ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Παγώνουν οι έρευνες για το αεροσκάφος της Malaysia Airlines

Η πτήση MH370 χάθηκε από τα ραντάρ το 2014 μαζί με 239 επιβαίνοντες

Kathimerini.gr

Η εκτενής θαλάσσια έρευνα για την πτήση MH370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών που χάθηκε από τα ραντάρ το 2014 μαζί με 239 επιβαίνοντες σταματά πλέον και επίσημα, όπως ανακοίνωσαν η Μαλαισία, η Αυστραλία και η Κίνα, οι τρεις χώρες που συμμετείχαν δηλαδή στην επιχείρηση εντοπισμού.

Ο εντοπισμός της πτήσης MH370 αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της σύγχρονης αεροπλοΐας, καθώς το αεροπλάνο εξαφανίστηκε ενώ πετούσε από την πρωτεύουσα της Μαλαισίας Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο. «Παρά τις προσπάθειές μας χρησιμοποιώντας την καλύτερη τεχνολογία που έχουμε στην διάθεσή μας… η αναζήτηση δεν μας επέτρεψε να εντοπίσουμε το αεροσκάφος» αναφέρουν οι εμπλεκόμενες χώρες, συμπληρώνοντας πως «η απόφαση να σταματήσουμε τις υποβρύχιες έρευνες δεν ελήφθη ελαφρά τη καρδία αλλά με μεγάλη μας λύπη».

Η τελευταία αναζήτηση πραγματοποιήθηκε στην περιοχή του Ινδικού Ωκεανού την Τρίτη σύμφωνα με τις τρεις χώρες, κατά την οποία ερευνήθηκε μία έκταση 120,000 τετραγωνικών χιλιομέτρων (46,000 τετραγωνικά μίλια), μια περιοχή στην οποία εικάζεται ότι έπεσε το αεροπλάνο και αποτελούσε το επίκεντρο των ερευνών επί τρία χρόνια. Τον περασμένο Ιούλιο οι τρεις χώρες που προΐστανται των ερευνών συμφώνησαν να σταματήσουν την συνολικού κόστους 145 εκατομμυρίων δολαρίων αναζήτηση στην περιοχή εάν δεν εντοπιζόταν το αεροπλάνο ή έστω νέα στοιχεία όταν θα ολοκληρωνόταν ο έλεγχος της προαναφερθείσας περιοχής.

Η αυστραλιανή πλευρά μάλιστα τον προηγούμενο μήνα απέρριψε την πρόταση ενός εκ των ερευνητών να στρέψουν το επίκεντρο των ερευνών βορειότερα υποστηρίζοντας ότι δεν έχουν προκύψει νέα στοιχεία που να δικαιολογούν μια τέτοια κίνηση.

Από την άλλη πλευρά μια ομάδα υποστήριξης των συγγενών των θυμάτων ονόματι «Voice 370» υποστηρίζει ότι οι ερευνητές οφείλουν να μην εγκαταλείψουν τις έρευνες.

«Κατά την δική μας άποψη, η επέκταση τρων ερευνών στην νέα περιοχή που υπέδειξαν οι ερευνητές είναι ένα αναπόφευκτο καθήκον απέναντι στο κοινό και προς το συμφέρον της ασφάλειας των πτήσεων γενικότερα».

Η Μαλαισία και η Αυστραλία έχουν αναλάβει να καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος του κόστους των ερευνών, μιας και οι μαλαισιανές αερογραμμές υπάγονται στην δικαιοδοσία της Μαλαισίας ενώ η πτήση εικάζεται ότι κατέπεσε δυτικά της Αυστραλίας σε περιοχή που ανήκει στα χωρικά της ύδατα.

Τα μόνα συντρίμμια που έχει εξακριβωθεί ότι προέρχονται από το αεροπλάνο είναι τρία κομμάτια που ξεβράστηκαν στον Μαυρίκιο ενώ άλλα 30 κομμάτια που εικάζεται ότι ανήκαν στο αεροσκάφος είχαν εντοπιστεί σε παραλίες της Μοζαμβίκης, της Τανζανίας και της Νότιας Αφρικής.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση