ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Το μπαλάκι στη Βουλή για μεταρρύθμιση της Δημόσιας Υπηρεσίας ρίχνει ο ΠτΔ

Καλεί τους βουλευτές να δώσουν προτεραιότητα στα νομοσχέδια για τη μεταρρύθμιση

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Αν είναι δυνατόν μέσα από τον εποικοδομητικό διάλογο που προηγήθηκε που ακολουθεί, τα νομοσχέδια που αφορούν τον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Υπηρεσίας να μπουν ως προτεραιότητα. Δεν είναι θέμα διακυβέρνησης αλλά χωρίς εσάς δεν μπορούμε να αποδώσουμε αυτό που χρωστούμε στους πολίτες. Και έτσι πιστεύω ότι σε συνεργασία, πέραν και μακριά από όποιες σκοπιμότητες, η πίστωση θα είναι από όλους τους πολίτες προς όλες τις πολιτικές δυνάμεις, δήλωσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης στα εγκαίνια του νέου Κέντρου Εξυπηρέτησης του Πολίτη στο κέντρο της Λευκωσίας.

Την άμεση ανταπόδωση της βουλής στον κόσμο ανέφερε ο Νίκος Αναστασιάδης καθώς η Κυβέρνηση δεν διαθέτει την απαιτούμενη πλειοψηφία για θέσπιση σε νομοθεσία των εκσυγχρονιστικών νομοσχεδίων, είτε αυτές αναφέρονται στη δημόσια διοίκηση είτε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ή στα θέματα Υγείας. Ταυτόχρονα ζήτησε καλύτερο περιβάλλον για την Δημόσια Υπηρεσία μέσω των νέων τεχνολογιών ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερα στο έργο που καλείται να επιτελέσει.

Αυτούσια η δήλωση του Προέδρου της Δημοκρατίας στα εγκαίνια: 

Είναι πραγματικά με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση που εγκαινιάζω σήμερα αυτό το πραγματικά σύγχρονο Κέντρο Εξυπηρέτησης του Πολίτη στο κέντρο της Λευκωσίας.

Πρόκειται για το δεύτερο Κέντρο Εξυπηρέτησης του Πολίτη στην επαρχία Λευκωσίας το οποίο φιλοξενείται στο εμπορικό κέντρο της πόλης, σε ένα μοντέρνο, λειτουργικό χώρο, φιλικό προς τον πολίτη.

Πρόσφατα, είχα εγκαινιάσει και το Κέντρο Εξυπηρέτησης του Πολίτη στον χώρο της παλαιάς έκθεσης Λευκωσίας, που καλύπτει την ευρύτερη περιοχή της πόλης και επαρχίας της πρωτεύουσας.

Φιλοδοξία μας είναι και το νέο ΚΕΠ να αποτελέσει ένα ακόμη κανάλι επικοινωνίας με τους πολίτες, αλλά και απλοποίησης των πολλές φορές χρονοβόρων και πολύπλοκων διαδικασιών που σε αρκετές περιπτώσεις απαιτεί ο κρατικός μηχανισμός.

Η διαπίστωση των πολιτών – δικαιολογημένη εν πολλοίς - είναι πως η Δημόσια Υπηρεσία, είναι ένας δυσκίνητος και μη αποτελεσματικός γραφειοκρατικός μηχανισμός που συχνά ταλαιπωρεί όσους πολίτες απευθύνονται σε αυτόν.

Αυτή τη στερεότυπη αντίληψη για τη λειτουργία της Δημόσιας Υπηρεσίας έρχεται να ανατρέψει ο πετυχημένος θεσμός των Κέντρων Εξυπηρέτησης του Πολίτη τον οποίο ενισχύουμε και αναβαθμίζουμε σημαντικά τα τελευταία χρόνια.

Η αποφασιστικότητα όμως να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και κυριαρχούσες εν πολλοίς νοοτροπίες, δεν θα επιτρέψει στη στασιμότητα να επικρατήσει.

Είμαστε αποφασισμένοι να δούμε πως μέσα είτε από νομοσχέδια είτε τη γενικότερη παρακολούθηση των νέων τεχνολογιών καταστούμε ωφελιμότεροι προς τους πολίτες και έτσι θα δημιουργήσουμε ένα καλύτερο περιβάλλον για την ίδια τη Δημόσια Υπηρεσία ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερα στο έργο που καλείται να επιτελέσει.

Το πρόγραμμα της Διακυβέρνησης, περιλαμβάνει σειρά διοικητικών μεταρρυθμίσεων οι οποίες μετουσιώνονται σε πράξη, για πολλά θέματα που για χρόνια τώρα συζητούνται και ταλανίζουν τόσο τη Δημόσια Υπηρεσία όσο και τους πολίτες και επιχειρήσεις.

Ο θεσμός των Κέντρων Εξυπηρέτησης του Πολίτη είναι ένα έμπρακτο παράδειγμα που συμβάλλει ουσιαστικά στο να καταστεί η Δημόσια Υπηρεσία φιλικότερη προς τον πολίτη.

Η συνεχής ανάπτυξη και επέκταση του θεσμού των ΚΕΠ, από την έναρξη της λειτουργίας του πριν από 11 χρόνια μέχρι σήμερα, αποδεικνύει στην πράξη ότι μπορεί να οικοδομηθεί μια νέα σχέση Κράτους – Πολίτη που βασίζεται σε θεμελιώδεις αρχές όπως: η συνέπεια, η εμπιστοσύνη, η αμεροληψία και ο σεβασμός προς τον πολίτη.

Στο πλαίσιο αυτής της κυβερνητικής πολιτικής, το Υπουργικό Συμβούλιο έχει πρόσφατα εγκρίνει την επέκταση του θεσμού των ΚΕΠ, με τη σύσταση ακόμη έξι Κέντρων Εξυπηρέτησης του Πολίτη, κυρίως σε υποστατικά κρατικής ιδιοκτησίας, γεγονός που δεν θα επιβαρύνει με πρόσθετο κόστος το Κράτος.

Με τον τρόπο αυτό τα ΚΕΠ θα ανέλθουν σε 14 συνολικά. Επιπρόσθετα, θα λειτουργήσουν ακόμη τρία Κέντρα Πολιτών (ΚΕΠΟ) τα οποία προσφέρουν ανάλογες υπηρεσίες σε αγροτικές περιοχές, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των ΚΕΠΟ σε επτά.

Η επιτυχία των ΚΕΠ εστιάζεται στην παροχή γρήγορης και ποιοτικής εξυπηρέτησης στον πολίτη. Ενδεικτικά αναφέρω ότι από το δίκτυο των οκτώ συνολικά ΚΕΠ που λειτουργούν σε παγκύπρια βάση προσφέρονται μέχρι και 3.490 υπηρεσίες ημερησίως.

Είναι ένα σημαντικό βήμα προς την εξυπηρέτηση των πολιτών και σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μέτρα που λαμβάνονται θέλω να πιστεύω πως θα έρθει η ώρα που επιτέλους θα αντιμετωπίζεται ο Κύπριος πολίτης ως ισότιμος με τους υπόλοιπους των ευρωπαίων πολιτών ή των προηγμένων κρατών ώστε να ανταποκρινόμαστε ως κράτος στις υποχρεώσεις έναντι των συμπολιτών μας.

Θέλω να εκφράσω θερμές ευχαριστίες σε όσους συνέβαλαν στο να πραγματωθεί αυτό το σύγχρονο έργο της εξυπηρέτησης του πολίτη και ταυτόχρονα να ευχηθώ ό,τι καλύτερο σε όσους εργάζονται, σε όσους θα εξυπηρετούν τον κόσμο.

Μια ευχή και μια παράκληση - και είναι έκκληση προς τους φίλους βουλευτές: αν είναι δυνατόν μέσα από τον εποικοδομητικό διάλογο που προηγήθηκε που ακολουθεί, τα νομοσχέδια που αφορούν τον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Υπηρεσίας να μπουν ως προτεραιότητα – όλοι μαζί. Δεν είναι θέμα διακυβέρνησης αλλά χωρίς εσάς δεν μπορούμε να αποδώσουμε αυτό που χρωστούμε στους πολίτες. Και έτσι πιστεύω ότι σε συνεργασία, πέραν και μακριά από όποιες σκοπιμότητες, η πίστωση θα είναι από όλους τους πολίτες προς όλες τις πολιτικές δυνάμεις, διότι χωρίς συνεργασία δεν μπορεί να πετύχουμε.

Είναι καλά γνωστό ότι η Κυβέρνηση δεν διαθέτει την απαιτούμενη πλειοψηφία για θέσπιση σε νομοθεσία των εκσυγχρονιστικών νομοσχεδίων, είτε αυτές αναφέρονται στη δημόσια διοίκηση είτε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ή στα θέματα Υγείας. Αρκετά έχουμε ταλαιπωρήσει τον κόσμο οι πολιτειακοί άρχοντες, οι αξιωματούχοι. Είναι η ώρα να ανταποδώσουμε και κάτι στον κόσμο.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση