ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Θ. Χρονόπουλος στην «Κ»: Οι συνεχείς επενδύσεις έφεραν την πρωτιά

Βλέπουμε την κάθε μέρα ως ευκαιρία για να δώσουμε στον πελάτη μας περισσότερα αναφέρει ο CEO της Epic

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Στην Epic βλέπουν την κάθε μέρα ως ευκαιρία για να δώσουν στον πελάτη τους περισσότερα και τρόπους να προσφέρουν αξία δηλώνει στην «Κ» ο CEO της Epic, Θάνος Χρονόπουλος. Στην συνέντευξή του ο ισχυρός άνδρας της Epic ξεκαθαρίζει πως δεν περίμενε να χτυπήσει η πανδημία για να είναι η εταιρεία εξοπλισμένη για την επόμενη ημέρα.

Ο κ. Χρονόπουλος δηλώνει πως η Epic έχει την εξειδίκευση 5G μέσω του μετόχου της, Monaco Telecom ο οποίος ήταν και ο πρώτος που εγκατέστησε και λειτουργεί δίκτυο 5G σε ευρωπαϊκή χώρα, το Μονακό.

Υπογραμμίζει πως, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι τηλεπικοινωνίες δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά σε τόσο μεγάλο βαθμό και η απότομη ζήτηση τέτοιου όγκου δεδομένων ήταν το απόλυτο crash test για τις δυνατότητες της εταιρείας.

- Διακριθήκατε για το δίκτυο της Epic από δύο διεθνείς ομίλους, την Ookla και umlaut. Πόσο σημαντικές είναι αυτές οι διακρίσεις για εσάς και τον καταναλωτή;

- Οι βραβεύσεις από την umlaut ως το καλύτερο δίκτυο κινητής στη χώρα αλλά και από την Ookla ως το γρηγορότερο δίκτυο κινητής στη χώρα αποτελούν ορόσημο του 2020, όχι μόνο για την εταιρεία και για τον καταναλωτή αλλά και για την Κύπρο την ίδια: H Epic είναι ο πρώτος τηλεπικοινωνιακός πάροχος στη χώρα που έλαβε τις δύο αυτές διακρίσεις μέσα σε ένα χρόνο, γεγονός που δίνει κύρος και αξιοπιστία στο δίκτυο του τόπου. Η Κύπρος οφείλει να βρίσκεται στην πρωτοπορία των σαρωτικών αλλαγών και η διπλή πρωτιά της Epic απέδειξε πως ακόμη και ένας τόσος υψηλός στόχος είναι εφικτός.

Οι διακρίσεις του δικτύου μας από τις δύο κορυφαίες διεθνείς εταιρείες μετρήσεων αποτελούν το απόλυτο success story μιας προσπάθειας που ξεκίνησε πριν από δυο χρόνια, με την απόκτηση της εταιρείας από την Monaco Telecom. Τότε, δώσαμε μια υπόσχεση στους καταναλωτές: ότι ο κάθε πολίτης της Κύπρου θα μπορεί να απολαμβάνει ένα εξαιρετικό δίκτυο, αντάξιο των προσδοκιών του, σε συνδυασμό με πραγματική οικονομία. Είμαστε υπερήφανοι που προσφέρουμε στους πελάτες μας μοναδικές υπηρεσίες και λύσεις τεχνολογίας που αναβαθμίζουν την καθημερινότητά τους και διευκολύνουν τη ζωή τους.

Τα δύο βραβεία απονεμήθηκαν σε περίοδο υψηλής ζήτησης για τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, γεγονός που καθιστά ακόμα πιο ξεχωριστή την επιτυχία μας. Η δέσμευση της εταιρείας προς τους καταναλωτές για εξαιρετικό δίκτυο και πραγματική οικονομία παίρνει σάρκα και οστά, καθώς το δίκτυο της Epic συνεχίζει να προσφέρει αδιάλειπτη επικοινωνία και τεχνολογία αιχμής στους συνδρομητές της σε όλη την Κύπρο.

- Με ποιο τρόπο δίνονται τα βραβεία σε κάθε εταιρεία και ποια μέθοδο μετρήσεων ακολουθούν οι δύο διεθνείς εταιρείες που βράβευσαν την Epic;

- Οι δύο εταιρείες λειτουργούν εντελώς ανεξάρτητα, με διαφορετική μεθοδολογία και βασίζονται σε δεδομένα που συλλέγουν αλλά και από μετρήσεις που «τρέχουν» οι ίδιοι οι χρήστες των δικτύων. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η αξιοπιστία και η εγκυρότητα των βραβείων.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Speedtest®, η Ookla ανέδειξε την Epic ως το Γρηγορότερο Δίκτυο Κινητής στην Κύπρο. Τo βραβείο αυτό απονέμεται στους κορυφαίους παρόχους παγκοσμίως, οι οποίοι καθορίζονται βάσει μιας βαθμολογίας (Speed Score) που αναλύει τις ταχύτητες λήψης και αποστολής και αξιολογεί την απόδοση του κάθε δικτύου σε θέμα ταχύτητας.

Πετυχαίνοντας Βαθμολογία Ταχύτητας 48,82 και καταγράφοντας μέσες ταχύτητες 53,70 Mbps για λήψη δεδομένων (download) και 15,85 Mbps για αποστολή δεδομένων (upload) αποδείξαμε στην πράξη ότι προσφέρουμε ένα εξαιρετικό και υπερσύγχρονο δίκτυο.

Το βραβείο «Best Mobile Network in Test» που απονεμήθηκε στην Epic από την umlaut προήλθε μετά από εκτενή αξιολόγηση των κυπριακών δικτύων κινητής τηλεφωνίας, μέσω ανεξάρτητης μελέτης που διεξήχθη με τη μέθοδο του crowd sourcing. Να τονίσω ότι η μεθοδολογία και τα αποτελέσματα των μετρήσεων της umlaut σχετικά με την απόδοση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας αναγνωρίζονται σε περισσότερες από 120 χώρες ως το de facto πρότυπο του κλάδου. Η μεθοδολογία της umlaut εστιάζει στην εμπειρία του χρήστη σε κάθε δίκτυο και τα αποτελέσματα των ανεξάρτητων μετρήσεων της αξιοποιούνται από πολυάριθμους κορυφαίους τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς όπως το Vodafone Group, η DeutscheTelecom / T-Mobile, η Swisscom, η Verizon και άλλες, ώστε αυτοί σταθερά να βελτιώνουν την ποιότητα υπηρεσιών του δικτύου τους. Η Epic κατατάχθηκε στην πρώτη θέση ανάμεσα στα εγχώρια δίκτυα κινητής τηλεφωνίας καθώς έλαβε την υψηλότερη συνολική βαθμολογία, 861 βαθμούς (σε κλίμακα 1 - 1000).

Ακόμα και μετά την αρχική αξιολόγηση και βραβείο από την umlaut, η Epic συνεχίζει να ανοίγει τη διαφορά από τους ανταγωνιστές της καθώς έπειτα από αναθεωρημένη αξιολόγηση από την umlaut που καλύπτει μέχρι και τις αρχές Οκτωβρίου, κερδίζουμε πλέον σε όλες τις κατηγορίες και υποκατηγορίες.

Συγκεκριμένα, το δίκτυο της Epic κατέκτησε την κορυφή σε κάθε κατηγορία στην μεθοδολογία της Umlaut που αναδεικνύει την ποιότητα και τις επιδόσεις των δικτύων κινητής τηλεφωνίας: Kάλυψη (coverage excellence, time on broadband), Tαχύτητα (basic internet class, hdvideo class, uhdvideo class) και Latency (gaming class, ottvoice glass). Με την συνολική νέα βαθμολογία μας να φτάνει σήμερα τους 907, αυξήσαμε ακόμη περισσότερο την διαφορά. Αποδεικνύουμε ότι δεν εφησυχάζουμε αλλά αντιθέτως συνεχίζουμε να γινόμαστε καλύτεροι προσφέροντας ακόμα περισσότερα στους συνδρομητές μας.

Τεχνολογία και υποδομές

- Μπορείτε να μας πείτε μερικά κύρια σημεία του επενδυτικού σας πλάνου για τα επόμενα χρόνια;

- Στόχος μας είναι να παρέχουμε στους καταναλωτές την δυνατότητα να απολαμβάνουν το καλύτερο δίκτυο σε συνδυασμό με πραγματική οικονομία. Γι’ αυτό θα συνεχίσουμε τις επενδύσεις στα δίκτυα κινητής και την ανάπτυξη των τελευταίων τεχνολογιών για να παραμείνουμε το καλύτερο δίκτυο στην Κύπρο. Αυτήν τη φιλοσοφία εφαρμόζουμε και στα δίκτυα σταθερής. Προσφέρουμε στους συνδρομητές εξαιρετικό δίκτυο με πραγματική οικονομία και στο σταθερό ίντερνετ για το σπίτι.

Ήδη έχουμε ξεκινήσει την ανάπτυξη του ιδιόκτητου και αξιόπιστου σταθερού ευρυζωνικού δικτύου οπτικών ινών (FTTH) μας, το οποίο θα καλύψει το μεγαλύτερο μέρος της Κύπρου και θα φέρει θεαματικές αναβαθμίσεις στις ταχύτητες πρόσβασης στο διαδίκτυο αλλά και στις δυνατότητες των καταναλωτών.

Το εξελιγμένο δίκτυο οπτικών ινών προϋποθέτει μια σειρά από επενδύσεις στην τεχνολογία και τις υποδομές. Η αγορά, οι πελάτες αλλά και η οικονομία και η κοινωνία μπορούν να επωφεληθούν από την εξέλιξη αυτή της νέα εποχής των Gigabit ταχυτήτων, έχοντας και υπόψη την αυξημένη ανάγκη για αξιόπιστες και γρήγορες συνδέσεις ίντερνετ στο σπίτι λόγω των καινούριων συνθηκών.

Όσον αφορά τις επιχειρήσεις, στόχος μας είναι να συμβάλουμε δυναμικά στην ενίσχυση της αποδοτικότητας κάθε επιχείρησης ανεξαρτήτως μεγέθους, αξιόπιστα και οικονομικά. Εξελισσόμαστε συνεχώς αφουγκραζόμενοι τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων και παρακολουθώντας τις τελευταίες τεχνολογικές τάσεις της διεθνούς αγοράς.

Προσφέρουμε ολοκληρωμένες λύσεις και υπηρεσίες τόσο για τις τηλεπικοινωνιακές όσο και για τις ICT ανάγκες τους μέσα από ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών και προϊόντων για κινητή και σταθερή τηλεφωνία, καθώς επίσης και για λύσεις για πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσα από το ιδιόκτητο δίκτυο οπτικών ινών μας και με ταχύτητες που φθάνουν το 1Gbps.

Αλλαγή και ανάπτυξη

- Σε τι επίπεδο βρισκόμαστε στην Κύπρο όσον αφορά στην τεχνολογία 5G; Ρεαλιστικά πότε θα έχουμε 5G στην Κύπρο ιδίως τώρα που βλέπουμε όλα τα καινούργια μοντέλα να διαθέτουν τέτοια συνδεσιμότητα;

Συμμετέχουμε και παρακολουθούμε τα τεκταινόμενα από το Τμήμα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών του Υφυπουργείου Καινοτομίας, μέσω της διαδικασίας του πλειστηριασμού, για χορήγηση άδειας λειτουργίας δικτύου 5G. Από την πλευρά μας είμαστε προετοιμασμένοι: έχουμε την εξειδίκευση μέσω του μετόχου μας, Monaco Telecom ο οποίος ήταν ο πρώτος που εγκατέστησε και λειτουργεί δίκτυο 5G σε ευρωπαϊκή χώρα, το Μονακό. Διαθέτουμε απεριόριστη εμπειρία και εξειδίκευση εγκατάστασης και λειτουργίας προηγμένων δικτύων και με χαρά θα μεταφέρουμε αυτή την τεχνογνωσία και στη χώρα μας. Βλέπουμε τους εαυτούς μας σαν καταλύτες της αλλαγής και της ανάπτυξης.

Ισχυρή κουλτούρα καινοτομίας

- Κάθε κρίση είναι ευκαιρία; Ποια η γνώμη σας; 

- Βλέπουμε την κάθε μέρα ως ευκαιρία για να δώσουμε στον πελάτη μας περισσότερα και τρόπους να προσφέρουμε αξία. Στην Epic, δεν περιμέναμε να χτυπήσει η πανδημία για να είμαστε εξοπλισμένοι για την επόμενη ημέρα και με ένα ολοκληρωμένο επενδυτικό πρόγραμμα δεκάδων εκατομμυρίων που τρέξαμε και συνεχίζουμε να τρέχουμε, αναβαθμίσαμε ουσιαστικά και πρακτικά την καθημερινότητα του καταναλωτή. Σε ένα δύσκολο περιβάλλον με πρωτόγνωρες συνθήκες προσαρμόσαμε τον τρόπο λειτουργίας μας ώστε οι συνδρομητές μας να απολαμβάνουν απρόσκοπτη επικοινωνία και να αξιοποιούν όλα τα όπλα της ψηφιακής εποχής. Η προσαρμοστικότητα και η ισχυρή κουλτούρα καινοτομίας που διακρίνει την Epic και ενισχύεται από τον μέτοχό μας, τη MonacoTelecom, μας δίνει όλα τα εφόδια και την ευκαιρία να διαφοροποιηθούμε. Η κρίση μας έδωσε την ευκαιρία να μετρήσουμε τις δυνάμεις μας. Περάσαμε κάθε crash test με επιτυχία χάρη στην αφοσίωση του ανθρώπινου δυναμικού μας αλλά και στις σωστές και έγκαιρες κινήσεις που έγιναν σε επενδύσεις και αναβαθμίσεις δικτύου. Ακολουθώντας το πλάνο μας παρακολουθούμε τα δεδομένα, κάνουμε την προεργασία μας και επανερχόμαστε με λύσεις, ιδέες και καινοτομίες, έχοντας στο επίκεντρό μας πάντα τις ανάγκες του καταναλωτή.

Περάσαμε με επιτυχία το crash test από την πανδημία

- Γίνεται αντιληπτό πως οι επικοινωνίες παίζουν κρίσιμο ρόλο στη ζωή μας. Πόσο κρίσιμος ήταν ο ρόλος τους στην αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19;

Σήμερα σχεδόν το σύνολο της επικοινωνίας διεκπεραιώνεται μέσα από την τεχνολογία και τις υποδομές που παρέχει. Ακόμα και πριν την πανδημία, η επικοινωνία συνέκλινε προς τα ψηφιακά μέσα. Εκεί βρίσκεται το μέλλον, όχι μόνο στην επικοινωνία αλλά σε κάθε κλάδο. Η πανδημία επιτάχυνε τις εξελίξεις. Εταιρείες, πανεπιστήμια, λιανικό εμπόριο καθώς και τμήματα του δημοσίου τομέα προσάρμοσαν τα συστήματά τους και πέρασαν στην online εποχή.

Εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι -και στην περίπτωσή μαςη συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας, έμαθαν να κάνουν όλο και περισσότερα πράγματα από το διαδίκτυο. Οι λύσεις που διακρίθηκαν και αγαπήθηκαν από τους ανθρώπους δεν θα αλλάξουν όποια κι αν είναι η νέα κανονικότητα.

Οι αλλαγές είναι βαθιές και μεγάλες, ακόμη κι αν επέλθουν σταδιακά. Καθώς τα επαγγελματικά ταξίδια θα αργήσουν να αποκτήσουν την παλιά τους πυκνότητα, για καιρό ακόμα θα στηριζόμαστε στις τηλεδιασκέψεις. Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές, πιο εύκολες και πιο φθηνές πολλές φορές θα αυξάνονται συνέχεια, ενώ όλο και περισσότερες συσκευές στο σπίτι θα είναι συνδεδεμένες.

Η Epic είναι εδώ και πρωταγωνιστεί υποστηρίζοντας με αξιοπιστία τη μεγάλη αλλαγή. Προχωράμε με σιγουριά με στόχο να είμαστε χρήσιμοι στον καθένα και την καθεμία – όποια κι αν είναι η ανάγκη τους – να μην μείνουν πίσω και να αξιοποιούν στο μέγιστο όσα προσφέρει η τεχνολογία. Ταυτόχρονα, αναβαθμίζοντας τις επικοινωνίες, συμβάλλουμε στην προσπάθεια της χώρας να αλλάξει επίπεδο, να μπει στη νέα εποχή.

- Βρέθηκαν σε οριακό σημείο τα δίκτυα με όλο το φόρτο εντός της πανδημίας ιδίως κατά την πρώτη φάση της, δηλαδή του καθολικού lockdown; Εσείς πως το διαχειριστήκατε;

- Κατά τη διάρκεια της πανδημίας οι τηλεπικοινωνίες δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά σε τόσο μεγάλο βαθμό. Η απότομη ζήτηση τέτοιου όγκου δεδομένων ήταν το απόλυτο crash test για τις δυνατότητές μας.

Ήταν μια τεράστια πρόκληση και μια τεράστια ευθύνη. Ευθύνη που αναλάβαμε με προθυμία και αίσθηση του καθήκοντος και του συλλογικού καλού.

Είναι εξαιρετικά κρίσιμο σε δύσκολες συνθήκες η επικοινωνία να είναι απρόσκοπτη καθώς δοκιμαζόταν στον απόλυτο βαθμό η δημόσια υγεία. Οι αυξημένες ανάγκες του πολίτη απαιτούσαν και αυξημένη δουλειά από τη δική μας πλευρά.

Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά: περισσότερο από 30% αύξηση στην κίνηση δεδομένων έναντι της προηγούμενης περιόδου ενώ, τις πρώτες μέρες του περιορισμού λόγω της πανδημίας η αύξηση των φωνητικών συνομιλιών έφτασε μέχρι και το 10%.Το δίκτυο της Epic εκείνη την περίοδο κατέγραψε 99,80% ποσοστό επιτυχίας αδιάλειπτων συνομιλιών, ενώ την ίδια στιγμή το ποσοστό επιτυχούς επίτευξης κλήσεων έφτασε στο 99,84%.

Η Epic ανταποκρίθηκε με επιτυχία στην αυξημένη κίνηση και τις πολλαπλάσιες ανάγκες που προέκυψαν λόγω της συγκυρίας που, μέχρι σήμερα, περνά η χώρα.

Έντυπη Έκδοση 

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X