ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Facebook «Σελίδες» vs Facebook «Ομάδες»: Ποιά είναι η διαφορά;

Του Σπύρου Τινή*

Το Facebook δημιούργησε τις «σελίδες» όταν παρατήρησε ότι οι άνθρωποι που προσπαθούσαν να συνδεθούν με «μάρκες» και «διάσημους καλλιτέχνες» με τρόπους που δεν μπορούσαν στην αρχή με το Facebook ... Τώρα όχι μόνο μπορείτε να συνδεθείτε με τους αγαπημένους σας καλλιτέχνες και επιχειρήσεις, αλλά μπορείτε επίσης να δείξετε στους φίλους σας, τι σας ενδιαφέρει και να τους συστήσετε την προσθήκη της «Σελίδας»,  στο προσωπικό τους προφίλ. "
Έτσι, όταν θα γίνεις «θαυμαστής» ενός εμπορικού σήματος, ενός συγκροτήματος, μιας ταινίας, ή ενός προσώπου, οι πληροφορίες τους θα δημοσιεύονται στον τοίχο σας, και οι φίλοι σας θα το βλέπουν. Επίσης μπορείτε να δείτε σε ποιες «σελίδες» οι φίλοι σας είναι «οπαδοί»,  μέσω του "Info" καρτέλα στο προφίλ τους.

Τι είναι μια «ομάδα»(Group) στο Facebook;
Οι «ομάδες» είναι λίγο διαφορετικές από τις «σελίδες». Για να δημιουργήσετε μια ομάδα, πρέπει να συμπληρώστε τα στοιχεία σχετικά με το είδος της ομάδας, και να αποφασίσετε αν θα είναι ανοιχτή σε ένα συγκεκριμένο δίκτυο (όπως ένα δίκτυο Πανεπιστημίου) ή το σύνολο του Facebook.
Μπορείτε να ρυθμίσετε τα δικαιώματα της ομάδας, έτσι ώστε να είναι είτε ανοιχτή σε όλους, κλειστή (όπου οι χρήστες θα πρέπει να πάρουν έγκριση από τον διαχειριστή για να συμμετάσχουν) ή μυστική (μόνο με πρόσκληση).
Οι «ομάδες» έχουν διαχειριστές που διαχειρίζονται την ομάδα, εγκρίνουν υποψηφίους ή τους προσκαλούν να συμμετάσχουν. Οι διαχειριστές μπορούν επίσης να διορίσουν «όργανα» που θα χειρίζονται την «ομάδα» - ωστόσο, το να είναι ένας «όργανο» δεν σημαίνει ότι έχει την  ικανότητα να διαχειριστεί την ομάδα.
Λόγω αυτών των ρυθμίσεων απορρήτου, οι «ομάδες» του Facebook είναι το ίδιο με τις «ομάδες» - «συλλόγους»  στον κόσμο εκτός διαδικτύου. Οι διαχειριστές μπορούν να καλέσουν τα μέλη τους να συμμετάσχουν, μέσω του Facebook ταχυδρομείου ή του  e-mail.
«Σελίδες» εναντίον «Ομάδες»: Πώς να ξέρουμε ποιο να χρησιμοποιήσουμε?
Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που πρέπει να εξετάσουμε, όταν επιλέγουμε ποιο είναι κατάλληλο για την εταιρεία μας, μια «σελίδα» ή μια «ομάδα».

«Προσωπική» εναντίον «Εταιρικής»:
Λόγω των χαρακτηριστικών ασφαλείας τους, και τους περιορισμούς μεγέθους (μόνο ομάδες κάτω από 5.000 μέλη μπορούν να στείλουν e-mail blasts), οι «ομάδες» του Facebook έχουν συσταθεί για πιο προσωπική αλληλεπίδραση.
Οι «ομάδες» είναι επίσης άμεσα συνδεδεμένες με τους ανθρώπους που τις διαχειρίζονται, πράγμα που σημαίνει ότι οι δραστηριότητες που γίνονται εκεί θα μπορούσε να συσχετιστούν μαζί τους άμεσα.
Οι «σελίδες», από την άλλη πλευρά, δεν περιλαμβάνουν τα ονόματα των διαχειριστών, και θεωρούνται ως ένα άτομο, σχεδόν σαν μια εταιρική οντότητα που θεωρεί ένα «πρόσωπο» βάσει του νόμου.
Το Facebook θεωρεί τις «ομάδες» να είναι μια επέκταση των προσωπικών σας ενεργειών. Όταν δημοσιεύετε κάτι ως διαχειριστής της ομάδας, φαίνεται να προέρχεται από εσάς και επισυνάπτεται στο προσωπικό σας προφίλ.
Εναλλακτικά, μπορείτε να δημιουργήσετε «σελίδες» περιεχομένου που προέρχονται από την ίδια την «σελίδα», έτσι ώστε το περιεχόμενο να μην συνδέεται με εσάς προσωπικά.
 Επίσης μία βασική διαφορά είναι ότι οι «σελίδες» καταχωρούνται από μηχανές αναζήτησης όπως η Google, ακριβώς όπως ένα δημόσιο προφίλ, ενώ οι «ομάδες» όχι.

E-mail εναντίον updates:
Εφόσον η ομάδα είναι κάτω από 5.000 μέλη, οι διαχειριστές της «ομάδας» μπορούν να στείλουν μηνύματα προς τα μέλη της ομάδας, που θα εμφανίζονται στα εισερχόμενα τους.
Oi Admins της «σελίδας» μπορούν να στείλουν «ενημερώσεις» στους οπαδούς τους μέσα από την «σελίδα», και αυτές θα εμφανίζονται στην ενότητα «Ενημερώσεις». Δεν υπάρχει όριο στον αριθμό των οπαδών.
Έλεγχος Χρήστη:
Οι «ομάδες» προσφέρουν πολύ περισσότερο έλεγχο για το ποιος μπορεί να συμμετάσχει. Οι ρυθμίσεις δίνουν την δυνατότητα στους διαχειριστές της «ομάδας» να περιορίσουν την πρόσβαση σε μια «ομάδα», έτσι ώστε τα νέα μέλη να χρειάζονται έγκριση.
Πρόσβαση σε μια «σελίδα», μπορεί να περιοριστεί μόνον από ορισμένες ηλικίες και τοποθεσίες. Και πάλι, αυτό καθιστά τις ομάδες περισσότερο σαν μια «ιδιωτική λέσχη».

Εφαρμογές
Οι «σελίδες» μπορούν να φιλοξενήσουν διάφορες εφαρμογές, έτσι ώστε μια σελίδα να είναι ουσιαστικά πιο εξατομικευμένη και να έχει περισσότερο περιεχόμενο. Οι «ομάδες» δεν μπορούν να το κάνουν αυτό.

Μετριοπάθεια
Ούτε οι «ομάδες» ούτε οι «σελίδες» έχουν μεγάλες δυνατότητες μετριοπάθειας.
Και οι δύο μπορούν να είναι λίγο «σκληρές» ως προς το πώς δημοσιεύονται τα πράγματα.
Αν κάποιος δημοσιεύσει ένα «spam» στην ομάδα σας ή στη σελίδα σας, θα πρέπει να το αφαιρέσετε manual και μπορείτε επίσης να διαγράψετε τα συγκεκριμένα μέλη.
Αμφότερες, οι «ομάδες» και οι «σελίδες» σας επιτρέπουν να δημιουργήσετε συναφείς εκδηλώσεις, οι οποίες εμφανίζονται μετά από σχετικό αίτημα των χρηστών (και αργότερα στη σελίδα εκδηλώσεις στην πλαϊνή μπάρα του ταμπλό τους).

Διαφημίσεις
Οι διαφημίσεις μπορούν να αγοραστούν για την προώθηση είτε της «ομάδας» ή της «σελίδας», αλλά οι «σελίδες» μπορούν να επωφεληθούν από τις κοινωνικές διαφημίσεις που διαφημίζουν τη σύνδεση μεταξύ της «σελίδας» και ενός συγκεκριμένου χρήστη.
Συμπέρασμα
Οι «ομάδες» είναι καλύτερες για προσωπικό επίπεδο ενώ οι «σελίδες» είναι καλύτερες για τα εμπορικά σήματα, τις επιχειρήσεις, τις ταινίες ή προσωπικότητες που θέλουν να έρθουν σε επαφή με τους οπαδούς ή τους πελάτες τους, χωρίς να τους αναγκάσουν να συνδεθούν με έναν προσωπικό λογαριασμό.

 

*Διευθυντής Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Προσωπικότητες στην ''Κ'': Τελευταία Ενημέρωση

X