ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Εβδομάδα κυπριακού brunch σε 150 επιχειρήσεις

Σήμα πιστοποίησης θα απονέμεται στις επιχειρήσεις που προωθούν την κυπριακή γαστρονομική ταυτότητα

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Εβδομάδα Κυπριακού Προγεύματος και Κυπριακού Brunch εγκαινιάζει σήμερα το Υφυπουργείο Τουρισμού, πρόγραμμα το οποίο θα συνεχιστεί μέχρι τις 12 Μαΐου. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 150 επιχειρήσεις στην Κύπρο, οι οποίες θα προσφέρουν στο κοινό πρόγευμα ή και Brunch από κυπριακά προϊόντα και εδέσματα βασισμένα σε τοπικές, παραδοσιακές ή και δημιουργικές συνταγές.

Μιλώντας στο πλαίσιο της εναρκτήριας ημερίδας, ο Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος ανέφερε ότι οι κύριοι στόχοι είναι να δοθεί στους επισκέπτες της Κύπρου μια αυθεντική εμπειρία, αλλά και επωφεληθούν οι επιχειρήσεις σε ολόκληρο το νησί, συνδέοντας τη γαστρονομία με τον τουρισμό.

«Είμαι μεγάλη υπόθεση και πολύ σημαντικό για μας να βλέπουμε 150 επιχειρήσεις, εστιατόρια και καταλύματα να συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό», είπε μιλώντας στους δημοσιογράφους, προσθέτοντας ότι ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει κυπριακό πρόγευμα και κυπριακό Brunch σε αυτά τα καταλύματα που βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Υφυπουργείου. Εξέφρασε την ελπίδα ότι αυτό το έργο και η χρήση των hashtags #cyprusbreakfast και #visitcyprus θα βοηθήσουν στην προώθηση του κυπριακού προγεύματος ανά το παγκόσμιο.

Εξέφρασε επίσης την άποψη ότι το κυπριακό πρόγευμα έχει κάτι το διαφορετικό να προσφέρει σε σχέση με το αγγλικό και το αμερικάνικο πρόγευμα που προσφέρεται σε πολλά ξενοδοχεία, τονίζοντας ότι το κυπριακό πρόγευμα έχει μια χάρη, μια αγάπη, μια περηφάνεια μέσα του, η οποία πηγάζει από τις παραδοσιακές συνταγές και το σεβασμό μας στο παρελθόν, στην ιστορία της χώρας μας και στις γιαγιάδες μας», είπε.

Κάλεσε κι άλλες επιχειρήσεις να αγκαλιάσουν αυτό το πολύ όμορφο πρόγραμμα του κυπριακού προγεύματος, καθώς και το κοινό να ζητά από τις επιχειρήσεις το παραδοσιακό κυπριακό πρόγευμα.

Εξέφρασε επίσης την άποψη ότι θα δοθούν πολλές ευκαιρίες τα επόμενα χρόνια σε τοπικούς παραγωγούς, μικρούς και μεγάλους να αναδείξουν τα προϊόντα τους και γιατί όχι να προχωρήσουν σε μοντερνοποίηση κάποιων συνταγών, έτσι ώστε να πάει η Κύπρος ένα βήμα παραπέρα σε διεθνές επίπεδο.

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Αρχιμαγείρων Κύπρου Γιώργος Δαμιανού, μιλώντας στην ημερίδα, εξήρε τον ρόλο του Υφυπουργού Τουρισμού, τον οποίο χαρακτήρισε ως σύμμαχο στις προσπάθειές τους για αναβάθμιση του κυπριακού προγεύματος και προώθησης της κυπριακής γαστρονομίας τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό.

Νέο σήμα ποιότητας για την κυπριακή γαστρονομία

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας η Διευθύντρια Τουρισμού Αννίτα Δημητριάδου, παρουσίασε το Σύμφωνο Aνάδειξης Kυπριακής Γαστρονομίας ‘TASTE CYPRUS’, μια προσπάθεια συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα για την ανάδειξη, αξιοποίηση και προβολή του γαστρονομικού πλούτου της Κύπρου.

«Το Σύμφωνο Ανάδειξης Κυπριακής Γαστρονομίας εστιάζει στη διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας - γαστρονομικής συνείδησης και ταυτόχρονα στην ποιοτική αναβάθμιση προϊόντων και υπηρεσιών που σχετίζονται με την κυπριακή κουζίνα και γαστρονομία», είπε.

Πρόσθεσε ότι η εν λόγω πρωτοβουλία επιδιώκει τη διασύνδεση του αγροδιατροφικού τομέα με τον τουρισμό και την πολιτιστική κληρονομιά, την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων και επιχειρήσεων, την προβολή του διατροφικού πλούτου και της ξεχωριστής οινο-γαστρονομικής παράδοσης, τη σταδιακή καθιέρωση της Κύπρου στη συνείδηση των επισκεπτών όχι μόνο ως προορισμού ήλιου και θάλασσας, αλλά και ως προορισμού γαστρονομικών εμπειριών.

Επιστέγασμα της προσπάθειας αυτής, όπως είπε, είναι η εφαρμογή και απονομή Κοινού Σήματος Ποιότητας με το οποίο επιβραβεύεται η συμμόρφωση των επιχειρήσεων έπειτα από διαδικασία αξιολόγησης σε συγκεκριμένα κριτήρια και μέσω του οποίου προβάλλεται η κυπριακή γαστρονομία.

Το σήμα που θα εκπροσωπεί πλέον την Κυπριακή Γαστρονομία, είναι το «TASTE CYPRUS - DELIGHTFUL JOURNEYS», το οποίο όπως είπε, παραπέμπει στην αίσθηση της γεύσης και παροτρύνει τον επισκέπτη με μία πρόσκληση εξερεύνησης και ανακάλυψης της γαστρονομικής εμπειρίας της Κύπρου.

Οι επιχειρήσεις που μπορούν να αποκτήσουν το συγκεκριμένο σήμα είναι κέντρα εστίασης και αναψυχής, επισκέψιμες μονάδες παραγωγής τοπικών προϊόντων διατροφής και καταστήματα πώλησης τοπικών προϊόντων διατροφής.

Με την απόκτηση του σήματος, είπε η κα. Δημητριάδου, διαφοροποιούνται και αναβαθμίζονται τα προϊόντα και οι υπηρεσίες της επιχείρησης, η επιχείρηση αποκτά ένα αναγνωρίσιμο εργαλείο προβολής και προώθησης και προβάλλεται μέσα από δράσεις του Υφυπουργείου Τουρισμού. Η απόκτηση του σήματος προϋποθέτει υποβολή αίτηση και διαδικασία αξιολόγησης.

Το έργο υλοποιήθηκε πιλοτικά στην επαρχία Λάρνακας από το Σεπτέμβριο 2017 μέχρι το Μάρτη 2019 και επί του παρόντος κατάφεραν να συμμορφωθούν απόλυτα με τις προδιαγραφές και τα κριτήρια του Συμφώνου δεκαέξι επιχειρήσεις, οι προσπάθειες των οποίων επιβραβεύτηκαν στην εκδήλωση με την απονομή του σήματος.

Στόχος του Υφυπουργείου είναι η σταδιακή επέκταση του σήματος και σε άλλες περιοχές της Κύπρου αφού αξιολογηθούν τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση