ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Επ. Παιδείας: Ζητά την αξιολόγηση του προγράμματος για τους αλλόγλωσσους

Εξέτασε τις δυσκολίες και τα προβλήματα που δημιουργούνται στο Εκπαιδευτικό Σύστημα, από την εφαρμογή του νέου προγράμματος

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Tις δυσκολίες και τα προβλήματα που δημιουργούνται στο Εκπαιδευτικό Σύστημα, από την εφαρμογή του νέου προγράμματος για τους αλλόγλωσσους μαθητές συζήτησε κατα την σημερινή της συνεδρία η επιτροπή Παιδείας της βουλής, ζητώντα από το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε αξιολόγηση του προγράμματος για τους αλλόγλωσσους μαθητές. Παράλληλα ζητά να της δώθουν τα αποτελέσματα της εφαρμογής του συγκεκριμένου προγράμματος.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής Κυριάκος Χατζηγιάννης, σε δηλώσεις του μετά το τέλος της συνεδρίας είπε ότι δεν θέλει σε καμία περίπτωση να φύγει το μήνυμα ότι η Κύπρος δεν ανταποκρίνεται στις διεθνείς της υποχρεώσεις και δεν επενδύει σε σχέση με τους μετανάστες ή σε σχέση με τα αλλόγλωσσα παιδιά ή σε σχέση με όλα εκείνα τα παιδιά τα οποία έχουν ή παρουσιάζουν μια μεταναστευτική βιογραφία . Επισημαίνοντας ότι η πολιτεία, έχει επενδύσει 10 εκατομμύρια, όπως τους έχει αναφερθεί, χωρίς να είναι επίσημος αριθμός και η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής αναζήτησε την αποτελεσματικότητα της επένδυσης αυτής.

Μάλιστα αναρτήθηκε τι αποτελέσματα έχουμε δίνοντας όλα αυτά τα χρήματα, θέλοντας να διασφαλίσουμε και τα δικαιώματα των παιδιών αυτών. Επισήμανε δε ότι στην πράξη υπάρχουν σχολεία τα οποία συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία. Δεν υπάρχει ίση κατανομή αυτού του βάρους. Οφείλουμε αυτό το βάρος να το κατανέμουμε ισότιμα ή αναλογικά, πρόσθεσε.

«Δεν μπορεί να μην υπάρχουν τάξεις προκατασκευαστικές, τάξεις που να ετοιμάζουν εκείνο το παιδί να συμμετέχει στην γενική τάξη. Με αυτό τον τρόπο θα είναι καλύτερο και πιο έτοιμο προς την γλώσσα και θα αντιλαμβάνεται καλύτερα τα πράγματα, ενώ όταν τον ρίχνουμε σε μια τάξη χωρίς να έχει στοιχειώδη γνώση της ελληνικής, του δημιουργείται μια ψυχολογική κατάσταση, κόβει πίσω, δεν μπορεί να ακολουθήσει και η απόσταση αυτή γίνεται όλο ένα και μεγαλύτερη. Δεν νομίζω ότι με αυτό τον τρόπο εξυπηρετούμε πιο αποτελεσματικά το συμφέρον των παιδιών. Ζητήσαμε να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας σε αξιολόγηση των μέχρι σήμερα ενεργειών του, με δεδομένου ότι έχουμε επενδύσει ένα σωρό χρήματα», συμπλήρωσε.

Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Χατζηγιάννης σημείωσε ότι το ποσοστό αλλόγλωσσων μαθητών στα γυμνάσια ήταν γύρω στα 13% με 15% και στα δημοτικά μέχρι και 18%. Σύμφωνα με στοιχεία του 2015, το 16,40% ήταν στα δημοτικά σχολεία, το 14,41% στα νηπιαγωγεία, το 12,48% στα γυμνάσια και το 8,58% στα λύκεια. 

Μιλώντας με την σειρά του ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Αντρέας Καυκαλιάς, σε δηλώσεις του είπε ότι μέσα και από τη σημερινή συζήτηση του θέματος στην Επιτροπή Παιδείας, επιβεβαιώθηκαν τα πολλαπλά προβλήματα που δημιουργούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα, από την εφαρμογή του προγράμματος για μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία. Αναφέροντας ότι με τα όσα άκουσαν  είναι φανερό ότι οι πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας σ΄ αυτό το θέμα δεν εξυπηρετούν το συμφέρον του παιδιού, είτε αφορά μαθητές που συνοδεύονται με μεταναστευτική βιογραφία είτε όχι. 

Τέλος ο Βουλευτής του Κινήματος Αλληλεγγύη Μιχάλης Γιωργάλλας, σε δηλώσεις του είπε ότι το πρόγραμμα για τους αλλόγλωσσους μαθητές που εφαρμόζει το Υπουργείο Παιδείας χρειάζεται επειγόντως αναθεώρηση. Αναφέροντας ότι με τα όσα αναφέρθηκαν στην Επιτροπή Παιδείας είναι φανερό ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα δημιουργεί δυστυχώς σχολεία πολλών ταχυτήτων. Τονίζοντας ότι οι ίδιοι αναμένουν από το Υπουργείο Παιδείας το συντομότερο να προσκομίσει στην Επιτροπή Παιδείας τα αποτελέσματα εφαρμογής του συγκεκριμένου προγράμματος, καθώς επίσης και όλες τις απαραίτητες, και αναγκαίες βελτιωτικές ενέργειες που πρέπει να γίνουν προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες και τα προβλήματα που παρουσιάζονται σήμερα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση