ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

H Κομισιόν προωθεί τα ηλεκτρικά και καθαρά αυτοκίνητα

Δεσμεύει την αυτοκινητοβιομηχανία για μείωση εκπομπών κατά 30% ως το 2030

ΚΥΠΕ

Η Κομισιόν αποφάσισε να στρέψει την αυτοκινητοβιομηχανία στα καθαρά (κυρίως ηλεκτρικά και υβριδικά) αυτοκίνητα, κατεβάζοντας πρόταση για που τη δεσμεύει για μείωση εκπομπών κατά 30% ως το 2030 (κάτω από τα επίπεδα του 2021).

Σήμερα οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου αποτελούν το 73% και τα εκπεμπόμενα μικροσωματίδια ευθύνονται για 400.000 θανάτους το χρόνο στην ΕΕ. Η Κομισιόν σήμερα προτείνει νέους στόχους για τις μεγάλες μέσες σταθμισμένες εκπομπές CO2 νέων επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών στην ΕΕ, προκειμένου να επιταχυνθεί η μετάβαση σε οχήματα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών.

Η Κομισιόν ζητά ταυτόχρονα ανάπτυξη δικτύου φόρτισης αυτοκινήτων στους αυτοκινητοδρόμους (πρέπει να είναι το ίδιο εύκολο με το να βάζει κανείς βενζίνη, τόνισε η αρμόδια Επίτροπος επί των μεταφορών Βιολέτα Μπούλτς). Προτείνει δε ένα σύστημα "περιαγωγής" για το πως θα πληρώνουν οι οδηγοί την επαναφόρτιση και ζητά ταυτόχρονα την εναρμόνιση των στάνταρντς για τις σχετικές μπρίζες.

Οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ σε σχέση με τις παγκόσμιες πωλήσεις μειώθηκαν από 34% πριν από τη χρηματοπιστωτική κρίση (2008/2009) σε 20% σήμερα. Για να διατηρηθούν τα μερίδια αγοράς και να επιταχυνθεί η μετάβαση προς οχήματα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, η Κομισιόν πρότεινε σήμερα νέους στόχους για τις μεγάλες μέσες εκπομπές CO2 των νέων επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών που θα εφαρμοστούν από το 2025 και το 2030 αντίστοιχα.

Ο στόχος της Κομισιόν είναι να δημιουργηθούν ταυτόχρονα και 75.000 νέες θέσεις εργασίας. Η Επίτροπος Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, αρμόδια για την κινητικότητα μεταξύ άλλων, κατέστησε σαφές ότι η ΕΕ πρέπει να αποφύγει την κατάσταση όπου τα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παράγονται κάπου αλλού έξω από την ΕΕ.

Αναλυτικά, η πρόταση περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:

- Νέα πρότυπα CO2 για να βοηθήσουν τους κατασκευαστές να υιοθετήσουν την καινοτομία και να προμηθεύσουν οχήματα με χαμηλές εκπομπές στην αγορά. Η πρόταση περιλαμβάνει επίσης στόχους τόσο για το 2025 όσο και για το 2030. Ο ενδιάμεσος στόχος του 2025 εξασφαλίζει ότι οι επενδύσεις ξεκινούν ήδη από τώρα. Ο στόχος του 2030 παρέχει σταθερότητα και μακροπρόθεσμη κατεύθυνση για τη συνέχιση αυτών των επενδύσεων. Αυτοί οι στόχοι συμβάλλουν στην ώθηση της μετάβασης από τα συμβατικά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε καθαρά.

- Η οδηγία για τα καθαρά οχήματα για την προώθηση λύσεων καθαρής κινητικότητας στις δημοπρασίες δημόσιων συμβάσεων, που ως εκ τούτου παρέχει μια ισχυρή ώθηση στη ζήτηση και στην περαιτέρω ανάπτυξη λύσεων καθαρής κινητικότητας.

- Σχέδιο δράσης και επενδυτικές λύσεις για τη διευρωπαϊκή ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων. Ο στόχος είναι να αυξηθεί το επίπεδο φιλοδοξίας των εθνικών σχεδίων, να αυξηθούν οι επενδύσεις και να βελτιωθεί η αποδοχή των καταναλωτών.

- Η αναθεώρηση της οδηγίας για τις συνδυασμένες μεταφορές, η οποία προωθεί τη συνδυασμένη χρήση των διαφόρων τρόπων μεταφοράς εμπορευμάτων (π.χ. φορτηγά και τρένα), θα διευκολύνει τις εταιρείες να αποκτήσουν κίνητρα και, ως εκ τούτου, θα τονώσει τη συνδυασμένη χρήση φορτηγών και αμαξοστοιχιών, φορτηγίδων ή πλοίων για τη μεταφορά αγαθών.

- Οδηγία για τις υπηρεσίες επιβατικών λεωφορείων, που προβλέπει τόνωση της ανάπτυξης λεωφορειακών συνδέσεων σε μεγάλες αποστάσεις σε όλη την Ευρώπη και προσφορά εναλλακτικών επιλογών στη χρήση ιδιωτικών αυτοκινήτων. Συνδυαστικά αναμένεται να συμβάλουν στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές και της οδικής συμφόρησης. Θα προσφέρουν δε, πρόσθετες, καλύτερες και πιο προσιτές επιλογές κινητικότητας, ιδίως για άτομα με χαμηλό εισόδημα.

- Πρωτοβουλία για τις μπαταρίες, με στρατηγική σημασία για την ολοκληρωμένη βιομηχανική πολιτική της ΕΕ, έτσι ώστε τα οχήματα και άλλες λύσεις κινητικότητας του αύριο και τα συστατικά τους να εφευρεθούν και να παραχθούν στην ΕΕ.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση