ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Δυσκολεύονται να χρησιμοποιήσουν στυλό τα παιδιά στην ψηφιακή εποχή

Τέτοια στοιχεία φαίνεται πως έχει ήδη παρατηρήσει η Sally Payne, επικεφαλής του παιδιατρικού τμήματος στο ίδρυμα της Καρδιάς της Αγγλία

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Μεγάλο είναι το ερώτημα που τίθεται ενώπιον της κοινωνίας το τελευταίο διάστημα αν τα παιδιά πλέον έχουν αλλάξει συνήθειες καθώς η μετάβαση μας στην ψηφιακή εποχή αλλάζει τον τρόπο μέσα από τον οποίο μεγαλώνουν. Καθώς η πιθανότητα να μεγαλώνουν με την χρήση ηλεκτρονικών συσκευών είναι μεγαλύτερη από την χρήση άλλων παιχνιδιών όπως συνέβαινε άλλωστε στο παρελθόν.

Τέτοιες συσκευές μπορούν να δώσουν μια ευπρόσδεκτη απόσπαση της προσοχής για τους πολυάσχολους γονείς και μια ελκυστική πηγή αισθητικής διέγερσης για τα μικρά παιδιά. Ταυτόχρονα όμως το γεγονός αυτό γεννά και ερωτήματα εάν τα παιδιά μέσα από την χρήση τους δεν αναπτύσσουν τις λεπτές κινητικές δεξιότητες που χρειάζονται για να γράψουν.

Τέτοια στοιχεία φαίνεται πως έχει ήδη παρατηρήσει η Sally Payne, επικεφαλής του παιδιατρικού τμήματος στο ίδρυμα της Καρδιάς της Αγγλίας. Με την ίδια να αναφέρει πρόσφατα στην εφημερίδα Guardian ότι τα παιδιά που πηγαίνουν στο σχολείο και δεν είναι σε θέση να κρατήσουν το μολύβι καθώς δεν έχουν τις βασικές δεξιότητες κίνησης. Με την ίδια να εξηγεί ότι για να μπορεί ένα παιδί να πιάσει ένα μολύβι και να το μετακινήσει, χρειάζεται να έχει ισχυρό έλεγχο των λεπτών μυών στα δάχτυλά του. Υποστηρίζοντας μάλιστα ότι τα παιδιά χρειάζονται πολλές ευκαιρίες για να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες.

Παράλληλα η δρ Jane Medwell μέλος της καμπάνιας Write Your Future αναφέρει ότι ο πολλαπλασιασμός των συσκευών στα σπίτια σήμαινε ότι «μερικά παιδιά δεν παίρνουν τόσο πολύ το μολύβι όσο παλιά». Σημειώνοντας ωστόσο ότι δεν υπάρχουν έρευνες που να δείχνουν ότι η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών από παιδιά σημαίνει ταυτόχρονα ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα στυλό για να γράψουν.

Σημειώνοντας ωστόσο ότι σε μελέτη του 2005 από το εργαστήριο νευροεπιστημών σε Πανεπιστήμιο, στην οποία χωρίστηκαν 76 παιδιά ηλικίας τριών έως πέντε ετών σε δύο ομάδες με την μια ομάδα να γράφει στο χέρι και την άλλη χρησιμοποιώντας υπολογιστή. Με την αξιολόγηση από τους ερευνητές να καταδεικνύει ότι η ομάδα που έμαθε να γράφει επιστολές με το χέρι ήταν καλύτερη στην αναγνώρισή τους από ό, τι η ομάδα που έμαθε να τις πληκτρολογεί στον υπολογιστή.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι το γεγονός άτομα να μην γράφουν στο χέρι παρουσιάζεται και σε ενήλικα άτομα καθώς μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2014 έδειξε ότι ένας στους τρεις ενήλικες πέρασε ένα εξάμηνο χωρίς να γράψει τίποτα με το χέρι. Με ειδικούς να τονίζουν ωστόσο ότι αυτή τη στιγμή, το χειρόγραφο είναι το κύριο μέσο γραφής από το δημοτικό σχολείο μέχρι και το πανεπιστήμιο τονίζοντας ότι είναι μια ικανότητα που πρέπει να αποκτήσουν τα παιδιά.

 

 

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Geek: Τελευταία Ενημέρωση