ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Υποτίμηση της παιδείας, υποτίμηση του εαυτού μας

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Της Ρένας Χόπλαρου*

Ώστε τα πάμε χάλια σε όλες τις διεθνείς αξιολογήσεις; Γίνεται να διαβάζουμε τις ίδιες τις έρευνες αντί απλώς να αναπαράγουμε κάτι που είδαμε στα κοινωνικά μέσα ή να νομίζουμε ότι ξέρουμε γιατί έτσι μας είπε ένας φίλος μας χθες που πίναμε καφέ, ή γιατί είναι του συρμού να λέμε για "το καλύτερο σύστημα στον κόσμο, της Φινλανδίας», χωρίς να έχουμε ιδέα τι γίνεται στην εκπαίδευση της χώρας αυτής συνολικά; Μέσα σε μια δεκαετία με απίστευτα σκληρή δουλειά στα μαθηματικά κατορθώσαμε να είμαστε πάνω από τον μέσο όρο στον διαγωνισμό της TIMSS, πάνω από χώρες σαν τον Καναδά (δείτε τον σχετικό πίνακα). Τα αποτελέσματα είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ενός οργανισμού του ίδιου Υπουργείου που λέει ότι όλα είναι μαύρα κι άραχνα και ότι είναι δυσανάλογα χαμηλά τα μαθησιακά αποτελέσματα σε σχέση με αυτά που ξοδεύουμε. Μόνο το δεύτερο σκέλος της πρότασης είναι αλήθεια. Είναι δυσανάλογα. Πρέπει να βελτιωθούμε κι άλλο. Δεν είναι όμως όλα μαύρα κι άραχνα. Βελτιωνόμαστε αλματωδώς στα μαθηματικά. Αντί λοιπόν να δούμε τι κάνουμε σωστά σε αυτόν τομέα για να διευρύνουμε τις επιτυχίες μας, μηδενίζουμε τα πάντα. Ιδιωτικά σχολεία της Ελλάδας χρησιμοποιούν τα δικά μας βιβλία μαθηματικών.

Είμαι περήφανη για την πρόοδο που επιτεύχθηκε στα μαθηματικά (έγραψα και παλαιότερα άρθρο για αυτό). Ποτέ δεν θα υποτιμήσω τις δυνατότητες των παιδιών του τόπου μας ή των δασκάλων του όλων των βαθμίδων, του ανθρώπινου δυναμικού μας. Να γνωρίζουμε τις αδυναμίες αλλά και τις δυνάμεις μας. Θέλω λοιπόν έναν Υπουργό να πιστέψει και να εμπνεύσει για περισσότερη δουλειά και αλλαγές. Έναν Πρόεδρο που κανονικά θα έπρεπε να γνωρίζει ένα-ένα τα ονόματα των πανεπιστημιακών και των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν για να ανεβάσουν την Κύπρο πάνω από τον μέσο όρο. Να τους καλέσει στο Προεδρικό και να τους συγχαρεί όπως έκανε και στην περίπτωση της κ. Ζαφειράκου, της βραβευμένης δασκάλας. Να δώσει αξία σε σωστά πρότυπα που βρίσκονται εδώ δίπλα μας, που είτε δεν τα γνωρίζουμε ή τα παραγνωρίζουμε ή/και τα υποτιμούμε.

Φτάσαμε λοιπόν σε μια φάση μετωπικής σύγκρουσης ενώ ταυτόχρονα περνούν λανθασμένα μηνύματα για τις πραγματικές εκπαιδευτικές δυνατότητες της πατρίδας μας. Πώς καταφέραμε να περάσουμε μνημόνιο με περικοπές μισθών χωρίς μια διαδήλωση και αυτή τη στιγμή για τέσσερα, όχι και τόσο σημαντικά ζητήματα, να κατεβαίνουν χιλιάδες στους δρόμους; Είναι εντελώς τρελό. Εκτός από τα τέσσερα ζητήματα για τα οποία υπάρχουν διαφορές μεταξύ Υπουργείου Παιδείας και εκπαιδευτικών έτσι όπως εξελίχθηκε η σύγκρουση έχει δημιουργηθεί ταυτόχρονα ένα ακόμα πιο μεγάλο ζήτημα που έχει να κάνει με το γόητρο, το face saving της κάθε πλευράς. Σε αυτές τις περιπτώσεις ελπίζω να λειτουργήσει η "σολομωνιτζή" (ωραία μεταφορά της φράσης σολομώντεια λύση στην κυπριακή) για να ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβρη.

Εάν η κυβέρνηση επιδείξει αυταρχισμό (αυτό φαίνεται ως τώρα) αντί συμβιβαστικής διάθεσης ή από την άλλη, εάν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών αρνηθούν ένα στοιχειώδη συμβιβασμό τότε θα έχουμε κακά ξεμπερδέματα με σοβαρές συνέπειες για το δημόσιο σχολείο - τέτοιες που δεν έχουμε ξαναδεί. Γιατί πίσω από αυτά τέσσερα σχετικά μικρά ζητήματα διαφωνίας κρύβεται το πραγματικό πρόβλημα: η βιωσιμότητα των κρατικών συστημάτων υγείας, παιδείας και ασφάλισης και πώς τοποθετείται κανείς ως προς αυτό. Αυτός είναι ο ελέφαντας στο δωμάτιο.

* Η Ρένα Χόπλαρου είναι Επικεφαλής Διακοινοτικής Γραμματείας ΔΗΣΥ

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Προσωπικότητες στην ''Κ'': Τελευταία Ενημέρωση

X