ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Νέα τεχνολογική επανάσταση στην αυτοκίνηση

ΠΗΓΗ: ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ GEEK

Του Δημήτρη Γιόκκα

Η αυγή μιας νέας τεχνολογικής επανάστασης ξημερώνει στον κόσμο του αυτοκινήτου, καθώς όλο και περισσότεροι κολοσσοί της ηλεκτρονικής βιομηχανίας εμπλέκονται στην κατασκευή των συστημάτων που είναι έτοιμα να κάνουν τη μεγάλη υπέρβαση και να μας μεταφέρουν στους δρόμους του αύριο.

Όλα τα βλέμματα στον κόσμο της τεχνολογίας ήταν, όπως συμβαίνει κάθε Ιανουάριο, στραμμένα στην έκθεση ηλεκτρονικών προϊόντων του Les Vegas, όπου τα αυτοκίνητα είχαν φέτος την τιμητική τους. 

Η νέα τάση προστάζει ηλεκτροκίνητα και αυτοoδηγούμενα οχήματα από κάθε γωνιά του κόσμου και από κάθε καρυδιάς καρύδι (Google, Apple και Bosch ετοιμάζονται να εισβάλουν στον χώρο). H τεχνολογική, ωστόσο, επανάσταση έρχεται εκ των έσω, μιας και το πρόσωπο των αυτοκινήτων όπως τα ξέραμε αλλάζει ριζικά μορφή για να μας μεταφέρει στην εποχή του «internet of things» που απλώνεται μπροστά μας.

Παρόλο που τα «smartcars» άργησαν να πάρουν μπρος σε σχέση με τα smartphones, οι ανάγκες των καιρών σπρώχνουν τώρα τους αυτοκινητοβιομηχάνους να επιβιβαστούν στο τρένο του «διαδικτύου των πραγμάτων», όπου όλα συνδέονται και επικοινωνούν μεταξύ τους.

Η αντίληψη του κοινού για τα αυτοκίνητα αλλάζει μπροστά στα μάτια μας, μιας και το παραδοσιακό και αγαπημένο μας μεταφορικό μέσο αρχίζει να θεωρείται ένα πιο high tech προϊόν, που έχει ξαφνικά αποκτήσει, χάρη στη νέα τεχνολογική επανάσταση, μια ακόμη πιο σημαντική θέση/χρησιμότητα στη ζωή μας. Το αυτοκίνητο δεν θα αργήσει, λοιπόν, να μεταμορφωθεί σε κάτι ανάλογο των high tech «οικιακών» συσκευών που περιτριγυρίζουν το σπίτι μας, με την ανάγκη του ανθρώπου για εκτόνωση με ένα τροχοφόρο να περιορίζεται σιγά-σιγά στις πίστες.

Είναι πια γνωστό πως μέχρι το 2020 γύρω στα 26 δισεκατομμύρια συσκευές/αντικείμενα θα συνδέονται στο internet, με το μέσο σπίτι να περιλαμβάνει 24 ηλεκτρονικές συσκευές. Πέρα από τις συσκευές θέασης ταινιών, τις κονσόλες gaming και τα multimedia players, οι έξυπνοι συναγερμοί, τα έξυπνα φώτα, τα έξυπνα κλιματιστικά συστήματα, κ.λπ. θα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του «smart home» μας, στο οποίο θα πρέπει να έχουμε πρόσβαση ακόμη και από το αυτοκίνητό μας.

Ford και Amazon έχουν ενώσει τα ξίφη τους για να μας φέρουν ακόμη πιο κοντά στο σπιτικό του αύριο, με τους πελάτες της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας να μπορούν να ελέγξουν τις διάφορες συσκευές στο σπίτι τους από το αυτοκίνητό τους, μέσω του Sync Connect της Ford και με τη βοήθεια της ψηφιακού-θυρωρού Alexa. Όλα τα αυτοκίνητα της Ford θα είναι από το 2017 εξοπλισμένα με το νέο σύστημα.

Η Qualcomm παρουσίασε με τη σειρά της στην έκθεση CES 2016 το νέο της chip, Snapdragon 820A, που απευθύνεται αποκλειστικά στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Πρόκειται για ένα chip το οποίο φέρει όλα τα πλεονεκτήματα του γνωστού Snapdragon 820 SoC, όπως ο τετραπύρηνος επεξεργαστής 64-bit Kryo, η GPU με την ονομασία Adreno 530 και οι ταχύτητες 4G LTE έως και 600Mbps σε συνδυασμό με machine intelligence. Το τελευταίο θα επιτρέπει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να δημιουργήσουν προϊόντα navigation και infotainment που θα «μαθαίνουν» με τον καιρό και που θα αντιδρούν από μόνα τους. Σαν πλησιάζετε με το όχημα στο σπίτι σας το σύστημα θα επικοινωνεί με τις οικιακές συσκευές και θα ζεσταίνει, για παράδειγμα, το φαγητό στον φούρνο ή τον καφέ στην καφετιέρα σας, με την εξατομίκευση να είναι η λέξη-κλειδί σε όλα.

Το νέο Snapdragon 820A θα υποστηρίζει QNX, CarPlay και Android Auto, με την Qualcomm να αναφέρει πως οι αυτοκινητοβιομήχανοι θα μπορούν να ενημερώνουν τα συστήματα τους OTA (Over-the-Air). Παρόλο που τα πρώτα δείγματα θα αποσταλούν στις εταιρείες το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, δεν πρόκειται να ενσωματωθούν στα οχήματά τους πριν από το τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Στον χορό και η Blackberry
Η Blackberry, η εταιρεία που ξεκίνησε την επανάσταση στα smartphones, αλλά που δεν αποτελεί πια μεγάλο παίκτη στη συγκεκριμένη αγορά, έχει μπει δυναμικά στην κούρσα των αυτοοδηγούμενων οχημάτων, μέσω του δικού της τμήματος QNX, βασιζόμενη στα προηγμένης τεχνολογίας λογισμικά της. Το τελευταίο της λογισμικό αφορά στην επικοινωνία μεταξύ των οχημάτων, καθώς και των οχημάτων με τα φανάρια τροχαίας, σύστημα που ήδη χρησιμοποιεί η Ford.

Η QNX έκανε μια επίδειξη στην έκθεση CES για το πώς λειτουργεί η συγκεκριμένη της τεχνολογία, εστιάζοντας την προσοχή της στον τρόπο με τον οποίο τα αυτοκίνητα επικοινωνούν μεταξύ τους και με το γύρω τους περιβάλλον, προκειμένου να βελτιωθεί η ροή της κίνησης και να μειωθούν τα ατυχήματα. Η επικοινωνία μεταξύ οχημάτων θα μπορεί στο μέλλον να επιτρέψει σε ένα αυτοκίνητο να γνωρίζει πότε ένα άλλο αναγκάζεται να πατήσει φρένο, με την BlackBerry να παρουσιάζει, παράλληλα, με ποιο τρόπο το λογισμικό της μπορεί να εξετάσει σε «ζωντανό χρόνο» ανάλυση των σεναρίων που σχετίζονται με την κίνηση στους δρόμους.

Το λειτουργικό σύστημα που έχει αναπτύξει η QNX χρησιμεύει ως βάση για λογισμικό τρίτων εταιρειών που κατασκευάζουν την τεχνολογία τους επάνω σε αυτό, με την Ford να χρησιμοποιεί ήδη το λογισμικό για την κατασκευή των συστημάτων πληροφόρησης/ψυχαγωγίας των αυτοκινήτων της.

Το σημαντικότερο με το νέο λογισμικό της Blackberry είναι πως αποτελεί τη βάση για την επίλυση των προβλημάτων που σχετίζονται με την περίπλοκη τεχνολογία των αυτοοδηγούμενων οχημάτων. Ο οδηγός θα μπορεί να έχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες μπροστά στα μάτια του, με την οθόνη να μπορεί να προβάλει οποιαδήποτε εξατομικευμένη πληροφορία, από προειδοποιήσεις κινδύνου, όριο ταχύτητας, GPS navigation κ.λπ.

Συστήματα που επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να διαβάζει από μόνο του τις πινακίδες του δρόμου, πιο εξελιγμένα συστήματα head up display, που μπορούν να γεμίσουν με πληροφορίες διάφορα σημεία του ανεμοθώρακα του οχήματος και να τον μετατρέψουν σε μεγάλη οθόνη, βρίσκονται σε συνεχή εξέλιξη. Πρόκειται για τεχνολογία που σχετίζεται με την «επαυξημένη πραγματικότητα», που στην προκειμένη περίπτωση θα επιτρέπει στο όχημα να επικοινωνεί με τα γύρω αντικείμενα στον δρόμο, προβάλλοντας τρισδιάστατες εικόνες και πληροφορίες που σχετίζονται με αυτά.

Επιπλέον, στην προσπάθειά της να κρατήσει τον οδηγό σε όσο γίνεται πιο ασφαλή επικοινωνία με τους πίσω επιβάτες (χωρίς να χρειάζεται, δηλαδή, να γυρίζει πίσω το κεφάλι για να μιλήσει με κάποιον) η QNX αποκάλυψε στο Las Vegas την πλατφόρμα Acoustics Management, που περιλαμβάνει την τεχνολογία In Car Communication. Το σύστημα μεταδίδει τη φωνή του οδηγού από τα μεγάφωνα του infotainment system στο πίσω μέρος του οχήματος και προσαρμόζεται στο επίπεδο θορύβου στην καμπίνα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία θα επιτρέψει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να μεγιστοποιήσουν τις δυνατότητες των μικροφώνων hands free τηλεφωνίας και των ηχείων του συστήματος πληροφόρησης/ψυχαγωγίας τους.

Η BlackBerry, πάντως, έχει θέσει στόχο να αγγίξει τα 500 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από το λογισμικό της μέχρι τον Μάρτιο του 2016, ξεκινώντας μια μεγάλη κόντρα με την Apple, την Google και την Tesla.

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση

X