ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Νέοι παίκτες αλλάζουν το τοπίο στον χώρο του αυτοκινήτου

Μετά την εξαγορά της ζημιογόνου Opel-Vauxhall από την Peugeot-Citroen

Kathimerini.gr

Οι προκλήσεις της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας, με την όξυνση του ανταγωνισμού από την Κίνα και τις εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, καθώς και την ανάγκη συσπείρωσης των επιμέρους εταιρειών, έρχονται και πάλι στο προσκήνιο. Οι αφορμές είναι δύο.

Πρώτον, η εξαγορά της ζημιογόνου Opel-Vauxhall από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία PSA Peugeot-Citroen, η οποία δημιουργεί τον δεύτερο μεγαλύτερο όμιλο στην Ευρώπη, οδηγεί σε ανακατατάξεις και προκαλεί ανησυχίες στη γερμανική και στη βρετανική κυβέρνηση για τις θέσεις εργασίας στη Γερμανία και τη Bρετανία, όπου βρίσκονται τα εργοστάσια της Vauxhall. Δεύτερον, το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, στο πλαίσιο του οποίου διοργανώνονται συζητήσεις και παρουσιάζονται τα νέα μοντέλα αιχμής, ενώ αναλυτές και στελέχη του κλάδου συγκλίνουν στο ότι αυτός διέρχεται περίοδο βαθιάς μεταμόρφωσης. Θεωρούν δε βασικούς μοχλούς αυτής της διαδικασίας κυρίως τον ανταγωνισμό της Κίνας, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τον διαμοιρασμό οχημάτων (ενοικίαση αυτοκινήτων αναλόγως αναγκών) και την τεχνολογία οχημάτων χωρίς οδηγό, και όχι τη συγχώνευση PSA και Opel-Vauxhall. Εν τω μεταξύ, πέραν των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, εμφανίζονται και άλλοι δυνητικοί παίκτες στην αγορά, oι οποίοι προέρχονται από εντελώς διαφορετικό χώρο, την υψηλή τεχνολογία. Η Apple και η Google, μεταξύ άλλων, πειραματίζονται με την τεχνολογία των οχημάτων χωρίς οδηγό.

Με στόχο την επιβίωση

Η συνένωση δυνάμεων της PSA με την Opel δημιουργεί έναν μεγαλύτερο όμιλο. Ωστόσο δεν σημαίνει «πως όποιος έχει το μεγαλύτερο μέγεθος, αυτός θα επιβιώσει στην αυτοκινητοβιομηχανία», επισημαίνει ο Στέφαν Μπράτζελ του Κέντρου Διαχείρισης Αυτοκίνησης στη Γερμανία. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της PSA, Κάρλος Ταβάρες, η μέθοδος εξυγίανσης της Peugeot-Citroen, με δραστικές περικοπές δαπανών και προσωπικού, καθώς και η αύξηση των τιμών των μοντέλων σε σύγκριση με τα ανταγωνιστικά τους, απέδωσε. Κάτι αντίστοιχο εξετάζει να εφαρμόσει και στην Opel-Vauxhall. Επί χρόνια, η PSA μοιράζεται με την GM, τη μητρική της Opel, την παραγωγή επαγγελματικών φορτηγών και την ανάπτυξη κοινών πλατφορμών – οπότε η επέκταση όλων αυτών αναμένεται να τους εξοικονομήσει πόρους. Πέραν τούτου, η συμμαχία τους δημιουργεί πιέσεις στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και ειδικά σε εταιρείες όπως η Fiat-Chrysler. Το μερίδιο της τελευταίας στην Ευρώπη φθάνει μόλις το 7%, είναι επιβαρυμένη με χρέη και το κόστος λειτουργίας των εργοστασίων της στην Ιταλία θεωρείται υψηλό. «Είναι μεσαίου μεγέθους, όχι τόσο κερδοφόρα, οπότε δείχνει ιδιαίτερα ευάλωτη», επισημαίνει ο Φελίπε Μουνιόθ, αναλυτής αυτοκινήτου. «Επίσης, είναι ακριβή για να την αγοράσει κανείς και δυσκολεύεται να βρει συνεταίρο».

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση