ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Έρευνα EY Future Consumer Index

Η πανδημία του COVID-19 θα διαταράξει τα σχέδια των εορταστικών αγορών των καταναλωτών

Δελτίο Τύπου

  • Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές (54%) αναμένεται να συμμετάσχουν σε εκπτώσεις ή άλλες προσφορές ενώ το 42% αναμένεται να ξοδέψουν λιγότερα από ότι πριν από ένα χρόνο
  • Το 91% αυτών που θα συμμετάσχουν θα αναζητήσουν προσφορές στο διαδίκτυο
  • Η διείσδυση των διαδικτυακών αγορών διαφέρει μεταξύ αγορών και κατηγοριών

Η πανδημία του COVID-19 έχει επιταχύνει τη μετάβαση στις διαδικτυακές αγορές και τη μακροπρόθεσμη υιοθέτησή τους σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων και σε κάποιες αγορές, σύμφωνα με την πέμπτη έκδοση της έρευνας της EY, Future Consumer Index. Πάνω από το ένα τρίτο (37%) των 14.467 ερωτηθέντων καταναλωτών δηλώνουν ότι η πανδημία θα συνεχίσει να επηρεάζει τη ζωή τους για τουλάχιστον ένα ακόμη έτος. Αυτό το ποσοστό αυξάνεται στο 43% στην Ευρώπη και στο 66% στην Ιαπωνία, ενώ οι καταναλωτές στην Ινδία (19%) και στην Κίνα (18%) είναι αισθητά πιο αισιόδοξοι. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι ερωτηθέντες καταναλωτές πιστεύουν ότι ο τρόπος με τον οποίο ψωνίζουν θα αλλάξει μακροπρόθεσμα ενώ το 39% δηλώνουν ότι θα ψωνίσουν διαδικτυακά πράγματα που αγόραζαν στα καταστήματα.

Η υιοθέτηση διαδικτυακών αγορών διαφέρει ανάλογα με τις αγορές και τις κατηγορίες    

Η έρευνα της EY, Future Consumer Index, έδειξε ότι οι καταναλωτές στην Κίνα και, σε μικρότερο βαθμό, στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι πιο πιθανό να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές και να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο ως το κύριο κανάλι αγορών τους, σε σχέση με καταναλωτές άλλων χωρών. Οι καταναλωτές στην Γερμανία και στην Γαλλία δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με αυτήν την ιδέα.

Συνολικά, οι ερωτηθέντες αναγνώρισαν τις ηλεκτρονικές συσκευές και την τεχνολογία (53%) ως κατηγορία προϊόντων που θα αγοράσουν κυρίως διαδικτυακά, ενώ τα ποτά και τα φρέσκα τρόφιμα είναι κατηγορίες που θα προτιμήσουν να αγοράσουν σε φυσικά καταστήματα.

Η διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών στην κατηγορία των φρούτων και λαχανικών εξακολουθεί να είναι η χαμηλότερη στις περισσότερες αγορές. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το 55% των καταναλωτών αγόρασαν τα είδη αυτά ηλεκτρονικά, τουλάχιστον μία φορά. Το 42% των καταναλωτών αυτών δηλώνουν ότι πλέον παραγγέλνουν φρούτα και λαχανικά μέσω διαδικτύου πιο συχνά, λόγω της πανδημίας COVID-19. Αναφορικά με το μέλλον, το 19% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θα κάνουν κυρίως ηλεκτρονικές αγορές για φρέσκα τρόφιμα και το 16% για μη αλκοολούχα ποτά, από 3,4% και 1,6% αντίστοιχα το 2019. Αυτή η τάση δείχνει ότι οι διαδικτυακές αγορές, ακόμη και σε κατηγορίες χαμηλής διείσδυσης, βρίσκονται σε άνοδο, μια τάση που πιθανότατα θα παραμείνει και μετά την πανδημία.

Η έρευνα σημειώνει επίσης ότι οι κατηγορίες στις οποίες οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές, είναι οι κατηγορίες στις οποίες είναι πιθανότερο να εκτιμήσουν την εξυπηρέτηση και τις συμβουλές όταν πραγματοποιούν μια αγορά – όπως η τεχνολογία, η ομορφιά και τα καλλυντικά, τα ρούχα, τα παπούτσια και τα αξεσουάρ.

Ο αντίκτυπος της πανδημίας του COVID-19 σε μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές

Ως αποτέλεσμα της πανδημίας του COVID-19, το 40% των ερωτηθέντων έχουν δει τα εισοδήματά τους να μειώνονται, ενώ η πλειοψηφία (το 60%) σκέφτεται τώρα πιο προσεκτικά για το πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους. Επιπλέον, το 41% των καταναλωτών έχουν μειώσει τις δαπάνες για μη βασικά προϊόντα ενώ το 46% αναβάλλουν την αγορά ή την αντικατάσταση προϊόντων υψηλής αξίας. Αυτές οι τάσεις δείχνουν μια δυνητικά πιο υποτονική περίοδο εορταστικών αγορών στο τέλος του χρόνου.

Παρόλο που περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες καταναλωτές (54%) αναμένουν να συμμετάσχουν στην επόμενη μεγάλη διοργάνωση εκπτώσεων ή προσφορών, τα δεδομένα της έρευνας της EY, Future Consumer Index, δείχνουν ότι το 42% των καταναλωτών, παγκοσμίως, σχεδιάζουν να δαπανήσουν λιγότερα χρήματα σε αγορές κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, από ό, τι πριν από ένα χρόνο. Από αυτούς που θα συμμετάσχουν, το 91% θα ξοδέψουν διαδικτυακά τουλάχιστον τα μισά από τα χρήματα που έχουν προϋπολογίσει για τις αγορές τους, επιβεβαιώνοντας τη σημασία του ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου αυτή τη σεζόν.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Χαράλαμπος Κωνσταντίνου, Συνέταιρος και Eπικεφαλής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της EY Κύπρου, παρατηρεί: «Με μια τόσο γρήγορη μετάβαση στις online αγορές, οι επιχειρήσεις πρέπει να αναθεωρήσουν τις υποθέσεις τους σχετικά με το τι θέλει ο ψηφιακός καταναλωτής. Μέσα από την πανδημία αναδεικνύονται ευκαιρίες πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων και τώρα είναι η ώρα να αναπτυχθούν καινοτόμες ηλεκτρονικές στρατηγικές. Οι καταναλωτές συνήθιζαν να πηγαίνουν στα φυσικά καταστήματα για να αγγίξουν και να αισθανθούν το προϊόν, αλλά στη συνέχεια έκαναν τις αγορές τους διαδικτυακά, όπου τα προϊόντα μπορεί να είναι φθηνότερα. Σήμερα, οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο στις online αγορές για αυτό και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αντιδράσουν, δημιουργώντας και παρέχοντας μια omnichannel εμπειρία στους καταναλωτές τους».

Η τελευταία έκδοση της έρευνας Future Consumer Index είναι διαθέσιμη εδώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Δελτίο Τύπου

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση