσα» τρία αδέλφια μαζεύονται στην εξοχική βίλα, όπου ο πατέρας τους βρίσκεται πια κατάκοιτος και χρειάζεται φροντίδα. Σύντομα οι διαφορές του παρελθόντος θα έρθουν στην επιφάνεια, ενώ η αστυνομία κάνει έρευνες στην περιοχή, αναζητώντας μία ομάδα προσφύγων.

Στον «Σπόρο» ο βραβευμένος με Χρυσή Αρκτο Σεμίχ Καπλάνογλου («Μέλι») επιστρέφει με ένα δυστοπικό δράμα φαντασίας, το οποίο φιλοξενεί στο εσωτερικό του πλήθος μηνυμάτων. Κάπου στο κοντινό μέλλον, με το φυσικό περιβάλλον κατεστραμμένο και τους περισσότερους ανθρώπους βυθισμένους στην ανέχεια, δύο άνδρες ξεκινούν ένα ταξίδι σε αναζήτηση συλλογικής και προσωπικής ελπίδας. Οι αλληγορίες διαδέχονται η μία την άλλη –σε έναν κάπως περίπλοκο καμβά– καθώς το σινεμά του Ταρκόφσκι συναντά τη γαλήνια, γήινη ματιά του Τούρκου δημιουργού. Με τις εξαιρετικές ερμηνείες των Ζαν-Μαρκ Μπαρ και Ερμιν Μπράβο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

Προβλήματα στα κατεχόμενα λόγω κακοκαιρίας

«Aπό πότε αναγνωρίζουμε ότι το αεροδρόμιο Τύμπου ονομάζεται Ερτζάν;;;»
Pink  |  18:49

Ελικόπτερο της Αστυνομίας κατέγραφε την αυξημένη τροχαία κίνηση (φωτος-βίντεο)

«Εν τω μεταξύ η ουρά στον αυτοκινητόδρομο ξεκινά από τα φώτα του Καλησπέρα πέρα από τον κυκλικό κόμβο ...»
Αρμαγεδών  |  14:45

Ορφανίδης: Η ΣΚΤ δεν απεβίωσε με φυσικά αίτια

«Αυτός ο κύριος ήταν ο Διοικητής της Κ.Τ., δηλαδή ο άμεσα υπεύθυνος για τις τράπεζες. Αντί να κάμει ...»
CGA  |  10:08

Ελεύθερος ο Γ. Σιαηλής που είχε κριθεί ένοχος στην υπόθεση ΣΑΠΑ

«Καμία έκπληξη πλέον σε αυτόν τον τραγικό τόπο. Εγκληματείστε άφοβα!!!! Αυτούς ψηφίζυμε, αυτοί μας ...»
αηδιασμένος  |  20:28

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση