ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Θετικές εξελίξεις στο θέμα διάνοιξης οδοφραγμάτων Λεύκας και Δερύνειας

Η διάνοιξη καθυστερούσε λόγω των απαραίτητων έργων εντός της νεκρής ζώνης

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Για θετικές εξελίξεις σε ό,τι αφορά το θέμα της διάνοιξης των οδοφραγμάτων Λεύκας-Απλικιού και Δερύνειας έκανε λόγο ο επικεφαλής εκ μέρους της ε/κ πλευράς στην Τεχνική Επιτροπή για τη Διάνοιξη Οδοφραγμάτων Σώτος Ζακχαίος, υποδεικνύοντας παράλληλα πως όταν και εφόσον ολοκληρωθεί η επιτυχής διάνοιξη των δύο αυτών οδοφραγμάτων θα πάρουν σειρά και άλλα οδοφράγματα όπως αυτό του Πυροΐου, τη διάνοιξη των οποίων από την αρχή η ε/κ πλευρά θέτει στο τραπέζι.

Σε δηλώσεις του για το θέμα, ο κ. Ζακχαίος ανέφερε ότι υπήρξε κάποια καθυστέρηση μέχρι να επιλυθούν ορισμένα ζητήματα που προέκυψαν και ιδιαίτερα το θέμα που αφορά την κατασκευή των απαραίτητων έργων εντός της νεκρής ζώνης. «Είχαν κατασκευαστεί τα έργα στις ελεύθερες περιοχές και στην κατεχόμενη περιοχή, έγιναν οι σχετικές διαδικασίες και παρέμενε ανοιχτό το πώς θα γινόταν η κατασκευή εντός της Νεκρής Ζώνης, η οποία αφορούσε την κατασκευή δρόμου μήκους 300 μέτρων εντός της Νεκρής Ζώνης στην περίπτωση της Λεύκας και δρόμου 160 μέτρων εντός της Νεκρής Ζώνης στην περίπτωση της Δερύνειας» σημείωσε.

Σύμφωνα με τον κ. Ζακχαίο, μετά από τις σχετικές διαβουλεύσεις η τουρκική πλευρά δέχτηκε τελικά όπως ακολουθηθεί προηγούμενη πρακτική η οποία προβλέπει ότι θα αντληθούν κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση και θα προκηρυχτούν οι σχετικές προσφορές μέσω του Προγράμματος Ανάπτυξης των ΗΕ (UNDP), για κατασκευή των έργων από δικοινοτική κοινοπραξία με τη σύμπραξη δηλαδή κατασκευαστικών εταιρειών και από τις δύο κοινότητες.

«Μετά τη θετική αυτή εξέλιξη, η οποία καθυστέρησε για αρκετούς μήνες, τα έργα υπολογίζεται να ολοκληρωθούν για την περίπτωση της Δερύνειας σε 1-2 μήνες από την ημέρα κατακύρωσης της προσφοράς ενώ για την περίπτωση της Λεύκας, λόγω και των πρόσθετων δυσκολιών που οφείλονται στη μορφολογία του εδάφους, σε 3-4 μήνες από την ημέρα κατακύρωσης της προσφοράς».

Ο Σώτος Ζακχαίος εξήγησε πως εφόσον όλα τα έργα ολοκληρωθούν, θα ληφθεί ακολούθως η πολιτική απόφαση σε σχέση με το αν τα δύο νέα σημεία διέλευσης θα ανοίξουν ταυτόχρονα.

Σε ερώτηση κατά πόσο συζητείται στο πλαίσιο της Επιτροπής και η διάνοιξη άλλων οδοφραγμάτων, ο κ. Ζακχαίος τόνισε ότι η ε/κ πλευρά εξακολουθεί να θέτει στο τραπέζι το άνοιγμα του οδοφράγματος Πυροΐου και τη διάνοιξη περάσματος από το Θύλακα των Κοκκίνων κατά τρόπο που να διευκολυνθεί η κυκλοφορία μεταξύ Πύργου και των περιοχών δυτικά των Κοκκίνων (Παχύαμμος, Πωμός, περιοχή Πόλις Χρυσοχούς κ.λ.π.) και προς την Πάφο, ειδικότερα όταν πρόκειται για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης που αφορούν τη διέλευση ασθενοφόρων κ.λ.π.

Πρόσθεσε επίσης ότι η ε/κ πλευρά συνεχίζει να θέτει στο τραπέζι το τι μέλλει γενέσθαι με την παλιά Λευκωσία και τα σχέδια που αφορούν την οδό Ερμού, διευκρινίζοντας ωστόσο πως όλα αυτά θα συζητηθούν αμέσως μετά την επιτυχή διάνοιξη των οδοφραγμάτων Λεύκας και Δερύνειας, σύμφωνα και με τους όρους εντολής της Επιτροπής.

Καταληκτικά ο κ. Ζακχαίος τόνισε πως θα πρέπει να θεωρείται ως δεδομένο πως εφόσον ολοκληρωθεί επιτυχώς η διάνοιξη των οδοφραγμάτων της Λεύκας και της Δερύνειας, θα τεθεί στο προσκήνιο το θέμα ανοίγματος και άλλων οδοφραγμάτων, θέμα το οποίο από την αρχή της όλης συζήτησης η ε/κ πλευρά έθετε στο τραπέζι.

Πρόσθεσε τέλος ότι η Επιτροπή βρίσκεται σε επαφή και ενημερώνει σχετικά όλες τις επηρεαζόμενες κοινότητες σε ό,τι αφορά τις θέσεις της ε/κ πλευράς.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση