ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Οι εξηγήσεις του ΥΠΠ για τους χαμηλούς μέσους όρους στις Παγκύπριες

Εστιάζει στο γεγονός των κοινών εξετάσεων για απόλυση και πρόσβαση και αναφέρετε στις στοχευμένες αλλαγές που έρχονται

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Ανακοίνωση σχετικά με τα αποτελέσματα στις Παγκύπριες εξετάσεις εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας και πολιτισμού, αλλά και τους χαμηλούς μέσους όρους που παρατηρούνται στα μαθήματα.

Όπως σημειώνει το υπουργείο οι τελικές Παγκύπριες Εξετάσεις χαρακτηρίζονται σαν το τελικό αποτέλεσμα μιας προσπάθειας που καταβλήθηκε από ένα σύνολο εμπλεκόμενων φορέων σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Επισημαίνοντας ότι η περίοδος που διανύουμε χαρακτηρίζεται για την μεταβατικότητά της ως προς την εφαρμογή εκπαιδευτικών πολιτικών από το Ενιαίο Λύκειο στις κατευθύνσεις υποχρεωτικών μαθημάτων για σκοπούς απόλυσης και συνδυασμούς μαθημάτων για σκοπούς πρόσβασης στα Πανεπιστήμια.

Ο πλήρης διαχωρισμός των εξετάσεων απόλυσης για απόκτηση απολυτηρίου Μέσης Εκπαίδευσης και πρόσβασης στα Πανεπιστήμια θα εφαρμοστεί το σχολικό έτος 2019, οπότε και θα γίνει ο πλήρης διαχωρισμός των δύο μορφών εξετάσεων και θα δώσει την πραγματική εικόνα και τον αντικειμενικό σκοπό για τον οποίο θα διενεργείται η κάθε μία.

Μάλιστα όπως σημειώνει σήμερα, οι Μέσοι Όροι των γνωστικών αντικειμένων όπως ανακοινώθηκαν δεν αποδίδουν την πραγματική επίδοση των μαθητών και παρατηρείται μία στρέβλωση. Οι Μέσοι Όροι των επιδόσεων των μαθητών που δεν είχαν ως κύριο στόχο τους την πρόσβαση σε Δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου ή/και της Ελλάδας αλλά ενδιαφέρονταν μόνο για το απολυτήριο, είναι πολύ χαμηλοί (υπολείπονται στα βασικά μαθήματα από 3-6 μονάδες από το Μέσο όρο των Παγκυπρίων).

Επίσης, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση εάν αφαιρεθεί το ποσοστό αυτών των μαθητών, για να περιοριστούμε μόνο στους μαθητές που ήθελαν πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, τότε οι Μέσοι Όροι του συνόλου των μαθημάτων, ανεβαίνουν προς τα πάνω κατά 2-3 μονάδες

Καταληκτικά το υπουργείο Παιδείας σημειώνει ότι στο εκπαιδευτικό μας σύστημα γίνονται ουσιαστικές και στοχευμένες αλλαγές όπως η εφαρμογή των δεικτών επιτυχίας και επάρκειας όπου πλέον υπάρχει πλήρης συνάφεια ανάμεσα στον ωφέλιμο διδακτικό χρόνο και τα διδακτέα (ύλη, δεξιότητες), ουσιαστική και πολυποίκιλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή των δεικτών επιτυχίας και επάρκειας και στη διαφοροποιημένη διδασκαλία στην τάξη για καλύτερη και αποδοτικότερη εμπέδωση των διδακτέων.

Παράλληλα αναφέρει ότι η εφαρμογή των τετραμήνων στην Γ΄ Λυκείου θα επιτρέψει στους εμπλεκόμενους φορείς συνεχή και επαρκή ανατρόφοδότηση, διαμορφωτική αξιολόγηση, αποτελεσματικότερο έλεγχο των διαδικασιών προετοιμασία των υποψηφίων για πρόσβαση αλλά και ενδυνάμωση και αναγνωσιμότητα του Εθνικού απολυτηρίου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση