ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

EgyptAir: Πιθανόν να εντοπίστηκαν σήματα από μαύρο κουτί του Airbus

Η εξαφάνιση του αεροπλάνου και κατάληξη του αποτελεί άλυτο μυστήριο

ΠΗΓΗ: skai.gr

Tα σήματα που ανιχνεύθηκαν από τα πλωτά μέσα που ερευνούν τη θαλάσσια περιοχή ανοικτά της Καρπάθου για να εντοπίσουν τα μαύρα κουτιά του Airbus A320 της Egypt Air που κατέπεσε και συνετρίβη τον περασμένο μήνα, πιθανώς να προέρχονται από ένα εκ των δύο μαύρων κουτιών του αεροσκάφους. Ο εντοπισμός των καταγραφέων των στοιχείων της πτήσης είναι κομβικής σημασίας, καθώς θα βοηθήσει στο να ριχθεί άπλετο φως στα αίτια του τραγικού συμβάντος που κόστισε τη ζωή στους 66 επιβαίνοντες της πτήσης MS 804 από το Παρίσι στο Κάιρο. Τα σήματα ανιχνεύθηκαν από ένα σκάφος του γαλλικού πολεμικού ναυτικού που αναζητεί τα συντρίμμια του αεροσκάφους και είναι εξοπλισμένο με εξειδικευμένα εργαλεία που μπορούν να συλλάβουν τα ηχητικά σήματα των μαύρων κουτιών. Μέχρι στιγμής οι δυνάμεις που επιχειρούν στην περιοχή έχουν περισυλλέξει πολλά συντρίμμια από το μοιραίο αεροσκάφος όπως εξάλλου και τα υπάρχοντα των επιβατών, κανείς από τους οποίους δεν επέζησε.

Ενα άλλο σκάφος, το οποίο απεστάλη από την Ερευνα Βαθέος Ωκεανού (DOS), μία ιδιωτική εταιρεία που βοηθάει με τις έρευνες για τα μαύρα κουτιά, πρόκειται να καταπλεύσει στην ερευνώμενη περιοχή την ερχόμενη εβδομάδα. Το σκάφος διαθέτει ένα ρομποτικό υποβρύχιο το οποίο μπορεί να καταδυθεί μέχρι τα τρεις χιλιάδες μέτρα για να φέρει τα μαύρα κουτιά στην επιφάνεια. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δύο μαύρα κουτιά έχουν αρκετή μπαταρία για να εκπέμπουν ηχητικά σήματα επί τέσσερις ή πέντε εβδομάδες. Το γαλλικό ερευνητικό σκάφος La Place που ανίχνευσε τα ηχητικά σήματα διαθέτει τρία όργανα γνωστά ως Detector 6000 τα οποία έχουν δοθεί από την εταιρεία Alseamar.

Η εξαφάνιση του αεροπλάνου από τα ραντάρ και η τραγική κατάληξή τους στη Μεσόγειο εξακολουθεί να παραμένει ένα άλυτο μυστήριο. Οι Αρχές που έχουν επιφορτιστεί με τη λύση του αινίγματος αναφέρουν ότι είναι πολύ νωρίς για να πιθανολογηθούν τα αίτια της τραγικής εξέλιξης, ενώ ακόμα δεν έχει αποκλεισθεί αν η πτώση οφείλεται σε τρομοκρατική ενέργεια ή δολιοφθορά, αν και μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, κανείς δεν έχει αναλάβει την ευθύνη για τη συντριβή του αεροσκάφους. Οταν τον περασμένο Οκτώβριο κατέπεσε ρωσικό αεροσκάφος στη Χερσόνησο του Σινά με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι 224 επιβαίνοντες, το Ισλαμικό Κράτος ανέλαβε την ευθύνη λίγες ώρες μετά τη συντριβή του αεροπλάνου.

Η επίπονη και συχνά δυσχερής και χρονοβόρα αναζήτηση των μαύρων κουτιών ενισχύει τη βούληση για κατασκευή μαύρων κουτιών που θα μπορούν να εκτινάσσονται, πριν από τη συντριβή του αεροσκάφους, έτσι ώστε να μην υπάρχει ανάγκη αναζήτησής τους στον θαλάσσιο πυθμένα, ανέφερε χθες ανώτατος αξιωματούχος της αεροπορικής βιομηχανίας Airbus. Και στο παρελθόν, ιδιαίτερα μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους των μαλαισιανών αερογραμμών τον Μάρτιο του 2014, οι ειδικοί μελετούσαν το ενδεχόμενο αποστολής σε πραγματικό χρόνο των στοιχείων της πτήσης, έτσι ώστε και πάλι να μην υπάρχει ανάγκη εντοπισμού των μαύρων κουτιών στα θαλάσσια βάθη. «Αν έχουμε ένα εκτινασσόμενο μαύρο κουτί θα είναι πολύ πιο εύκολο να εντοπισθεί», τόνισε ο αντιπρόεδρος Μηχανολογικού της Airbus, Σαρλ Σαμπιόν. «Εργαζόμαστε ώστε να το κάνουμε πραγματικότητα και οι προσπάθειές μας πρόκειται να ενισχυθούν», κατέληξε ο Σαμπιόν.

Αλλωστε και ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) του ΟΗΕ έχει ζητήσει να είναι γρήγορα προσβάσιμα τα κομβικής σημασίας στοιχεία της πτήσης μετά το 2021. Ωστόσο, μένει στις αεροπορικές εταιρείες και τους κατασκευαστές να βρουν ένα τρόπο για να το πετύχουν αυτό. Τα «εκτινασσόμενα μαύρα κουτιά» χρησιμοποιούνται από πολλών ετών στα στρατιωτικά αεροσκάφη. Ωστόσο, κάποιοι γνώστες των αεροπορικών θεμάτων επισημαίνουν ότι η χρήση τους στην πολιτική αεροπορία ενέχει κινδύνους μεταξύ των οποίων η τυχαία εκτίναξή τους από το σώμα του αεροσκάφους. Πάντως, η Airbus βρίσκεται σε ένα κύκλο επαφών για την εφαρμογή αυτού του τύπου μαύρων κουτιών.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΠΗΓΗ: skai.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση