ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Βρετανία: Stand by ο στρατός για την κρίση στα καύσιμα

Σε ετοιμότητα 150 στρατιώτες - οδηγοί βαρέων οχημάτων

Money Review

Stand by βρίσκεται ο στρατός στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε περίπτωση που κληθεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κρίσης καυσίμων, η οποία έχει ήδη αφήσει εννέα στα 10 πρατήρια χωρίς βενζίνη.

Η κατάσταση στα περισσότερα βενζινάδικα περιγράφεται ως χαοτική, καθώς οι οδηγοί σπεύδουν να φουλάρουν τα ντεπόζιτα υπό τον φόβο των μελλοντικών ελλείψεων.

Ωστόσο, οι περισσότεροι συναντούν άδειες δεξαμενές, καθώς οι εκτεταμένες ελλείψεις επαγγελματιών οδηγών έχουν καταστήσει εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα τον ανεφοβιασμό των πρατηρίων.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ των Financial Times, ο στρατός έχει τεθεί σε κατάσταση αυξημένου συναγερμού, καθώς εξετάζεται το σενάριο έμπειροι οδηγοί βαρέων στρατιωτικών οχημάτων να αναλάβουν τη μεταφορά καυσίμων μέσω ιδιωτικών φορτηγών.

Κυβερνητική πηγή δήλωσε, ενδεικτικά, ότι περίπου 150 στρατιώτες βρίσκονται σε ετοιμότητα, αναμένοντας το πράσινο φως της βρετανικής κυβέρνησης.

Πάντως, ο υπουργός Περιβάλλοντος, George Eustice, ξεκαθάρισε σήμερα ότι «δεν υπάρχει σχέδιο» για άμεση εμπλοκή του στρατού. «Πάντα υπάρχει ένα τμήμα του στρατού σε ετοιμότητα, αλλά δεν βρισκόμαστε σε τέτοιο επίπεδο αναγκαιότητας αυτή την στιγμή».

Πανικός το Σαββατοκύριακο, άδειες δεξαμενές τη Δευτέρα

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, υπάρχουν περίπου 8.000 πρατήρια υγρών καυσίμων, η πλειοψηφία των οποίων λειτουργεί ως ανεξάρτητες επιχειρήσεις. Ένα μέρος εξ αυτών είναι franchises μεγάλων ενεργειακών εταιρειών.

Οι εκτεταμένες ελλείψεις καυσίμων στα βενζινάδικα επήλθαν σε συνέχεια ενός Σαββατοκύριακου γεμάτου πανικού, με τους οδηγούς να τρέχουν να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ υπό τον φόβο ελλείψεων.

Όμως, αυτό το μαζικό κύμα αγοράς βενζίνης είχε ως αποτέλεσμα να αδειάσουν οι δεξαμενές των πρατηρίων, καθώς ο ρυθμός ανεφοδιασμού είναι πολύ μικρός, δεδομένων των ελλείψεων σε οδηγούς φορτηγών.

Εξάλλου, το ίδιο πρόβλημα -αλλά σε μικρότερη έκταση και ένταση- παρατηρείται και στα ράφια των σούπερ μάρκετς, όπου η ανανέωση πολλών προϊόντων γίνεται με ρυθμό αρκετά μικρότερο σε σχέση με τη ζήτηση – κατανάλωση.

Σύμφωνα με την Ένωση Οδικών Μεταφορών, αυτή την στιγμή η χώρα έχει έλλειμμα 100.000 οδηγών για φορτηγά και ημιφορτηγά. Το Σαββατοκύριακο, πάντως, η κυβέρνηση ανακοίνωσε την έκδοση προσωρινών βιζών εργασίας σε 5.000 οδηγούς ξένων χωρών.

Πώς εξηγείται η έλλειψη σε οδηγούς

Η απουσία οδηγών συνιστά εν μέρει απότοκο της πρόσφατης συμφωνίας για το Brexit, η οποία τέθηκε και επισήμως σε εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου του 2021. Μάλιστα, το πρόβλημα κατέστη έτι πιεστικότερο και εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, με τα περιοριστικά μέτρα να επιδεινώνουν την κατάσταση.

Στην προ-Brexit εποχή, ένα μεγάλο μέρος των θέσεων εργασίας στον κλάδο των μεταφορών καλυπτόταν από μετανάστες, οι οποίοι έρχονταν από τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, όπως για παράδειγμα η Πολωνία και η Ουγγαρία. Για να εργαστούν, η απαιτούμενη γραφειοκρατία ήταν ελάχιστη, χάρη στο γεγονός ότι το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν κράτος – μέλος της Ε.Ε.

Ωστόσο, το Brexit άλλαξε άρδην την παραπάνω κατάσταση, με αποτέλεσμα η εισροή νέων οδηγών από τις χώρες της Ευρώπης να μετατραπεί σε ένα αρκετά περίπλοκο εγχείρημα, το οποίο χαρακτηρίζεται από την έντονη γραφειοκρατία. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή την στιγμή εκκρεμούν περισσότερες από 40.000 αιτήσεις εργασίας στον κλάδο των μεταφορέων – οδηγών.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Money Review

Money Review: Τελευταία Ενημέρωση