ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Δεύτερη ευκαιρία για την Cobalt

Τα λάθη που οδήγησαν σε παραιτήσεις και αλλαγές προσώπων

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Αποβιβάστηκε από τα φτερά της CobaltAir ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Andrew Pyne, καθώς έφτασε η ώρα το Διοικητικό της Συμβούλιο να αξιολογήσει την κατάσταση της εταιρείας μετά τα προβλήματα που είχαν προκύψει με τις καθυστερήσεις των πτήσεων. Ως απότοκο των προβλημάτων αυτών που διαχέονταν και στα κοινωνικά δίκτυα από τους επιβάτες της αεροπορικής εταιρείας, και έπειτα από εσωτερικές διαβουλεύσεις, ο Andrew Pyne αποφάσισε να υποβάλει την παραίτηση του, διευκολύνοντας έτσι και το ΔΣ να αποφασίσει και για περαιτέρω ενέργειες, όπως ανέφερε στην «Κ» ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας Cobalt Air Γρηγόρης Διάκος.

Ο κ. Διάκος παραδέχτηκε ότι ο κ. Pyne έχει συμβάλει αρκετά στη δημιουργία της εταιρείας, με τη μεγάλη του εμπειρία στον τομέα των αερομεταφορών. Η εταιρεία, όπως είπε ο πρόεδρος της Cobalt, «εκτιμά την προσφορά του Ιρλανδού κ. Pyne» ενώ συμπλήρωσε ότι «μέσα στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης της εταιρείας άλλαξε ο εμπορικός διευθυντής, όπως και ο διευθυντής επιχειρήσεων εδάφους, με απώτερο σκοπό να διορθωθούν τα λάθη». Η παραίτηση Pyne έχει άμεση ισχύ, καθώς ειδοποιήθηκε άμεσα η πολιτική αεροπορία για την αλλαγή που έγινε, όπως ανέφερε ο κ. Διάκος.

Τη θέση του Andrew Pyne ανέλαβε άμεσα ο Andrew Madar, με επίσης μεγάλη εμπειρία στον τομέα των αερομεταφορών. Όπως πληροφορούμαστε προέρχεται από το Ιράν, μεγάλωσε στην Αμερική και δούλεψε αρκετά χρόνια στην Boeing στην Αμερική και στην Κίνα. Είναι μηχανικός με αρκετά διπλώματα και εμπειρία στην αεροναυτική ενώ στην Cobalt είχε τη θέση του Συμβούλου Στρατηγικών Συνεργασιών και Ευκαιριών. «Λόγω της εμπειρίας του αποφάσισε το ΔΣ να τον βάλει στη θέση του CEO», κατέληξε ο κ. Διάκος.

Άγνωστο πότε η ενίσχυση στόλου

Η Cobalt είχε προγραμματίσει να έχει πέντε αεροσκάφη τα οποία να ανήκουν στην εταιρεία αποκλειστικά, αλλά λόγω τεχνικών θεμάτων οι ενοικιαστές είχαν ενημερώσει πως θα έπρεπε να επιστραφούν στην Airbus για συντήρηση. Ο κ. Διάκος επ’ αυτού είπε ότι προσπάθησαν ως εταιρεία να καλύψουν τα όποια προβλήματα της πρώτης εβδομάδας που υπήρξαν καθώς και οι μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώθηκαν. Εξ ου και η προσφυγή στη λύση να αγοραστούν υπηρεσίες από άλλες εταιρείες. Τα δύο αεροπλάνα (της αγοράς υπηρεσιών), θα έχουν μόνιμη βάση στην Κύπρο για τον Αύγουστο με αποτέλεσμα να ικανοποιούν άμεσα το πτητικό πρόγραμμα της Cobalt.

Όσον αφορά τις καθυστερήσεις, ο Πρόεδρος της εταιρείας ανέφερε ότι «από την προηγούμενη Δευτέρα δεν υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις ωρών, όπως σημειώθηκαν τον πρώτο καιρό και έχουν περιοριστεί σε 10 – 20 λεπτά τα οποία είναι φυσιολογικά στην βεβαρημένη τουριστική περίοδο». Θέλοντας να δικαιολογήσει την θέση αυτή υπογράμμισε επιπρόσθετα ότι αν κοιτάξει κάποιος και τους πίνακες του αεροδρομίου θα ανακαλύψει πως οι πτήσεις έχουν πράγματι 10 – 20 λεπτά καθυστέρηση.

Σχετικά με τα αεροπλάνα που αναμένονται να έρθουν και να ενταχθούν στο στόλο της εταιρείας, το χρονοδιάγραμμα της εταιρείας δείχνει πως από το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου μέχρι και τον Σεπτέμβριο θα υπάρξουν νέες αφίξεις. Χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Διάκος ότι «πιέζουν τις εταιρείες από τις οποίες θα νοικιάσουν τα αεροπλάνα, αλλά δεν είναι κάτι που περνά από το χέρι τους για να αλλάξουν τις ημερομηνίες αυτές και να έρθουν τα πέντε αεροπλάνα που αναμένονται».

Κόστος ενοικιαζόμενων

Το κόστος της ενοικίασης των δύο αεροπλάνων που εξυπηρετούν το πρόγραμμα της αεροπορικής εταιρείας αγοράς υπηρεσιών είναι αρκετά υψηλό, πολύ υψηλότερο από ό,τι νομίζουν μερικοί, όπως εξήγησε ο κ. Διάκος. «Ο σκοπός που καταφύγαμε σε αυτή τη λύση ήταν για να εξυπηρετήσουμε το κοινό και να μην ακυρώσουμε πτήσεις. Ενώ αυτά που περιμένουμε - ενδεικτικά πάντα - μπορεί να κοστίζουν 150.000 ευρώ το μήνα, της αγοράς υπηρεσιών που χρησιμοποιούμε τώρα για να εξυπηρετήσουμε τις πτήσεις κοστίζουν στην εταιρεία μας 3.500 ευρώ ανά ώρα πτήσης. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι αν πετά ένα αεροπλάνο 15 – 17 ώρες την ημέρα πόσο είναι το κόστος».

Οι πτήσεις της Cobalt αυτή τη στιγμή περιορίζονται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο Κρήτη, Χανιά, Λονδίνο, Μάντσεστερ και Δουβλίνο. Με τα καινούργια αεροπλάνα θα γίνει νέος προγραμματισμός εφόσον ξεκαθαρίσει το τοπίο με την ημερομηνία άφιξης και θα προστεθούν προορισμοί. Ήδη η Cobalt έχει λάβει έγκριση για να πετάει στην Αμβέρσα και βρίσκεται στην αναμονή για τις σχετικές εγκρίσεις για πτήσεις προς Ισραήλ, Αίγυπτο, Ιράν και Βυρηττό. Η πληρότητα των πτήσεων είναι αρκετά ικανοποιητική κατά τον κ. Διάκο, για μια εταιρεία που λειτουργεί μόνο ένα μήνα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση