ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Το Καλλιμάρμαρο βάφτηκε ροζ

Ο λόγος είναι ο αγώνας πρόληψης του καρκίνου του μαστού

Kathimerini.gr

Το φαινόμενο μόνο σπάνιο δεν είναι: γυναίκες νέες, δυναμικές, μορφωμένες, εργασιακά αποκατεστημένες και με ευτυχισμένες οικογένειες δεν κάνουν τακτικά (ή και καθόλου) τις εξετάσεις πρόληψης για το καρκίνο του μαστού. Από άγνοια, φόβο, οικονομική στενότητα ή και από την τάση να τοποθετούν τον εαυτό τους τελευταίο στην ιεράρχηση της οικογένειας, δεν επωφελούνται των δυνατοτήτων της σύγχρονης επιστήμης για γρήγορη και σωτήρια διάγνωση.

Η ευαισθητοποίηση για το ζήτημα αυτό έχει τεράστια σημασία, σε παγκόσμιο επίπεδο. Και αν προχθές, Τρίτη βράδυ, κάποιοι απορημένοι περαστικοί και οδηγοί έξω από το Καλλιμάρμαρο προσπαθούσαν να καταλάβουν γιατί το στάδιο των Α΄ Ολυμπιακών Αγώνων της σύγχρονης ιστορίας φωταγωγήθηκε ροζ, δεν έχουν παρά να μάθουν για τη φαεινή ιδέα της Εβελιν Λόντερ, που άλλαξε τη μοίρα πολλών γυναικών στον πλανήτη.

Η πιο επιτυχής καμπάνια για την εκστρατεία της ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού δεν είναι άλλη από αυτήν που εμπνεύστηκε το 2000 η σύζυγος του Λέοναρντ Λόντερ, διάσημου υιού της Εστέ Λόντερ, της ιδρύτριας της γνωστής εταιρείας καλλυντικών. Εδώ και 17 χρόνια, 200 από τα πιο εμβληματικά κτίρια και μνημεία ανά τον κόσμο έχουν φωταγωγηθεί με έντονο ροζ χρώμα, σαν μια υπόμνηση προς τις γυναίκες ότι πρέπει να προσέξουν την υγεία τους, να μάθουν να εντοπίζουν τα συμπτώματα και να μη φοβούνται να απευθυνθούν στους ειδικούς.

Από τον Λευκό Οίκο μέχρι το Εμπάιαρ Στέιτ και από τον Πύργο του Αϊφελ μέχρι τον Πύργο της Πίζας και την Οπερα του Σίδνεϊ, οι πέντε ήπειροι έχουν πάρει μέρος σε αυτήν τη σημαντική τελετή που γίνεται μία φορά τον χρόνο και είναι αφιερωμένη σε έναν σημαντικό σκοπό.

Εφέτος ήταν η σειρά του Καλλιμάρμαρου να υποδεχθεί την τελετή της φωταγώγησης, που διοργανώθηκε από την Estee Lauder Companies. Είχε προηγηθεί μια ζωντανή ανθρώπινη αλυσίδα γυναικών που κρατούσαν ροζ ομπρέλες και σχημάτισαν στον αύλειο χώρο του Σταδίου μια ροζ κορδέλα. Η Κλεοπάτρα Γαβριηλίδου, πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών με Καρκίνο Μαστού Αλμα Ζωής, και ο Γρηγόρης Ξεπαπαδάκης, χειρουργός μαστού, πρόεδρος και ιδρυτής της «Ε.Μ.Ε.Ι.Σ», τόνισαν στις ομιλίες τους τη σπουδαιότητα της πρόληψης και της έγκαιρης διάγνωσης και ευχαρίστησαν από καρδιάς τον κόσμο για την υποστήριξη στον σκοπό της εκστρατείας. Λίγο αργότερα η πρέσβειρα της Εκστρατείας κατά του Καρκίνου του Μαστού της Estee Lauder, Ελένη Μενεγάκη, ανακοίνωσε τη φωταγώγηση του μνημείου, που έγινε συνοδεία μιας ειδικής σύνθεσης που έγραψε ο Δημήτρης Κοντόπουλος για τη βραδιά αυτή.

Εκτός από το Καλλιμάρμαρο, ροζ έχουν γίνει τα προηγούμενα χρόνια το Ζάππειο Μέγαρο, η Αγορά του ΟΑΚΑ, o λόφος του Λυκαβηττού, το δημαρχείο της Αθήνας, ο πύργος του ΟΤΕ στη Θεσσαλονίκη, το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία στο Σύνταγμα, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, η πλατεία Αριστοτέλους, ο Λευκός Πύργος και η Καμάρα, το Ενετικό Φρούριο στο Ηράκλειο, το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου στη Ρόδο, η πλατεία Σπιανάδα στην Κέρκυρα, το ξενοδοχείο Hilton Αθηνών και το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

 

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

X