ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Και η Renault-Nissan «πνίγεται» σε σκάνδαλο εκπομπής ρύπων

Μοντέλα της Nissan εξέπεμπαν οξείδια του αζώτου σε δεκαπλάσια ποσότητα από το όριο

Kathimerini.gr

Το σκάνδαλο με την παραποίηση στοιχείων για τις εκπομπές ρύπων φαίνεται πως αφορά μεγάλο τμήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μετά την VW και τη Fiat Chrysler, χθες έγινε γνωστό ότι οι γαλλικές εισαγγελικές αρχές ερευνούν και τη Renault-Nissan.

Αν το τεράστιο σκάνδαλο απάτης των ντιζελοκίνητων οχημάτων της Volkswagen («Ντίζελγκεϊτ») κλόνισε την εμπιστοσύνη στην εν λόγω εταιρεία, όσα ακολουθούν θα πλήξουν την αξιοπιστία του κλάδου συνολικά. Πολλά στελέχη της VW είχαν ισχυριστεί ότι και άλλοι παίκτες στην αγορά κάνουν ακριβώς τα ίδια, και σήμερα επιβεβαιώνονται. Σχεδόν ταυτόχρονα με τον εξωδικαστικό διακανονισμό της VW με τις αμερικανικές αρχές, ύψους 4,3 δισ. δολαρίων, και με το γεγονός ότι παραδέχθηκε την ενοχή της για την απάτη, η περιβαλλοντική υπηρεσία των ΗΠΑ, η γνωστή ΕΡΑ, κατηγόρησε για παρόμοια αδικήματα και την ιταλοαμερικανική FCΑ (Fiat Chrysler Automobiles).

Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, οι εισαγγελικές αρχές του Παρισιού διερευνούν την πιθανότητα η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault-Nissan να παραπλανά τους αρμοδίους με τις εκπομπές ρύπων, παραβιάζοντας τα νόμιμα όρια. Στον απόηχο αυτής της είδησης, η τιμή της μετοχής της Renault-Nissan υποχώρησε χθες έως και 7%.

Η κορυφή του παγόβουνου

Το διεθνές σκάνδαλο της Volkswagen φαίνεται πλέον πως είναι η κορυφή του παγόβουνου και αφορά συνηθισμένη πρακτική όχι μιας μεμονωμένης εταιρείας αλλά της αυτοκινητοβιομηχανίας ολόκληρης. Η γερμανική εταιρεία, πέραν του προστίμου στις ΗΠΑ, παραδέχθηκε την ενοχή της για συνωμοσία, με στόχο την εξαπάτηση της Δικαιοσύνης. Οι αμερικανικές αρχές απήγγειλαν κατηγορία σε έξι υψηλόβαθμα στελέχη της Volkswagen, λόγω της εμπλοκής τους στο σκάνδαλο. Επίσης, η εταιρεία θα απολύσει έξι υψηλόβαθμα στελέχη, θα θέσει σε αναστολή οκτώ και θα επιβάλει πειθαρχικές κυρώσεις σε τρεις.

Στην περίπτωση της Fiat Chrysler Automobiles, η EPA εκτιμά ότι σε μοντέλα της εταιρείας, όπως τα Jeep Cherokee και Dodge Ram, με πετρελαιοκινητήρες 3.000 κυβικών, υπάρχει ειδικό λογισμικό που παραποιεί τις μετρήσεις ρύπων. Ουσιαστικά καθιστά «νομότυπους» τους κινητήρες στη διάρκεια των ελέγχων, ενώ όταν κινούνται στις λεωφόρους είναι «παράνομοι». Η ΕΡΑ διαβεβαίωσε, πάντως, ότι έως την ολοκλήρωση των ερευνών η κυκλοφορία των ανωτέρω οχημάτων είναι ασφαλής, ανεξαρτήτως λογισμικού ή όχι.

Η FCA, που εξοργίστηκε από όσα της προσάπτουν, διατείνεται ότι οι ντιζελοκινητήρες της είναι υψηλών προδιαγραφών και δηλώνει έτοιμη να συνεργαστεί με τις αρμόδιες αρχές και να αποδείξει ότι δεν χρησιμοποιεί ειδικές συσκευές εξαπάτησης. Αν επιβληθούν κυρώσεις, όπως αναφέρει σχετικά το www.cnn.gr, μπορεί να κοστίσουν στη FCA μέχρι και 44.530 δολάρια ανά όχημα και 4,6 δισ. δολάρια συνολικά.

Επιπλέον, στη Γαλλία, λόγω του σκανδάλου «Ντίζελγκεϊτ», η κυβέρνηση, η οποία κατέχει το 20% της Renault-Nissan, συγκρότησε επιτροπή για να εξετάσει τις εκπομπές ρύπων από οχήματα που πωλούνται στη χώρα. Βάσει των πορισμάτων της, πολλά μοντέλα της Renault-Nissan εξέπεμπαν περισσότερα οξείδια του αζώτου σε συνθήκες δρόμου έως και σε δεκαπλάσια ποσότητα από το όριο ορισμένες φορές.

Επιπλέον, πρόσφατα σε δοκιμές του Joint Research Center (JRC) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής φάνηκε ότι το ντιζελοκίνητο C4 Cactus της Citroen εκπέμπει «νόμιμους ρύπους» σε συγκεκριμένη θερμοκρασία, αλλά όχι όταν αυξηθεί. Για το Α4 της Audi, η οποία ανήκει στη Volkswagen, υπήρχε απόκλιση εκπομπών στις δοκιμές και στον δρόμο. Πάντως, ένα από τα θετικά του «Ντίζελγκεϊτ» είναι ότι θα υποχρεώνονται από το 2018 οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ε.Ε. να διενεργούν ελέγχους σε κανονικές συνθήκες αυτοκίνησης και να δημοσιοποιούν τα αποτελέσματα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση