ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Δύο μνηστήρες για την cyta Hellas

Εκπνέει στις 5 η ώρα το απόγευμα η εκδήλωση ενδιαφέροντος αγοράς

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy

Στις πέντε η ώρα το απόγευμα, Τετάρτης θα πέσει η αυλαία της πρώτης φάσης για τη θυγατρική της cyta στην Ελλάδα. Πρώτη φάση της διαδικασίας που θα οδηγήσει στην αλλαγή της επενδυτικής δραστηριότητας του κρατικού τηλεπικοινωνιακού οργανισμού της Κύπρου στην ελλαδική αγορά.

Με βάση τις πληροφορίες που υπάρχουν στη Λευκωσία για το ενδιαφέρον από άλλες εταιρείες να εξαγοράσουν ή να συμμετέχουν σε ένα νέο μετοχικό σχήμα με την cyta Hellas δυο εταιρείες τηλεπικοινωνιών φαίνεται να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη θυγατρική της cyta.Η Vodafone και η Wind.

Εταιρείες με έντονη παρουσία στον χώρο της επικοινωνίας . Οι ίδιες πληροφορίες θέλουν την Vodafone να ενδιαφέρεται για εξαγορά του συνολικού πακέτου της cyta Hellas κάτι που σημαίνει απορρόφηση της εταιρείας και έξοδο από την ελλαδική αγορά. Για την δε Wind οι πληροφορίες τη φέρουν να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την δημιουργία ενός νέου μετοχικού σχήματος με την συμμετοχή της cyta Hellas. Ωστόσο πληροφορίες από την ελληνική πρωτεύουσα μέχρι την Τρίτη το βράδυ δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο εκδήλωσης ενδιαφέροντος και από άλλους «μικρότερους» παίκτες της ελλαδικής αγοράς τηλεπικοινωνιών.

Με βάση της διαδικασίας που τρέχει η Pricewaterhouse Coopers Business Solutions S.A. (PwC) οι εταιρείες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον στην πρώτη φάση θα αξιολογηθούν από το Διοικητικό Συμβούλιο της cyta στη Λευκωσία όπου και θα αποφασισθεί ποιες από αυτές θα περάσουν στην δεύτερη φάση υποβολή δεσμευτικής προσφοράς.

Η CYTA στην Ελλάδα

Τον περασμένο Μάρτιο, η Cyta Hellas συμπλήρωσε δέκα χρόνια από τότε που ξεκίνησε το πολλά υποσχόμενο, την περίοδο εκείνη, ταξίδι στην Ελλάδα. Δέκα χρόνια πριν, η παρουσία του κρατικού τηλεπικοινωνιακού οργανισμού στην Ελλάδα αποτελούσε ορόσημο για τις επενδυτικές δραστηριότητες, εκτός της κυπριακής επικράτειας.

Παρά τις αρχικές δυσκολίες και εμπόδια για είσοδο στην ελλαδική αγορά, η θυγατρική του ημικρατικού οργανισμού κατάφερε να αποσπάσει ένα κομμάτι της συνολικής πίτας δημιουργώντας ένα πελατολόγιο, 327 χιλιάδων συνδρομητών στη σταθερή τηλεφωνία και διαδίκτυο, 14 χιλιάδες πελάτες στην κινητή και πέραν των 7 χιλιάδων στην τηλεόραση. Υπό το πρίσμα ότι το άνοιγμα στην ελλαδική αγορά, την εποχή εκείνη, αποτελούσε στρατηγική επιλογή για την μητρική στη Λευκωσία η θυγατρική στα δέκα χρόνια που πέρασαν κατάφερε να πάρει το 10% της αγοράς σταθερών υπηρεσιών, να επεκταθεί από την Κρήτη έως τις βαλκανικές χώρες επενδύοντας σε ένα ιδιόκτητο δίκτυο οπτικών ινών 5 χιλιάδων χλμ. καλύπτοντας πάνω από το 70% του πληθυσμού της Ελλάδας.

Ωστόσο, οι επιδόσεις της cyta στην Ελλάδα δεν τις επέτρεψαν να ξεφύγει από την καταγραφή αρνητικών αποτελεσμάτων, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα η εταιρεία από παρουσίας της να χρειάζεται την οικονομική στήριξη της θυγατρικής σε ετήσια βάση.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση