ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Πάνω από τους μισούς ιστοτόπους τηλεπικοινωνιών θα παραβιάσουν το δίκαιο της ΕΕ

Ο πανευρωπαϊκός έλεγχος ιστότοπων (EU Sweep) είναι μια σειρά ελέγχων στο Διαδίκτυο

ΚΥΠΕ

Στη διαπίστωση ότι 163 από τους 207 ιστότοπους στο Διαδίκτυο που προσφέρουν υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, όπως σταθερή και κινητή τηλεφωνία, υπηρεσίες διαδικτύου, υπηρεσίες ήχου και βίντεο streaming, ενδέχεται να παραβιάζουν το δίκαιο της ΕΕ για τους καταναλωτές κατέδειξαν τα πρώτα αποτελέσματα πανευρωπαϊκής έρευνας ελέγχου «EU Sweep 2017», τα οποία δημοσίευσε στις 18 Μαΐου 2018 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές Αρχές προστασίας των καταναλωτών.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, μερικά από τα πιο συνηθισμένα ζητήματα που εντοπίστηκαν είναι: η διαφήμιση με δήθεν δωρεάν υπηρεσίες ή εκπτωτικά πακέτα υπηρεσιών που στην πραγματικότητα είναι μια συνδυασμένη προσφορά υπηρεσιών, η έλλειψη συστήματος επίλυσης διαφορών και το γεγονός ότι οι ιστότοποι μπορούν να τροποποιούν μονομερώς τους όρους της σύμβασης χωρίς ενημέρωση ή αιτιολόγηση στον καταναλωτή.

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή αναφέρει ότι ο πανευρωπαϊκός έλεγχος ιστότοπων (EU Sweep) είναι μια σειρά ελέγχων στο Διαδίκτυο, που διεξάγονται ταυτόχρονα από όλες τις ευρωπαϊκές Αρχές προστασίας των καταναλωτών, για να διαπιστωθεί εάν στα κράτη μέλη εφαρμόζονται οι ευρωπαϊκές Οδηγίες για την προστασία των καταναλωτών και προσθέτει ότι στην Κύπρο ο έλεγχος διεξήχθη από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή και περιέλαβε τέσσερις ιστότοπους παρόχων τηλεπικοινωνιών με έδρα την Κύπρο.

Τα κύρια ευρήματα του ελέγχου είναι τα ακόλουθα: σε 78,7% των περιπτώσεων, ο ιστότοπος δεν παρέχει σύνδεση με την πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών (ODR). Σε 50% των περιπτώσεων, ο ιστότοπος διαφημίζει ορισμένες υπηρεσίες πακέτου ως δωρεάν ή με έκπτωση, όταν στην πραγματικότητα αυτές αποτελούν μέρος δεσμοποιημένων υπηρεσιών (bundled package). Στο 40,6% των ιστοτόπων, δεν υπάρχει περιγραφή του συστήματος επίλυσης διαφορών.

Επιπλέον, σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, το 31,9% των ιστότοπων μπορεί να αλλάξει μονομερώς τους όρους της σύμβασης ή τα χαρακτηριστικά της υπηρεσίας χωρίς να ενημερώνεται ο καταναλωτής και χωρίς να επιτρέπεται στον καταναλωτή να ακυρώσει τη σύμβαση, ενώ το 25,1% των ιστότοπων δεν παρέχει σαφείς ή αληθείς πληροφορίες σχετικά με την αποζημίωση και την επιστροφή χρημάτων όταν η προσφερόμενη υπηρεσία δεν είναι εκείνη που είχε πληρώσει ο πελάτης.

Επίσης, το 21,7% των ιστότοπων δεν παρέχει σαφείς και πλήρεις πληροφορίες σχετικά με την αυτόματη ανανέωση της σύμβασης.

Όσον αφορά τα επόμενα βήματα, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή αναφέρει ότι οι εθνικές αρχές θα εξετάσουν περαιτέρω τους 163 ιστότοπους με παρατυπίες, οι οποίοι αν επιβεβαιωθούν, θα πρέπει να διορθωθούν και προσθέτει ότι οι εθνικές Αρχές για την προστασία των καταναλωτών θα διασφαλίσουν ότι οι ιστότοποι θα συμμορφωθούν, χρησιμοποιώντας τις εθνικές διαδικασίες επιβολής μέτρων που έχουν στη διάθεσή τους.

Σύμφωνα με την Υπηρεσία, η Věra Jourová, Επίτροπος Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας των Φύλων, δήλωσε ότι «οι καταναλωτές χρησιμοποιούν καθημερινά τις συνδρομητικές υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και Διαδικτύου και θα πρέπει να είναι σε θέση να εμπιστεύονται αυτές τις υπηρεσίες».

Πρόσθεσε ότι αυτός ο έλεγχος επιβεβαιώνει, ωστόσο, ότι ορισμένες ιστοσελίδες που πωλούν τέτοιες υπηρεσίες, παραπλανούν τους καταναλωτές με τη διαφήμιση ψευδών εκπτώσεων ή με την μη παροχή όλων των πληροφοριών που είναι απαραίτητες για την πραγματοποίηση μιας ενημερωμένης επιλογής από τον καταναλωτή.

«Αναμένω ότι οι ψευδείς και παραπλανητικές πληροφορίες θα διορθωθούν το συντομότερο δυνατόν, για να διασφαλιστεί ότι ο τομέας αυτός θα σέβεται πλήρως τους κανόνες της ΕΕ για τους καταναλωτές», κατέληξε.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Geek: Τελευταία Ενημέρωση