ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τα κενά και οι παραλείψεις που οδήγησαν στα τροχαία

Μεγάλο ποσοστό οχημάτων χωρίς πιστοποιητικό καταλληλότητας, αναζητούνται λύσεις στην αύξηση των προστίμων και τις κάμερες

Μη χρήση ζώνης ασφαλείας, ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών, αλκοόλης, ανθρώπινη απροσεξία, αργά αντανακλαστικά, ακατάλληλα μηχανικά αυτοκίνητα. Τι και ποιο από όλα τα παραπάνω ευθύνονται για τα τροχαία που κόστισαν την ζωή σε 24 ανθρώπους τους πρώτους έξι κιόλας μήνες του 2018, με αποκορύφωμα την μαύρη Δευτέρα με τον θάνατο 38χρονού πατέρα στην Παλώδια αλλά του πεντάχρονου κοριτσιού στην Λάρνακα; 

Πέραν των συνθηκών που προκάλεσαν τα πιο πρόσφατα τραγικά δυστυχήματα, τα αίτια και οι ευθύνες θα πρέπει να αναζητηθούν σε επίπεδο πολιτείας, για τις ελλείψεις και τα κενά στον έλεγχο της τροχαίας. Ήδη Υπουργείο Δικαιοσύνης έχοντας θορυβηθεί από τις τραγικές εξελίξεις των τελευταίων ημερών έκαναν την αρχή προχωρώντας με προσωρινή «ένεση» των 100 αστυνομικών στα Τμήματα τροχαίας των πόλεων και του Αρχηγείου. Η απόφαση λήφθηκε το πρωί της Τρίτης ευρεία σύσκεψη στο αρχηγείο υπό την Προεδρία του Αρχηγού Αστυνομίας κ. Ζαχαρία Χρυσοστόμου, στην οποία αποφασίστηκε η άμεση προσωρινή ενίσχυση του Τμήματος Τροχαίας Αρχηγείου και των επαρχιακών κλάδων Τροχαίας με 50 μέλη από διάφορες Υπηρεσίες, καθώς και με άλλους 50 δόκιμους αστυνομικούς, οι οποίοι ολοκλήρωσαν την πρώτη φάση της εκπαίδευσής τους.

Μάλιστα όπως επισημαίνεται από πλευράς αστυνομίας όπου κρίνεται αναγκαίο, το υφιστάμενο προσωπικό θα ενισχύεται με υπερωριακή κάλυψη, με στόχο να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι, με ιδιαίτερη έμφαση στις ημέρες και τις ώρες υψηλού κινδύνου. Αποφασίστηκε παράλληλα να εντατικοποιηθεί η δράση της Αστυνομίας για ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του κοινού σε θέματα οδικής ασφάλειας και καλλιέργειας οδικής συνείδησης.

Σε μια άλλη εξέλιξη η αστυνομία αποφάσισε να προωθήσει την ανάπτυξη ενός θεσμοθετημένου από την πολιτεία, πλαισίου διαπαιδαγώγησης, το οποίο θα αρχίζει από το νηπιαγωγείο μέχρι και την Τρίτη Λυκείου. Αυτό, καθώς είναι παραδεκτό ότι το θέμα οδικής συνείδησης έχει σε μεγάλο βαθμό να κάνει με την κουλτούρα και την νοοτροπία ενός ατόμου, οι οποίες καλλιεργούνται από την παιδική ηλικία.

Κυκλοφορούν χωρίς ΜΟΤ

Σημαντική παράμετρος είναι και το κατά πόσο ο έλεγχος καταλληλότητας των οχημάτων ενδεχομένως να χρήζει βελτίωσης. Είναι γνωστό ότι χιλιάδες αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους κυπριακούς δρόμους, χωρίς να συγκεντρώνουν τα απαραίτητα στοιχεία καταλληλότητας. Τα τελευταία στοιχεία από τον Νοέμβριο του 2017 δείχνουν ότι 22 χιλιάδες οχήματα κυκλοφορούν στους δρόμους χωρίς το απαραίτητο πιστοποιητικό. Το γεγονός αυτό φαίνεται ότι είναι καιρός να προβληματίσει τους αρμόδιους φορείς οι οποίοι θα πρέπει μέσα από μια σειρά δραστικών και ουσιαστικών μέτρων να αντιμετωπίσουν στην ρίζα του το πρόβλημα το τροχαίων δυστυχημάτων. Μάλιστα όπως επισημαίνουν στην «Κ» γνώστες του θέματος λύσεις όπως η αύξηση των προστίμων όπως και επαναφορά των καμερών δεν πρόκειται να επιφέρουν οριστική λύση στο όλο θέμα. Καθώς αν και αυτό το μέτρο μπορεί για να διάστημα να δράσει αποτρεπτικά όπως φαίνεται η κουλτούρα των Κυπρίων δείχνει ότι τα πρόστιμα δεν έχουν λειτουργήσει αποτρεπτικά σε άλλες περιπτώσεις .

Η «Κ» στην προσπάθεια της να εξετάσει εάν η αύξηση των τροχαίων δυστυχημάτων τα τελευταία χρόνια οφείλεται και στο γεγονός ότι πολλές χιλιάδες αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους χωρίς επαρκή έλεγχο καταλληλότητας οχήματος επικοινώνησε με το διευθυντή του τμήματος οδικών μεταφορών. Ο οποίος τόνισε ότι για να έχει πιστοποιητικό καταλληλότητας το κάθε όχημα θα πρέπει να λειτουργούν όλα τα συστήματα λειτουργίας του. Αναφέροντας ότι όποια αλλαγή γίνεται στα αυτοκίνητα χωρίς την έγκριση του τμήματος οδικών μεταφορών καθιστά το αυτοκίνητο ακατάλληλο.

Κάμερες και βαριά πρόστιμα

Τεράστια είναι και η ανάγκη να τοποθετηθούν οι κάμερες τροχαίας στους δρόμους της Κύπρου «χθες», επισήμανε μιλώντας στο 24news ο διευθυντής της τροχαίας αρχηγείου Σπύρος Σπύρου. Μάλιστα ο κύριος Σπύρου τόνισε την ανάγκη για να αυξηθούν κατακόρυφα τα ποσά των προστίμων για τροχαίες παραβάσεις.

Όπως ανέφερε μάλιστα τα πρόστιμα στην Κύπρο αυτή την στιγμή, αποτελούν «χάδι», σε ορισμένες περιπτώσεις, για τους παρανομούντες των δρόμων, αφού το ποσό των 85 ευρώ πολύ εύκολα μπορεί να το πληρώσει ο οποιοσδήποτε. «Αυτό είναι αδιανόητο», πρόσθεσε εμφατικά, καθώς δεν μπορεί κάποιος να αντιληφθεί την σοβαρότητα της κατάστασης. Επισήμανε δε ότι στην Ελλάδα καλείται να πληρώσει πρόστιμο μέχρι και 700 ευρώ. Όσον αφορά τις κάμερες, δεν μπορεί να γίνει ασφαλής πρόβλεψη για τον χρόνο της εγκατάστασής τους, αλλά όπως σημείωσε εκ μέρους της Αστυνομίας ασκούνται οι πιέσεις για την όσο το δυνατόν πιο άμεση εγκατάστασή τους.

Όπως τονίζεται από πλευράς αστυνομίας οι κάμερες τροχαίας θα τοποθετηθούν στα λεγόμενα «μελανά σημεία» του οδικού δικτύου της Κύπρου, όπου παρατηρούνται οι περισσότερες τροχαίες συγκρούσεις. Κάμερες θα εγκατασταθούν στις αστικές περιοχές και στους αυτοκινητοδρόμους, ενώ θα υπάρχουν και μετακινούμενες, που θα τοποθετούνται στις περιοχές όπου φαίνεται να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα.

Μέσα από την πρακτική αυτή όπως επισήμανε ο κύριος Σπύρου τα αποτελέσματα στην Κύπρο πιστεύεται ότι θα είναι θεαματικά, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα δεδομένα που υπάρχουν από χώρες του εξωτερικού, όπου τα συστήματα φωτοεπισήμανσης λειτουργούν εδώ αρκετά χρόνια. Σε διάφορες χώρες, τα δυστυχήματα μειώθηκαν σε ποσοστό 30-40%. Μάλιστα καταληκτικά δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι στο παρελθόν, όταν λειτουργούσαν οι κάμερες και στην Κύπρο, είχε καταγραφεί μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων μέχρι και 50%.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση

X