ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Aπό παλιούς εκπαιδευτικούς...

Του Τάσου Τρύφωνος

Του Τάσου Τρύφωνος

trifonost@sppmedia.com

Η φαρσοκωμωδία ή θρίλερ γκραν γκινιόλ που λέγεται «κρίση στην παιδεία» συνεχίζεται. Ό,τι και να πει ένας λογικά σκεπτόμενος πολίτης αυτής της χώρας για το συγκεκριμένο θέμα είναι λίγο και λυπηρό. Τι να πούμε; Για έναν ανεπαρκή υπουργό που κατάφερε να βγάλει 10.000 εκπαιδευτικούς στον δρόμο; Τα γράφαμε από την αρχή του διορισμού του. Πρόεδρε, δεν βάζεις έναν επιθεωρητή, υπουργό Παιδείας. Όπως δεν βάζεις έναν στρατιωτικό , υπουργό Άμυνας ή ένα γεωργό υπουργό Γεωργίας και φυσικά ένα γιατρό υπουργό Υγείας. Να πούμε επίσης ότι όλος ο καβγάς είναι για θέματα που δεν έχουν καμία σχέση με τη βελτίωση της ποιότητας της παιδείας. Φανταστείτε δηλαδή να μιλούσαμε για μια σοβαρή και ουσιαστική μεταρρύθμιση τι θα γινόταν; Να πούμε – για ακόμη μια φορά – για τους συνδικαλιστές που έστησαν πόδι μόλις απειλήθηκαν κάποια κεκτημένα τους και που τόσα χρόνια δεν ακούστηκαν σε πολύ σοβαρότερα θέματα ή για το ότι τελικά η κυβέρνηση θα τους τα δώσει όλα αφού την έχουν εξευτελίσει διότι πολύ απλά οι όλοι κυβερνητικοί χειρισμοί ήταν ερασιτεχνικοί και σπασμωδικοί από την αρχή; Εμ , άλλο Θάτσερ και άλλο Θάτσερ γιαλαντζί. Όλα τα πιο πάνω δίχασαν μια κοινωνία και έφεραν την παιδεία σε ακόμη δυσκολότερη θέση. Μικρά παιδιά δημοτικού ακούν τους γονείς τους στο σπίτι να χαρακτηρίζουν τους δασκάλους τους «τεμπέληδες και χαραμοφάηδες» (πραγματικό περιστατικό). Πώς μετά αυτά τα παιδιά θα εκτιμούν και θα σέβονται τους δασκάλους τους; Όντας τυχερός στα μαθητικά μου χρόνια και ευτύχησα να έχω εξαιρετικούς δασκάλους και καθηγητές. Επικοινώνησα με κάποιους απ’ αυτούς για να μου πουν την άποψη τους για τα γεγονότα.

Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι κρατούν σχεδόν ίσες αποστάσεις από τις δυο πλευρές. Σας παραθέτω διάφορα σχόλια τους. «Οι συνδικαλιστές τώρα θυμήθηκαν να κάνουν ‘πόλεμο’; Τόσα χρόνια που τους επισημαίναμε διάφορα πράγματα γιατί δεν έκαναν»; «Είναι σοβαρό θέμα αυτό για να προκαλέσει όλη αυτή την κρίση αντί να καθίσουν να δουν τα πραγματικά προβλήματα της παιδείας»; Ρώτησα, λοιπόν, για τα πραγματικά προβλήματα της παιδείας, όπως τα βλέπουν βετεράνοι, συνταξιούχοι σήμερα εκπαιδευτικοί. «Το θέμα της πειθαρχίας Τάσο μου, τον καιρό σας υπήρχε ακόμη η πειθαρχία στα σχολεία. Μετά, το υπουργείο και οι συνδικαλιστές άφησαν τον δάσκαλο και τον καθηγητή μόνο του στην τάξη στερώντας του κάθε τρόπο να επιβληθεί. Οι παρεμβάσεις επίσης των γονιών. Και πάλι ο εκπαιδευτικός αφέθηκε αβοήθητος απ’ όλους. Το θέμα της σωστής αξιολόγησης είναι ένα «καρκίνωμα» στην παιδεία. Ξέρεις τι είναι να βλέπεις συναδέλφους σου που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους και κανονικά θα έπρεπε να απομακρυνθούν από τις τάξεις τους να παίρνουν προαγωγή επειδή χρησιμοποίησαν πολιτικά μέσα;». Γλαφυρή μια πρώην καθηγήτρια μου. «Κάποτε ένας συνάδελφος ήταν όντως πολύ προβληματικός και ο διευθυντής του σχολείου έκανε αναφορά στο κλιμάκιο να έρθει να τον ελέγξει στην τάξη. Ε, τον πήραν τηλέφωνο την προηγουμένη και τον προειδοποίησαν και απουσίασε τάχα μου λόγω ασθένειας. Το κλιμάκιο ήλθε και απήλθε και δεν ξαναήρθε». Ένας άλλος είπε: «στα σχολεία πρέπει να υπάρχει ένας ισχυρός διευθυντής, ο οποίος να έχει ουσιαστικές αρμοδιότητες και να μην παίρνει αυτή τη θέση λόγω κομματικών πιέσεων και ρουσφετιού αλλά αυστηρά αντικειμενικά. Ο καλός διευθυντής πρέπει να έχει το κύρος και την επιβολή να πάρει αποφάσεις». «Τα τελευταία χρόνια παράγινε το κακό με τα κινητά στα σχολεία. Ένα σοβαρό μέτρο πρέπει να είναι η απαγόρευσή του αλλά να γίνεται αυστηρή τήρηση της απαγόρευσης. Αυτή είναι μια δυσκολία που αναγνωρίζω ότι εμείς δεν είχαμε παλαιότερα» λέει μια παλιά εξαιρετική καθηγήτρια μου. «Λένε ότι η κρίση επηρέασε την παιδεία. Σε περιόδους κρίσης η κοινωνία και η κυβέρνηση πρέπει να δίνουν μεγαλύτερη προτεραιότητα στην παιδεία. Μόνο μέσα από την παιδεία μπορεί να βγει η χώρα από την κρίση και να «κτίσει» γερά θεμέλια στις επόμενες γενιές που θα έρθουν στα πράγματα και θα κυβερνήσουν. Η κρίση δεν θα ξεπεραστεί εάν συνεχίσουμε να βγάζουμε αμόρφωτους πολίτες, μη σκεπτόμενους, ευαίσθητους και καλλιεργημένους. Γι’ αυτό ας αφήσουν τα ‘γύρω-γύρω’ και επιτέλους ας ασχοληθούν σοβαρά με την παιδεία και οι μεν και οι δε».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
X