ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε σχεδόν 4 ώρες στα τέλη του έτους

Πρόκειται για ιστορική στιγμή στα σιδηροδρομικά δεδομένα της Ελλάδας

Kathimerini.gr

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Το πρώτο δρομολόγιο με ηλεκτροκίνητο τρένο από τον Πειραιά έως τον σταθμό του Λιανοκλαδίου πραγματοποιήθηκε χθες. Πρόκειται για ιστορική στιγμή στα σιδηροδρομικά δεδομένα της Ελλάδας, καθώς η διαδρομή των περίπου 210 χλμ., που θυμίζει εργοτάξιο εδώ και περίπου 30 χρόνια, ολοκληρώνει τις μεγάλες κατασκευαστικές εργασίες και πλέον το σύγχρονο, γρήγορο και περιβαλλοντικά φιλικό ηλεκτρικό τρένο είναι προ των πυλών.

Το πρώτο αυτό δρομολόγιο αποτελεί μέρος της επίσκεψης του Mathieu Grosch, συντονιστή του Διαδρόμου Ανατολή/ Ανατολική Μεσόγειος των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, όπου μαζί με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ ήταν οι πρώτοι επιβάτες.

Το δρομολόγιο αυτό αποτελεί και την αρχή της αντίστροφης μέτρησης για την οριστική αντικατάσταση του ντιζελοκίνητου τρένου με το ηλεκτροκίνητο. Σήμερα υπάρχει καθημερινά ένα δρομολόγιο από την Αθήνα, του οποίου η ηλεκτρομηχανή φτάνει μέχρι την Τιθορέα και στην επιστροφή από την Τιθορέα φτάνει μέχρι την Αθήνα. Πλέον θα μπορεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δρομολογήσει το ηλεκτροκίνητο τρένο από την Αθήνα μέχρι το Λιανοκλάδι. Εκεί θα αλλάζει η μηχανή σε ντιζελοκίνητη μέχρι τον Παλαιοφάρσαλο, όπου και πάλι θα αλλάζει σε ηλεκτροκίνητη μέχρι τη Θεσσαλονίκη.

Αυτές οι αλλαγές στις μηχανές θα λαμβάνουν χώρα περίπου μέχρι τα τέλη του έτους, οπότε θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στο τελευταίο τμήμα, από το Λιανοκλάδι μέχρι τον Δομοκό, μήκους 52 χλμ. Προϋπόθεση είναι να έχουν ολοκληρωθεί οι δοκιμές των γραμμών, της ηλεκτροκίνησης, των συστημάτων σηματοδότησης προκειμένου να παραλάβει τη γραμμή ο ΟΣΕ και να τη δώσει στην κυκλοφορία. Τότε –εκτός απροόπτου– θα ξεκινά το ηλεκτρικό τρένο από την Αθήνα και θα φτάνει στη Θεσσαλονίκη, με μόνιμα διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση σε σχεδόν 4 ώρες. Ο χρόνος των 3 ωρών και 20 λεπτών θα γίνει εφικτός όταν ολοκληρωθούν και τα έργα για τα συστήματα της γραμμής (ETCS), χρόνος που από σιδηροδρομικές πηγές προσδιορίζεται προς τα τέλη του 2019.

Επιβάτες του παρθενικού δρομολογίου με ηλεκτροκίνηση μεταξύ Πειραιά και Λιανοκλαδίου ήταν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Θάνος Βούρδας, ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Θεοχάρης καθώς και επιτελικά στελέχη του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.

Στην ηλεκτροκίνητη αμαξοστοιχία επέβαινε και κλιμάκιο της Ε.Ε., με επικεφαλής, όπως προαναφέρθηκε, τον Mathieu Grosch. «Βρήκαμε ανθρώπους να πονάνε πραγματικά αυτό που κάνουν, με συνέπεια το έργο να ολοκληρώνεται στην ώρα του», υπογράμμισε ο κ. Grosch.

Σημείωσε μάλιστα ότι ο ρόλος της ομάδας του είναι να ελέγχει την υλοποίηση των έργων και την απορρόφηση των πόρων, τονίζοντας πως «σε αυτό το έργο η Ελλάδα δεν έχασε ούτε ευρώ». Εξέφρασε, δε, την πίστη του ότι και τα άλλα έργα που έχουν προγραμματιστεί, αν εκτελεστούν με τις ίδιες συνθήκες, θα ολοκληρωθούν χωρίς καθυστερήσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

X