ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Asif Sadiq: «Diversity είναι τα πιο απλά πράγματα»

Η μόδα λειτουργεί σαν βασικός καθρέφτης αυτού, αλλά η ποικιλομορφία δεν αφορά μόνο αυτή την βιομηχανία

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Όσο η κοινωνία προχωρά, η λέξη ''diversity'' (ή ποικιλομορφία, στα Ελληνικά) κατακλύζει όλο και μεγαλύτερο μέρος της στρατηγικής μια επιχείρησης. Η μόδα λειτουργεί σαν βασικός καθρέφτης αυτού, αλλά η ποικιλομορφία δεν αφορά μόνο αυτή την βιομηχανία. Diversity, λοιπόν, είναι η συμπερίληψη ανθρώπων από όλες τις ομάδες πληθυσμού, χωρίς να παίζει ρόλο το χρώμα του δέρματος, η θρησκεία, η ηλικία, το φύλο ή η σεξουαλική ταυτότητα. Είναι όμως αυτό αρκετό;

Ο Asif Sadiq, Global Head of Diversity and Inclusion στην Adidas ''καταρρίπτει'' τη θεωρία πως η ποικιλομορφία είναι το πιο σημαντικό σε έναν εργασιακό χώρο, σε μια στρατηγική, σε μια ομάδα, γιατί πολύ απλά το να προσλάβεις κάποιον απλά για να χαρακτηρίζεσαι diverse, δεν είναι αρκετό, και ούτε λύνει το πρόβλημα. Αυτό που μετρά περισσότερο από την ποικιλομορφία είναι η συμπερίληψη. Το να αξιοποιείς τις διαφορές που έχει το κάθε μέλος της ομάδας για να πετύχεις καλύτερα αποτελέσματα, και κάνοντας αυτό, ο καθένας νιώθει ασφάλεια, νιώθει πως ανήκει στη συγκεκριμένη ομάδα και νιώθοντας αυτό, συμπεριφέρεται αναλόγως. Όπως τονίζει ο Sadiq, ''diversity είναι τα πιο απλά πράγματα. Το να πεις ''γεια'', το να πάρεις μεσημεριανό με κάποιο που δεν συνήθιζες μπορεί να φέρουν μεγαλύτερες αλλαγές'' γιατί ακριβώς με αυτό τον τρόπο η ποικιλομορφία μετατρέπεται σε ''συμπερίληψη'' και, στο τέλος, ο καθένας νιώθει μέλος της ομάδας και όχι σαν κάποιος που υπάρχει για να δείχνει η εταιρεία diverse, και όταν όλοι νιώθουν ίσοι φέρουν καλύτερα αποτελέσματα.

Ωστόσο, diversity σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει να συμμεριζόμαστε όλοι τις ίδιες απόψεις, ''αλλα να αντιλαμβανόμαστε πως δεν είμαστε όλοι ίδιοι και να σεβόμαστε τις διαφορές'' γιατί μόνο έτσι μπορεί να λειτουργήσει σωστά. ''Ο καθένας έχει τη δική του ταυτότητα, και πρεπει να εκτιμουμε τους ανθρωπους απο αυτά που τους κανουν να διαφερουν''.

Αυτή η αλλαγή ''δεν θα έπρεπε να είναι η δουλειά ενός ατόμου, ούτε μιας ομάδας. Έπρεπε να είναι η δουλειά όλων. Θα έπρεπε να είναι μέρος της αρχικής σκέψης όχι κάτι επιπλέον'' λέει ο Sadiq και φέρνει σαν παράδειγμα την εφαρμογή του YouTube για τα iOS, που αψήφησε τους αριστερόχειρες χρήστες. Όταν οι αριστερόχειρες χρήστες γράφουν ένα βίντεο κρατούν το κινητό αντίστροφα απ' ό,τι οι δεξιόχειρες και όταν επιχειρούν να το ανεβάσουν στο YouTube, αυτό ανεβαίνει ανάποδα. Μοιάζει με κάτι που δεν θα σκέφτονταν πολλοί, αλλά αποτελεί σοβαρό πρόβλημα για μεγάλο μέρος των χρηστών.

Σε περίπτωση που μια εταιρεία δεν αξιοποιήσει σωστά άτομα από όλες τις όμαδες πληθυσμού, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για κάτι δημόσιο, όπως μια καμπάνια, ή μια διαφήμιση, έχει το ανάλογο αντίκτυπο στο κέρδος γιατί η νοοτροπία του κόσμου άρχισε να αλλάζει όσο η νέα γενιά ασχολείται όλο και περισσότερο.

''Ο κοσμος αγοραζει πλέον προϊόντα αν ειναι sustainable, αν η εταιρείες ακολουθούν καποιες αξιες, αν η επιχειρηση είναι δίκαιη. Πώς, σαν εταιρείες, προσαρμοζόμαστε στις νέες ανάγκες του κόσμου; [...] Η κοινωνία αλλάζει, είναι σημαντικό το πώς θα χειριστούμε την αλλαγή. Ο κόσμος απαιτεί περισσότερα'' λέει και τονίζει πως οι ηγέτες πρέπει να είναι πρόθυμοι να ακούσουν και να συζητήσουν απόψεις διαφορετικές από τις δικές τους. ''Δεν χρειάζεται να είμαστε άψογοι στο θέμα της ποικιλομορφίας για να συζητήσουμε για αυτήν'' καταλήγει.

Στόχος είναι ο καθένας σε μια ομάδα να νιώθει πως ανήκει σ' αυτή και όχι να τον ξεχωρίζουν λόγω της μερίδας πληθυσμού στην οποία ανήκει. Δεν προσλαμβάνουμε κάποια απλά επειδή είναι γυναίκα, αλλά επειδή αναζητούμε κάποιον ανεξαρτήτως φύλου, που να πληρεί τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τη θέση, και αυτός ο κάποιος στο τέλος τυγχάνει να είναι γυναίκα, και αυτή η σκέψη είναι που θα πάρει την κοινωνία ένα βήμα παραπέρα. Το ίδιο ισχύει και με άτομα άλλων εθνικοτήτων και θρησκειών. Η ποικιλομορφία ''δεν αποτελεί ένα πρόβλημα, αλλά μια ευκαιρία που πρέπει να αγκαλιάσουμε. Αν το θεωρούμε πρόβλημα θα βρίσκουμε πάντα μικρές, προσορινές λύσεις'' συμπληρώνει.

Πρέπει να εξελιχτούμε σε μια κοινωνία όπου είναι κοινώς αποδεχτό πως όλοι δεν είμαστε ίδιοι, αλλά είμαστε ίσοι. ''Αν οι άντρες στήριζαν τη φυλετική ισότητα όσο οι γυναίκες, θα είχαμε περισσότερα αποτελέσματα'' λέει χαρακτηριστικά ο Sadiq, και αυτό σαφώς δεν ισχύει μόνο για τις φυλετικές διακρίσεις.

Το Digital Agenda Cyprus Summit είναι πραγματικότητα χάρη στη στήριξη της Cyta, της Τράπεζας Κύπρου, της Deloitte και της Logicom. Σε αυτό συμμετέχουν τα σημαντικότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας: Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Σχολή Μοριακής Ιατρικής Κύπρου, Frederick University.

Πηγή: MUST.cy

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση

X