ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

«Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου

Την Τετάρτη 12 και Πέμπτη 13 Ιουλίου

Δελτίο Τύπου

To Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αισχύλεια πολιτική τραγωδία, Επτά επί Θήβας, σε σκηνοθεσία του διεθνούς φήμης Λιθουανού Τσέζαρις Γκραουζίνις και σε μετάφραση του ποιητή Γιώργου Μπλάνα, η οποία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες θεατρικές επιτυχίες του περσινού καλοκαιριού στην Ελλάδα.

Η σύγκρουση των δύο γιων του Οιδίποδα είναι το θέμα της αισχύλειας τραγωδίας Επτά επί Θήβας. Μετά την αποκάλυψη των φρικτών πράξεών του, ο Οιδίποδας άφησε τον θρόνο στους δύο γιους του, τον Ετεοκλή και τον Πολυνείκη. Εκείνοι συμφώνησαν να κυβερνούν τη Θήβα εναλλάξ. Ωστόσο, όταν ήρθε η σειρά του Πολυνείκη να αναλάβει την εξουσία, ο Ετεοκλής δεν τήρησε την υπόσχεσή του. Αυτό προκάλεσε την οργή του Πολυνείκη, ο οποίος συμμάχησε με τον βασιλιά του Άργους Άδραστο και οργάνωσε εκστρατεία εναντίον της Θήβας. Επτά αρχηγοί από κάθε ένα από τα δύο αντίπαλα στρατεύματα παρατάχτηκαν εκατέρωθεν των επτά πυλών της πόλης. O Ετεοκλής και ο Πολυνείκης κατέληξαν να βρίσκονται ο ένας απέναντι στον άλλο στην έβδομη πύλη.

Ο Ετεοκλής είναι ο μοναχικός κεντρικός ήρωας της τραγωδίας. Η Θήβα βρίσκεται σε ασφυκτική κατάσταση πολιορκίας κι εκείνος προσπαθεί να οργανώσει την αντεπίθεση, σε μια μάχη καταδικασμένη να καταλήξει χωρίς πραγματικό νικητή.

Η τραγωδία Επτά επί Θήβας αποτελεί το τρίτο έργο μιας τριλογίας με προηγούμενα έργα τις τραγωδίες Λάιος και Οιδίπους και το σατυρικό δράμα Σφιγξ, που δε σώζονται. Η τριλογία διδάχτηκε το 467 π.Χ., όταν οι Αθηναίοι είχαν ακόμη νωπή στη μνήμη τους την επίθεση των Περσών εναντίον της Ελλάδας και μπορούσαν να ταυτίσουν τη Θήβα με την πατρίδα τους.

Η παράσταση, η οποία απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, ερευνά πώς το κοινό μας ένστικτο επιβίωσης συμβαδίζει με την ανάγκη να παραμείνουμε άνθρωποι, παρά τον φόβο, την ανασφάλεια, την απελπισία.

▪ Με αγγλικούς υπέρτιτλους

Η ταυτότητα της παράστασης

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις
Σκηνικά - Κουστούμια: Κέννυ ΜακΛέλλαν
Μουσική: Δημήτρης Θεοχάρης
Χορογραφία - Κίνηση: Έντι Λάμε
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Μπάρλας
Βοηθός σκηνοθέτη: Αθηνά Σαμαρτζίδου
Βοηθός σκηνογράφου - ενδυματολόγου: Μαρία Μυλωνά
Οργάνωση παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου

Διανομή:
Ετεοκλής: Γιάννης Στάνκογλου
Αντιγόνη: Κλειώ-Δανάη Οθωναίου
Ισμήνη: Ιώβη Φραγκάτου
Άγγελος: Γιώργος Καύκας
Κήρυκας: Αλέξανδρος Τσακίρης
Πολυνείκης: Γιώργος Παπανδρέου

Χορός:
Λουκία Βασιλείου, Μομώ Βλάχου,
Δημήτρης Δρόσος, Ελένη Θυμιοπούλου,
Δάφνη Κιουρκτσόγλου, Χρήστος Μαστρογιαννίδης,
Βασίλης Παπαγεωργίου, Σταυριάννα Παπαδάκη,
Γρηγόρης Παπαδόπουλος, Αλεξία Σαπρανίδου,
Πολυξένη Σπυροπούλου, Γιώργος Σφυρίδης,
Ευανθία Σωφρονίδου, Κωνσταντίνος Χατζησάββας

Σκηνοθετικό σημείωμα

Φαίνεται ότι όλοι μας -όχι μόνο οι Έλληνες, αλλά και οι Ευρωπαίοι στο σύνολό τους- ζούμε με το φόβο ενός θανατηφόρου, απειλητικού εχθρού που βρίσκεται έξω από τα εύθραυστα τείχη των κοινών, μίζερων -παρόλα αυτά άνετων- ζωών μας.

Δε γνωρίζουμε το όνομα του εχθρού: ο εχθρός αυτός έχει πολλές μάσκες, πολλά ονόματα. Κάποιες φορές ο χειρότερος εχθρός μας μοιάζει να έχει ακόμα και το δικό μας πρόσωπο, το δικό μας όνομα.

Χρειαζόμαστε μια τραγωδία για να ανακαλύψουμε ξανά ότι, παρόλα αυτά, είμαστε άνθρωποι και η ανθρώπινη μοίρα μας, μας επιβάλλει να είμαστε ενωμένοι. Το σίδερο και το ατσάλι θα γίνουν σκόνη, εμείς θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε.

Η δημιουργική ομάδα της παράστασης Επτά επί Θήβας αντιμετωπίζει την πρόκληση του να εξερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους το ένστικτο της κοινής μας σωτηρίας συνυπάρχει με την ανάγκη μας να παραμένουμε άνθρωποι. Μια ανάγκη που κληρονομήσαμε από τους προγόνους μας και έχουμε χρέος να μεταδώσουμε στα δικά μας παιδιά, ενάντια στο φόβο, ενάντια στην ανασφάλεια, έναντι στην απελπισία.

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση

X