ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 07:19
 

Οι περιπέτειες του «Δρομέα» - Το αιχμηρό σύμβολο που «δίχασε» την Αθήνα

Ο Δρομέας, από γυαλί και σίδερο, σχεδιάστηκε αρχικά με πρόθεση να τοποθετηθεί σε επιλεγμένα σημεία της πόλης

Newsroom Κ/ ΑΜΠΕ

Ο Δρομέας, το γλυπτό του Κώστα Βαρώτσου που βρέθηκε τις τελευταίες ημέρες στο επίκεντρο αντιπαράθεσης ανάμεσα στον δημιουργό του και την υπουργό Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά, έχει τη δική του ιστορία στην Αθήνα.

Το εντυπωσιακό έργο, δίχασε από την πρώτη στιγμή της κατασκευής του, την κοινή γνώμη και έγινε το πρώτο γλυπτό της νεότερης Ελλάδας που απέκτησε τόσους φανατικούς φίλους και εχθρούς.


Το 1988, ο Κώστας Βαρώτσος προσκαλείται από το συνθέτη και τότε αντιδήμαρχο Αθηναίων Σταύρο Ξαρχάκο, επί δημαρχίας Μιλτιάδη Έβερτ, να παρέμβει με ένα γλυπτό του στην πόλη.

Ο Δρομέας, από γυαλί και σίδερο, σχεδιάστηκε αρχικά με πρόθεση να τοποθετηθεί, όπως και τα έργα των υπόλοιπων καλλιτεχνών που συμμετείχαν στα «Δρώμενα», σε επιλεγμένα σημεία της πόλης και να παραμείνει εκεί περίπου για ένα μήνα.

Ο Βαρώτσος, όπως αναφέρεται στην προσωπική του ιστοσελίδα, «αποκρυσταλλώνει μία οριακή χρονική στιγμή στην κίνηση του Δρομέα, παρουσιάζει μία μορφή που αποτυπώνει την κεκτημένη ταχύτητα της καθημερινότητας και ορίζει το δικό της πέρασμα μέσα από την –τότε– κυκλική πλατεία Ομόνοιας, με μια άκρως συνθετική πρόταση».

Το έργο, μνημειακό τόσο ως προς τις διαστάσεις του (ύψος 8 μέτρα) όσο και ως προς την τομή που επέφερε με τον όγκο και τα ασυνήθιστα υλικά με τα οποία ήταν κατασκευασμένο, προκάλεσε αντιδράσεις με την παρουσίασή του και σχολιάστηκε έντονα από κριτικούς τέχνης, αλλά και το ευρύτερο κοινό.

Στην Πλατεία Ομονοίας, ο Δρομέας παρέμεινε για πολύ μεγαλύτερο διάστημα από αυτό που αρχικά προβλεπόταν.

Επειτα από κάποια χρόνια, άρχισαν να παρουσιάζονται τα πρώτα προβλήματα στη στατικότητα και σταθερότητα της φόρμας του. Παράλληλα, οι επικείμενες εργασίες για την κατασκευή του μετρό και τη σύνδεσή του με τον ηλεκτρικό, είχαν ως αποτέλεσμα την απόφαση για κατεδάφιση του «Δρομέα».

Τελικά, αποφασίστηκε η προσωρινή μεταφορά του στην Πλατεία της Μεγάλης του Γένους Σχολής. Το έργο επανασχεδιάστηκε, μελετήθηκε στατικά και μεταφέρθηκε τον Μάιο του 1994 στη σημερινή του θέση, επί της οδού Βασιλίσσης Σοφίας, απέναντι από το ξενοδοχείο Χίλτον και την Εθνική Πινακοθήκη.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ/ ΑΜΠΕ

Σχόλια αναγνωστών

Το Εδιμβούργο προειδοποιεί τον Τζόνσον με νέο δημοψήφισμα

«Η Πρωθυπουργός της Σκωτίας θα μπορούσε να το πει λακωνικά και Ελληνικότατα "Έσσεται Ήμαρ"»
Ανδρέας Μάλης Μαυρομιχάλης  |  16:01

Επίσημη επίσκεψη Δ. Συλλούρη στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

«Kλείει και εμπορικές συμφωνίες με γνωστό δικηγορικό γραφείο???»
ΑΚΑ  |  10:55

Δύο ακόμη σημαντικές εκδόσεις στην πλατφόρμα Read

«Kala re leventes mou giati den mas lete kai pou na tin vroume tin vivliothiki!!»
PS  |  21:07

Ποιος φταίει για τις κακές καιρικές συνθήκες στην οδική ασφάλεια;

«Επιτέλους ένα άρθρο που ‘έθεσε τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων.’ Χωρίς αυστηρή και συνεχή αστυνόμευση ...»
Λευκωσιατης  |  09:27

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

X