ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Επιασε δουλειά στην Κύπρο ο Douleutaras

Οι στόχοι για την κυπριακή αγορά, το άνοιγμα της πλατφόρμας στην Κεντρική Ευρώπη και οι νέες υπηρεσίες

Της Μαρίας Ηρακλέους

Το ψηλό ποσοστό ιδιοκατοίκησης στην Κύπρο είναι το κλειδί για να κερδίσει η ελληνική διαδικτυακή πλατφόρμα Douleutaras την κυπριακή αγορά, δηλώνει στην «Κ» ο εκ των ιδρυτών της και διευθύνων σύμβουλος Ανδρέας Γραμμάτης. Πάντως, ήδη τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ότι η πλατφόρμα έπεισε τους καταναλωτές. Ο Douleutaras λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος μεταξύ του πελάτη και των επαγγελματιών για πέραν των 60 οικιακών υπηρεσιών. Τελευταία, όμως, στον κατάλογο της πλατφόρμας προστέθηκαν και η διοργάνωση γάμων και εκδηλώσεων, οι υπηρεσίες ομορφιάς και αθλητισμού. Ήδη, υπάρχει ψηλότερος αριθμός ανά πελάτη στην Κύπρο σε σχέση με τον αντίστοιχο στην Ελλάδα, ενώ μέσα σε τρεις μήνες η Κύπρος έφτασε στο 10% των ετήσιων συναλλαγών της ελληνικής αγοράς. Μετά την κυπριακή αγορά στις σκέψεις των ιδρυτών της πλατφόρμας το άνοιγμα σε Κεντρική Ευρώπη, ενισχύοντας στο μεταξύ το χαρτοφυλάκιο της με υπηρεσίες όπως η διοργάνωση γάμων και τα προκατασκευασμένα σπίτια.

-Πώς προέκυψε η ιδέα για τον Douleutaras;

-Ήταν κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης γύρω στο 2013 - 2014. Από τη μία, βλέπαμε την δυσκολία να βρεθεί ένας αξιόπιστος επαγγελματίας για το σπίτι, που όλοι ξέρουμε πόσο σημαντικός χώρος είναι το σπίτι μας και, από την άλλη, συνειδητοποιήσαμε ταυτόχρονα ότι υπάρχουν πολλοί και νέοι επαγγελματίες οι οποίοι αντιμετώπιζαν μεγάλη δυσκολία στο να προβάλουν την δουλειά τους και να συναγωνιστούν τους συναδέλφους τους σε ένα αξιοκρατικό πλαίσιο. Σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα η οποία θα προάγει τους καλύτερους, αυτούς που προσφέρουν την πιο αξιόπιστη εξυπηρέτηση σε λογικές τιμές, έτσι ώστε και αυτοί οι άνθρωποι να βρουν ένα μέσο να εξελίξουν την δουλειά τους και ταυτόχρονα οι καταναλωτές να βελτιώσουν το σπίτι τους με ταχύτητα και με ασφάλεια.

-Επόμενο βήμα μετά την ελληνική αγορά, ήταν η Κύπρος. Γιατί επιλέξατε την Κύπρο ως την πρώτη χώρα εκτός Ελλάδας;

-Κατ΄αρχήν εγώ είμαι μισός Κύπριος και επισκέπτομαι συχνά το νησί αφού συνήθιζα να περνώ όλα μου τα καλοκαίρια στην Κύπρο και πρόκειται για μια αγορά την οποία γνώριζα αρκετά καλά. Φυσικά, δεν είναι μόνο αυτό. Μετά από μια έρευνα αγοράς που είχαμε κάνει μέσα στο 2020 συνειδητοποιήσαμε πόσο μεγάλη ανάγκη υπήρχε από επαγγελματίες και από πελάτες.

Οπότε για εμάς ήταν ένα ξεκάθαρο ένα επόμενο βήμα σε μία αγορά που είναι μόλις μιάμιση ώρα με το αεροπλάνο από την Ελλάδα και θα μπορούσαμε να τα καταφέρουμε. Επίσης η Κύπρος είναι μία αγορά που επίσης μιλάει ελληνικά και αυτό είναι πολύ σημαντικό από την στιγμή που η πλατφόρμα μας είναι ήδη διαθέσιμη στα ελληνικά. Αν και αυτή την στιγμή δουλεύουμε ώστε η πλατφόρμα να είναι διαθέσιμη και στα αγγλικά, τόσο για το άνοιγμα μας σε νέες αγορές αλλά και για το γεγονός ότι και στην Κύπρο υπάρχει το αγγλόφωνο κοινό.

-Ποιο το αποτύπωμά σας στην Ελλάδα και ποιοι οι στόχοι σας για την κυπριακή αγορά;

-Το μέγεθος των συναλλαγών που περνάνε από την πλατφόρμα μας στην Ελλάδα είναι ετησίως γύρω στα 25-30 εκατ. ευρώ. Οπότε το γεγονός ότι η Κύπρος έχει φτάσει ήδη μέσα σε τρεις μήνες στο 10% αυτού του αριθμού έχει υπερβεί κάθε προσδοκία μας, δεδομένου ότι και η πλατφόρμα είναι σε αρχικά στάδια. Μέσα σε τρεις μήνες δραστηριότητας μας στην Κύπρο, έχουμε περισσότερους από 500 εγγεγραμμένους επαγγελματίες, έχουμε εξυπηρετήσει περισσότερες από 7.000 δουλειές, έχουν μπει περίπου 4,5 χιλιάδες πελάτες, και βάσει των αξιολογήσεων είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι με την ανταπόκριση του κοινού. Είναι σαν να μας περίμενε. Είναι εντυπωσιακό το πόσο μεγάλη ανάγκη φαίνεται ότι είχε το κοινό στην Κύπρο την πλατφόρμα του Douleutaras. Στην Κύπρο ο στόχος είναι μέσα στο 2021 να εξυπηρετήσουμε περισσότερους από 50 χιλιάδες πελάτες. Υπολογίζουμε ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουμε περισσότερους από 1.000 επαγγελματίες. Εκτιμούμε ότι η αξία των συναλλαγών που θα περάσει μέσα από το douleutaras.com.cy το 2021 θα είναι μεγαλύτερη από 3 εκατομμύρια ευρώ και τα περιθώρια εξέλιξης θα εξακολουθήσουν να είναι πολύ μεγάλα.

-Πού βασίζετε αυτές τις εκτιμήσεις;

-Η κυπριακή αγορά μπορεί να είναι μικρή πληθυσμιακά, όμως έχει πάρα πολλά υψηλό ποσοστό ιδιοκατοίκησης. Οι άνθρωποι έχουν τις δικές τους μονοκατοικίες και το σπίτι είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός χώρος για τον μέσο Κύπριο πολίτη οπότε βλέπουμε ήδη ότι ο αριθμός των εργασιών που αντιστοιχούν σε ένα πελάτη είναι 50-70% υψηλότερος από τον αντίστοιχο στην Ελλάδα. Τα περιθώρια εξέλιξης στην Κύπρο είναι πολλαπλάσια και από τα νούμερα που ανέφερα για το 2021.

-Σε ποια επαρχία η πλατφόρμα σας καταγράφει τη μεγαλύτερη επιτυχία;

-Αυτή την στιγμή, η ζήτηση είναι περίπου 45% στην Λευκωσία, 35% στη Λεμεσό και το υπόλοιπο 20% προέρχεται από τις επαρχίες Λάρνακας και Πάφου. Σημειώνουμε ότι οι υπηρεσίες της πλατφόρμας μας προσφέρουν παγκύπρια κάλυψη.

-Έχει διαφοροποιηθεί η ζήτηση στην πλατφόρμα εν μέσω πανδημίας;

-Αυτό μπορούμε να το πούμε μόνο για την Ελλάδα γιατί στην Κύπρο βγήκαμε εν μέσω πανδημίας, παρότι βλέπουμε ότι με την χαλάρωση των μέτρων η ζήτηση έχει αυξηθεί περίπου 25%, άρα και στην Κύπρο θεωρητικά υπάρχει μία συσχέτιση των περιοριστικών μέτρων με την ζήτηση. Θα έλεγα ότι από την μία χωρίς πανδημία θα είχαμε καταφέρει ακόμα υψηλότερη ανάπτυξη, αλλά από την άλλη επειδή η αγορά συρρικνώθηκε, αυξήθηκε σημαντικά το μερίδιο αγοράς μας και διευρύνθηκε σημαντικά το δημογραφικό εύρος των πελατών μας.

Και διοργάνωση γάμων

-Ποιες υπηρεσίες περιλαμβάνει η πλατφόρμα; Ποιες συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη ζήτηση;

-Ο Douleutaras προσφέρει υπηρεσίες που αφορούν κυρίως το σπίτι. Αυτές έχουν να κάνουν με επείγουσας φύσεως εργασίες όπως κάποιες βλάβες. Έχουν να κάνουν με τεχνικές εργασίες όπως ελαιοχρωματισμός, με βελτιωτικές εργασίες όπως μία ανακαίνιση. Καλύπτουμε και τις μετακομίσεις, είτε στην Κύπρο είτε στο εξωτερικό, αλλά και οικιακό καθαρισμό που είναι μια πολύ σημαντική υπηρεσία όπου μάλιστα φροντίζουμε οι οικιακές βοηθοί να είναι πλήρως εκπαιδευμένες από εμάς και αναλαμβάνουμε όλη την διαδικασία της τιμολόγησης και του προγραμματισμού και τυχόν προβλημάτων προκύψουν. Παράλληλα, μπήκαμε και σε νέους τομείς που έχουν να κάνουν με τις εκδηλώσεις. Ξέρουμε ότι ο τομέας των εκδηλώσεων έχει πληγεί πάρα πολύ από την πανδημία, ξέρουμε επίσης ότι καθώς βγαίνουμε από την πανδημία και ειδικά στην Κύπρο, εκδηλώσεις όπως διοργάνωση γάμων και άλλων μεγάλων events θα παρουσιάσουν αύξηση, οπότε μπήκαμε και σε αυτόν τον τομέα. Διαχρονικά και στην Κύπρο τη μεγαλύτερη ζήτηση συγκεντρώνουν οι μετακομίσεις και οι επείγουσες εργασίες, ηλεκτρολογικά, υδραυλικά και συντήρηση και επισκευή κλιματιστικών και από εκεί και πέρα σε ό,τι αφορά τις τεχνικές εργασίες έχουν μεγάλη ζήτηση τα κηπουρικά, οι ελαιοχρωματισμοί, τα κουφώματα και οτιδήποτε έχει να κάνει με ξυλουργικές εργασίες.

Πισίνες και προκάτ

-Υπάρχουν σκέψεις και για προσθήκη νέων υπηρεσιών;

-Ναι, θέλουμε να προσφέρουμε και νέες υπηρεσίες στους τομείς της ομορφιάς και της άθλησης. Πάντως, υπάρχουν κάποιες κατηγορίες που δεν έχουμε στην Ελλάδα και που ξεκινήσαμε στην Κύπρο οι οποίες όντως έχουν πολύ μεγάλη ζήτηση όπως οι ανεγέρσεις κατοικιών, τα προκατασκευασμένα σπίτια (προκάτ)και η συντήρηση πισίνας. Ειδικά για τα προκάτ, μας έχει εντυπωσιάσει η ζήτηση που υπάρχει. Αυτή την στιγμή τρέχουν 60 κατηγορίες στην Κύπρο και αυτή είναι η τελευταία που έχουμε εισαγάγει. Μάλιστα μέσα σε μία βδομάδα είχαμε περίπου πάνω από 50 αιτήματα για προκατασκευασμένες κατοικίες.

-Προσφέρετε και business to business υπηρεσίες (B2B) ή περιορίζεστε στο business to customers (B2C);

-Εκ των πραγμάτων η πλειοψηφία των πελατών μας σε ένα ποσοστό 90-95% είναι B2C, όμως συνεχώς αυξάνεται και το B2B. Έχουμε για παράδειγμα ανακαινίσεις ξενοδοχείων τις οποίες εξυπηρετούμε, και επίσης οι υπηρεσίες καθαρισμού αφορούν και εταιρείες. Είναι ένα τμήμα το οποίο διαρκώς αυξάνεται.

Η επένδυση του ομίλου Olympia, οι νέες αγορές και η αξιοπιστία

-Τι σημαίνει για την εταιρεία σας η πρόσφατη επένδυση του ομίλου Olympia; Τι αλλάζει μετά από αυτό;

-Κατ΄αρχήν η επένδυση από ένα τεράστιο όμιλο όπως της Olympia, που υποστηρίζεται από την οικογένεια Γερμανού με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ήταν μια σφραγίδα εμπιστοσύνης ως προς το έργο και τα αποτελέσματα που έχει παράξει η εταιρεία μας τα τελευταία πέντε χρόνια. Επίσης να σημειώσω ότι ο ρόλος της Κύπρου ήταν πάρα πολύ σημαντικός διότι η δυναμική που είχε η εταιρεία αυξήθηκε κι άλλο όταν αποδείξαμε ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε και σε μία άλλη αγορά εκτός της ελληνικής. Από εκεί και πέρα, η επένδυση αυτή δεν έρχεται να καλύψει τρέχουσες υποχρεώσεις αφού η εταιρεία μας είναι κερδοφόρα και υγιής. Έρχεται όμως να καλύψει την ανάγκη που έχουμε να επεκταθούμε και σε άλλες αγορές στο εξωτερικό και παράλληλα για να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε το προϊόν και την υπηρεσία μας τεχνολογικά, έτσι ώστε να παρέχουμε περισσότερα εργαλεία και λύσεις και προς τους επαγγελματίες μας και προς τους πελάτες. Η εταιρεία συνεχώς μεγαλώνει, διπλασιάζεται περίπου σε μέγεθος κάθε χρόνο και αν καταφέρουμε να διεισδύσουμε και σε άλλες αγορές αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο. Μας ενδιαφέρει και η παρουσία μας στο Χρηματιστήριο. Από εκεί και πέρα το πώς θα εξελιχθεί αυτό το ταξίδι και αν η εταιρεία θα συνεχίσει να βρίσκεται στα δικά μας χέρια για πολλά χρόνια ακόμα, ή αν θα επιδιώξουμε να αντλήσουμε κι άλλα κεφάλαια και να φέρουμε και άλλους επενδυτές, είναι κάτι που θα το δούμε στο μέλλον.

-Σε ποιες αγορές μπορεί να σας δούμε στο μέλλον;

-Μας ενδιαφέρουν αγορές σημαντικού μεγέθους στην Δυτική Ευρώπη, όπως της Αγγλίας ή της Γερμανίας ή ακόμα και της Πολωνίας, καθώς ένας από τους συνιδρυτές μας είναι Πολωνός. Αυτές είναι κάποιες από τις αγορές που κοιτάμε αυτή την στιγμή, θα ξέρουμε συγκεκριμένα σε περίπου έξι μήνες από τώρα. Είναι πολύ σημαντική απόφαση οπότε προσπαθούμε να ζυγίσουμε όλα τα δεδομένα για να πάρουμε την κατάλληλη απόφαση και να επιλέξουμε την κατάλληλη αγορά.

-Πώς διασφαλίζεται η αξιοπιστία του επαγγελματία που επιλέγει ο πελάτης;

-Αυτό γίνεται σε τέσσερα στάδια. Το πρώτο στάδιο είναι ότι διασφαλίζουμε ότι ο επαγγελματίας πληροί κάποιες βασικές νομικές προϋποθέσεις για την εξάσκηση του επαγγέλματός του. Από εκεί και πέρα, ακολουθεί εκπαίδευση μίας ημέρας στα γραφεία μας, ενώ για 30 μέρες είμαστε πολύ κοντά με τον κάθε επαγγελματία ξεχωριστά έτσι ώστε να διασφαλίσουμε ότι τηρεί όλους τους άξονες που έχουμε θέσει σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτηση προς τους πελάτες (πόσο τυπικός και συνεπής είναι), ως προς την αμεσότητα που πρέπει να επικοινωνεί και το ύφος με το οποίο πρέπει να επικοινωνεί μαζί τους, ως προς το πώς δίνει τις προσφορές του.

Στη συνέχεια αναλαμβάνουν δράση οι ίδιες οι αξιολογήσεις των χρηστών που είναι στην ουσία και το βασικό κριτήριο μέσω του οποίου ένας επαγγελματίας εξελίσσεται ή αποβάλλεται από την πλατφόρμα μας. Όσο καλύτερες είναι οι αξιολογήσεις που λαμβάνει ένας επαγγελματίας τόσο πιο πιθανό είναι να μεγαλώνει συνεχώς το πελατολόγιο που εξυπηρετεί μέσω της πλατφόρμας.

Επίσης, πρόσφατα εφαρμόσαμε ένα πρόγραμμα διαρκούς εκπαίδευσης το οποίο έχει ως στόχο να εξελίξει όλες τις δεξιότητες του επαγγελματία σε διάφορους τομείς όπως η επικοινωνία, οι τεχνολογικές ικανότητες, οι πωλησιακές ικανότητες και η διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού.

-Πώς μπορεί ένας καταναλωτής να «κλείσει» ένα επαγγελματία μέσω της πλατφόρμας;

-Μπαίνοντας ένας πελάτης στην πλατφόρμα μας μπορεί να πληκτρολογήσει την υπηρεσία που χρειάζεται, είτε να την βρει μέσα από την λίστα, στη συνέχεια συμπληρώνει μια μικρή φόρμα για την φύση της εργασίας και ακολούθως την στέλνουμε στους εξειδικευμένους επαγγελματίες που μπορούν να πραγματοποιήσουν αυτή την εργασία. Μέσα σε 10 δευτερόλεπτα ο πελάτης βλέπει τους επαγγελματίες που είναι διαθέσιμοι και κατάλληλοι να τον εξυπηρετήσουν και μέσα σε λίγα λεπτά παίρνει το τηλεφώνημα από αυτούς, την προσφορά τους και επιλέγει τον επαγγελματία που προτιμά, αφού έχει δει και τα προφίλ τους τα οποία είναι διαθέσιμα στην πλατφόρμα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση