ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αδεια πούλμαν και γεμάτες σκηνές στην Ειδομένη

Πέντε λεωφορεία είχαν καταφθάσει χθες το πρωί στην Ειδομένη αλλά παρέμεναν ακινητοποιημένα

Kathimerini.gr

Πέντε λεωφορεία που είχαν καταφθάσει χθες το πρωί στην Ειδομένη, για να μεταφέρουν πρόσφυγες και μετανάστες που οι φήμες ήθελαν ότι είχαν δεχθεί να μεταφερθούν σε κέντρα μετεγκατάστασης της περιοχής Θεσσαλονίκης, παρέμεναν ακινητοποιημένα έως αργά το απόγευμα, στις παρυφές του καταυλισμού.

Πληροφορίες ανέφεραν ότι, τελικά, υπήρξε απροθυμία από τους «ενοίκους» του camp να αποχωρήσουν, αφενός γιατί εξακολουθούν να ελπίζουν ότι μπορεί ν’ ανοίξουν τα σύνορα και αφετέρου δεν δείχνουν να έχουν πειστεί ότι οι συνθήκες διαβίωσης θα είναι καλύτερες στα κέντρα φιλοξενίας.

Η αστυνομία, ωστόσο, εξακολουθούσε να διανέμει φυλλάδια, με τα οποία επισήμαινε στους πρόσφυγες - μετανάστες ότι δεν πρόκειται να ανοίξουν τα σύνορα και τους καλούσε να ανταποκριθούν στο κάλεσμα της κυβέρνησης για μετεγκατάσταση σε οργανωμένα κέντρα στο εσωτερικό της χώρας.

Παρά την έντονη φημολογία ότι το άδειασμα του καταυλισμού είναι θέμα ημερών, ίσως και ωρών, στην Ειδομένη επικρατούσε και χθες ηρεμία, με μειωμένη την αστυνομική παρουσία, και την καθημερινότητα των ανθρώπων να κυλάει στους συνήθεις ρυθμούς.

Μάλιστα, όχι μόνο δεν ξηλώνονταν αντίσκηνα, γεγονός που θα πρόδιδε διάθεση αποχώρησης, αλλά μέλη ανθρωπιστικών οργανώσεων και ακτιβιστές έστηναν μεγάλο σιδερένιο παράπηγμα, που σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν για εστιατόριο. Αλλες πληροφορίες ανέφεραν ότι η μεταφορά προσφύγων και μεταναστών από την Ειδομένη δεν ήταν δυνατή έως χθες, καθώς δεν ήταν έτοιμα τα κέντρα φιλοξενίας στη Σίνδο και στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, όπου επρόκειτο να μετεγκατασταθούν.

Την ίδια ώρα, η σιδηροδρομική γραμμή παρέμενε στην πραγματικότητα κλειστή για τους συρμούς. Σκηνές επανεμφανίστηκαν και στο τμήμα της που οδηγεί στη Γευγελή και είχαν αποσυρθεί την Τρίτη για κάποιες ώρες. Πηγές του ΟΣΕ δήλωναν στην «Κ» ότι «τρένο δεν πρόκειται να περάσει, εάν δεν καθαριστεί από σκηνές όλος ο σταθμός, γιατί υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος».

Και αν η μεταφορά φορτίων γίνεται σιδηροδρομικώς μέσω Βουλγαρίας, έστω και με αυξημένο κατά 22% το κόμιστρο, ποσό που μετακυλίεται στον καταναλωτή, ο ΟΣΕ εξακολουθεί να πληρώνει ρήτρες πολλών χιλιάδων ευρώ καθημερινά για τα διακόσια άδεια βαγόνια ξένων χωρών που παραμένουν εγκλωβισμένα στη Θεσσαλονίκη και στον σταθμό της Γέφυρας.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

X