ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Τι πάει στραβά με την Apple;

Η πτώση στις πωλήσεις της Apple μπορεί να μην είναι θεαματική, ωστόσο, έχει προκαλέσει προβληματισμό στους ειδικούς, οι οποίοι αναρωτιούνται τώρα κατά πόσο τα προϊόντα της αρχίζουν να χάνουν την αίγλη τους.

Πρόσφατη δημοσίευση του περιοδικού Time αποκάλυψε πως το iPhone αποτελεί το gadget με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο. Το περιοδικό δεν παρέλειψε να αναφέρει πως η λίστα με τα «top 50 gadgets» μπορεί να μην περιελάμβανε τα καλύτερα προϊόντα στον κόσμο και παρά το γεγονός πως το iPhone υπήρξε διαχρονικά το πιο περιζήτητο smartphone της υφηλίου, αυτό δεν σημαίνει πως η Apple βρίσκεται πάντα στον σωστό δρόμο μαζί του.

Τα αποτελέσματα των πωλήσεων μιλούν από μόνα τους. Το τελευταίο τρίμηνο δεν ήταν καθόλου ενθαρρυντικό για την εταιρεία του Cupertino, με την ίδια να παρουσιάζει 13% πτώση στις πωλήσεις της (κυρίως λόγω της χαμηλότερης από το αναμενόμενο ζήτησης του iPhone 6S) και αυτό σημαίνει πως η Apple σημείωσε την πρώτη της πτώση σε πωλήσεις μετά το πολύ μακρινό 2003, πριν από δηλαδή 13 χρόνια.

Οι Κινέζοι την έχουν σνομπάρει περισσότερο απ’ όλους (26% πτώση στις πωλήσεις στη χώρα), με το πλήγμα που έχει δεχτεί η Apple να οφείλεται και στην απαγόρευση, βάσει νέας κινέζικης νομοθεσίας, των υπηρεσιών iTunes και iBooks, που πιστεύεται πως βάζει τώρα ένα τέλος στο μεγάλο success story της ίδιας στην Κίνα.

Οι απογοητευτικές πωλήσεις του iPhone 6S, το οποίο κατέβασε την Apple από τις 61,2 εκατ. πωλήσεις κινητών συσκευών (που σημείωσε την ίδια περίοδο πέρυσι) στις 51,2 εκατ. πωλήσεις φέτος, οφείλονται κυρίως στο γεγονός πως τα νέα χαρακτηριστικά του smartphone δεν έπεισαν το κοινό, με το περιβόητο 3D Touch και τη βελτιωμένη φωτογραφική μηχανή του να μην αξίζουν από μόνα τους, σύμφωνα πάντα με τους ειδικούς, τα λεφτά για την αναβάθμιση.

Το γεγονός πως η Samsung παρουσίασε λίγο αργότερα το δικό της Galaxy S7, το οποίο διέθετε μεταξύ άλλων διπλάσιο RAM, σχεδόν διπλάσια αντοχή μπαταρίας, καλύτερη οθόνη, δύο θέσεις για κάρτα SIM αντί για μια, και όλα αυτά σε μια κομψή και αδιάβροχη συσκευή, σίγουρα δεν βοήθησε όλους εκείνους τους αναποφάσιστους πελάτες της Apple, που διάβασαν τα reviews, να τρέξουν για να πάρουν το iPhone 6S.

Οι ιθύνοντες της Apple, πάντως, εναποθέτουν τις ελπίδες τους στο iPhone 7, το οποίο, σύμφωνα με διάφορους αναλυτές, υπολογίζεται ότι θα δώσει νέα ώθηση στις πωλήσεις της εταιρείας, με τον κύκλο αναβάθμισης των καταναλωτών να ξεκινά, όπως παραδοσιακά συμβαίνει, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Ο γυάλινος σκελετός του καινούριου αδιάβροχου τηλεφώνου (το πρώτο τέτοιο στα χρονικά της Apple), το λεπτότερο προφίλ του, το Smart Connector (η θύρα που θα ενώνει το τηλέφωνο με ένα πληκτρολόγιο), η απουσία του home button (ο χρήστης δεν θα πατά κεντρικό κουμπί, αλλά την οθόνη) και η ασύρματη φόρτιση, μεταξύ άλλων, αναμένονται σύμφωνα με τις φήμες να κάνουν την εμφάνισή τους στο iPhone 7 και να αποτελέσουν έτσι τα μεγάλα ατού της συσκευής, που θα ελκύσει και πάλι το κοινό στα ράφια των καταστημάτων της Apple.

Πάντως, ο CEO της εταιρείας Tim Cook δηλώνει πως «πολλοί πελάτες μας δεν αγόρασαν το iPhone 6S γιατί περίμεναν το iPhone 7» και ότι οι περισσότεροι σύντομα θα διερωτώνται «πώς μπορούσαμε να ζήσουμε χωρίς αυτό;».

Την ίδια στιγμή που το αφεντικό προσπαθεί να ανεβάσει το ηθικό στη βάση του Cupertino, οι ειδικοί κάνουν λόγο πως η Apple έχει σκοντάψει σε ό,τι αφορά και στην αγορά των wearable, μιας και το μερίδιο πωλήσεων του περίφημου Apple Watch έχει κατέβει το τελευταίο διάστημα από το 63% στο 52%, επιτρέποντας στον ανταγωνισμό να χώσει τα δόντια του στο… μήλο.

Συγκεκριμένα, ο CEO της αντίπαλης Fitbit, James Park, δήλωσε πως η Apple ακολουθεί λανθασμένη στρατηγική προσέγγιση στα smartwatches και ότι το Apple Watch αποτελεί ένα περίπλοκο gadget, τονίζοντας πως οι χρήστες του δεν γνωρίζουν ποιο είναι το όφελός του σε σχέση με τα προϊόντα της Fitbit, που απευθύνονται σε όσους ασχολούνται με τη σωματική άσκηση.

Είναι αλήθεια πως η Apple δεν έχει ανακοινώσει επίσημα τον αριθμό των Apple Watch που έχει πουλήσει μέχρι σήμερα παγκοσμίως (ανεπίσημες πληροφορίες αναφέρουν μόλις 12 εκατ. για τον πρώτο χρόνο της κυκλοφορίας του) και ότι διάφορες έρευνες αποκαλύπτουν ότι η Fitbit είναι εκείνη που ηγείται της αγοράς των wearable.

Ξεκινώντας με το iPhone 7 και αργότερα με το Apple Watch 2, η Apple καλείται να βάλει τα πράγματα στη θέση τους και να ανακτήσει τη φήμη της (προτού μας αποστομώσει ίσως όλους με το iCar). Παρά τις πτώσεις στις πωλήσεις της, τα προϊόντα της εξακολουθούν να κερδίζουν το κοινό και εκείνο που ίσως να χρειάζεται τώρα η εταιρεία είναι να βάλει λίγη περισσότερη φαντασία σε κάθε νέο δημιούργημά της, έτσι ώστε να μπορεί να δικαιολογηθεί η συχνή αναβάθμιση από τη μια συσκευή στην άλλη.

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση