ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Θεοί μέσα στα χρώματα του Αρχαίου Κόσμου

Οι καλλιτέχνες Αναγέννησης και Νεοκλασικισμού εκθειάζουν στην τέχνη τους το λευκό μάρμαρο και το μονόχρωμο μέταλο

Kathimerini.gr

Οι καλλιτέχνες της Αναγέννησης και του Νεοκλασικισμού όπως ο Benvenuto Cellini, ο Antonio Canova και ο Aristide Maillol εκθειάζουν στην τέχνη τους το λευκό μάρμαρο και το μονόχρωμο μέταλο. Κατά το 18ο αιώνα, η αναφορά στην αρχαία ελληνική γλυπτική βρισκόταν στο ζενίθ της, ενώ παράλληλα ο Γερμανός Johann Joachim Winckelmann την αποκαλεί ως «ευγενή απλότητα και ταπεινό μεγαλείο».

Στα τέλη του 19ου αιώνα με αρχές του 20ου, έγιναν ιδιαίτερα γνωστά στον κόσμο τα ελληνικά και ρωμαϊκά γύψινα γλυπτά και προτομές, καθώς βρίσκονταν σε κάθε μουσείο και αποτελούσαν θεμελιώδη λίθο στην καλλιτεχνική εκπαίδευση των νέων.

Ωστόσο, οι δημιουργοί στην αρχαία Ελλάδα και τη Ρώμη επεδίωκαν κάτι περισσότερο από την «ευγενή απλότητα και ταπεινό μεγαλείο».

Τα έργα τους ήταν εκθαμβωτικά. Και η έκθεση «Θεοί μέσα στα χρώματα: η πολυχρωμία στον Αρχαίο Κόσμο» του Μουσείο Καλών Τεχνών του Σαν Φρανσίσκο προσφέρει ένα εκθαμβωτικό θέαμα στον κόσμο για τα Κλασσικά γλυπτά, τα οποία διακοσμούνται από τα αυθεντικά έντονα χρώματά τους και θέτουν υπό αμφισβήτησή την ιδανική αντίληψη των κατάλευκων κλασσικών αγαλμάτων.

Η αρχαία γλυπτική τέχνη και αρχιτεκτονική από την Ελλάδα και τη Ρώμη αποκαλύπτεται, όπως αναμένεται, με τα φανταχτερά της χρώματα και τον πλούσιο στολισμό της, γεμάτη από ζωή.

Στην έκθεση του μουσείου υπάρχουν επίσης εκθέματα από την Αρχαία Ελλάδα (600-480 π.Χ.) κατασκευασμένα από μάρμαρο και ασβεστόλιθο. Οι διάσημες αναπαραγωγές αγαλμάτων περιλαμβάνουν και πολύχρωμα εντυπωσιακά γλυπτά από την Ακρόπολη της Αθήνας, όπως είναι το αγαλματίδιο «Peplos Kore», δηλαδή πεπλοφόρος κόρη (520 π.Χ.), το οποίο έχει και δύο εκδοχές.

Την έκθεση συνοδεύει και ένα αντίγραφο από το αέτωμα του Ναού της Αφαίας (480 π.χ.), στολισμένο με τα αυθεντικά φωτεινά του χρώματα από το νησί της Αίγινας στην Ελλάδα. Επίσης, υπάρχουν και δυο επιβλητικά μπρούτζινα αγάλματα πολεμιστών του Ριάτσε (460 π.Χ.). Παρόλο που τα αυθεντικά αγάλματα βρέθηκαν κάτω από τη θάλασσα, οι χημικές αναλύσεις έδειξαν ότι ήταν πολύχρωμα,έχοντας ίχνη από κόκκινο χαλκό, ασημένια δόντια και πολύχρωμες πέτρες στα μάτια.

Εξαιρετική αναπαραγωγή είναι και η «Σαρκοφάγος του Μεγάλου Αλεξάνδρου» (320 π.Χ. Μετά τα ελληνικά εκθέματα, σειρά έχουν και τα ρωμαϊκά. Το μαρμάρινο αντίγραφο του πορτρέτου του Καλιγούλα από την περίοδο της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας (37-41 μ.Χ.) που φιλοξενείται στην Κοπεγχάγη σήμερα, θα βρίσκεται επίσης εκεί.

Ακόμη, αρκετά πολύχρωμα αιγυπτιακά αγάλματα θα κοσμούν την έκθεση, ενώ εκθέματα από την Εγγύς Ανατολή, όπως είναι η προβολή του Ασουρνασιρπάλ Β' βασιλιά της Ασσυρίας (883-859 μ.Χ.) και αυτή των Περσών Αχαιμενιδών από την Περσέπολη (490-470 μ.Χ.)

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση

X