ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Σπαζοκεφαλιά η στρατηγική για τις ελληνικές εταιρείες στην Κύπρο

Παραδείγματα εταιρειών που τα κατάφεραν, τι αλλάζουν εταιρείες που κατέβηκαν με τελευταία τη Σκλαβενίτης

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Ολοένα και περισσότερες ελληνικές εταιρίες βλέπουν την Κύπρο ως το πλέον πρόσφορο έδαφος για την επόμενη επαγγελματική τους κίνηση.

Χαμηλοί φορολογικοί συντελεστές και χαμηλές ασφαλιστικές εισφορές, σε συνδυασμό με μεταρρυθμίσεις και την αναγκαία πολιτική συναίνεση για την έξοδο από το μνημόνιο, στην περίπτωση της Κύπρου, κατέστησαν τη χώρα πόλο έλξης για περίπου 5.200 επιχειρήσεις την τελευταία πενταετία. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, στην Κύπρο οι εγγραφές ελληνικών επιχειρήσεων ήταν αυξημένες κατά 77% στα τέλη του 2016 σε σύγκριση με το 2015, ενώ αυξητική είναι η τάση και το τρέχον έτος.

Σε αυτές συγκαταλέγεται, όπως ήδη έχει δημοσιεύσει η «Κ»,  και η εταιρία METRO η οποία ανοίγει στη Λεμεσό αρχές του 2019, δημιουργώντας έτσι μια συνέχεια στην προαναφερόμενη κάθοδο που έχει προκαλέσει συζητήσεις στον επιχειρηματικό κόσμο. Οι οποίες  συζητήσεις συμπεριλαμβάνουν και την πορεία εταιρειών όπως η JUMPO και η IKEA που ήδη μετρούν χρόνια στην Κύπρο και η πορεία τους είναι ανοδική. Μάλιστα σύμφωνα με στοιχεία Ιουνίου του 2017, η εταιρία JUMPO κατέγραψε αύξηση στις πωλήσεις της τάξης του 1,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και κέρδη που ανήλθαν στα 26,9 εκατομμύρια ευρώ.

Ως αντίστροφα παραδείγματα, μη επιτυχημένης καθόδου, καταγράφονται την ίδια ώρα και εταιρείες όπως η Goody's που μπήκε στην κυπριακή αγορά το 1997 για να διακόψει τις εργασίες της το καλοκαίρι του 2015, ενώ την ίδια πορεία ακολούθησαν και τα flo cafe.

Αλλάζει στρατηγική η Σκλαβενίτης

Το διακύβευμα για τις εξ Ελλάδος εταιρείες στην Κύπρο, αφορά μεταξύ άλλων και τη στρατηγική που ακολουθούν. Η απάντηση στο ερώτημα δεν είναι εύκολη, το αποδεικνύει και η πορεία εταιρειών που προσπάθησαν αλλά δεν κατάφεραν να μεταφέρουν αυτούσια τη στρατηγική τους από την Ελλάδα στην Κύπρο, στον τομέα της διαφήμισης. 

Παράγοντες της αγοράς άλλωστε παραδέχονται πως η συμπεριφορά των καταναλωτών είναι διαφορετική από την Αθήνα στη Λευκωσία, αλλά και από την Αθήνα σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας για παράδειγμα, γεγονός που αποτρέπει τον στρατηγικό μονολιθισμό του ενός ή του άλλου σχεδίου για την προσέγγιση και την αύξηση πελατών.   

Με την κάθοδο της στην Κύπρο η εταιρία Σκλαβενίτης ακολούθησε μια διαφορετική των παραδοσιακών και γνώριμων για τα κυπριακά δεδομένα, πρακτικής στον τομέα της επικοινωνίας, επιλέγοντας ν' απέχει από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις και κάνοντας προωθητικές ενέργειες προς τους καταναλωτές μέσω φυλλαδίων.

Ωστόσο έγκυρες πληροφορίες την θέλουν να επανέρχεται στην αγορά της διαφήμισης, καθώς φαίνεται να έχει κλείσει συμφωνία με συγκεκριμένο διαφημιστικό γραφείο στην Ελλάδα, ενώ κυκλοφορεί και η πληροφορία πως αναμένεται να κάνουν την επανεμφάνιση τους τα διαφημιστικά φυλλάδια στα ταχυδρομικά κιβώτια των καταναλωτών. Και αυτό καθώς έγινε αντιληπτό ότι η προηγούμενη τακτική της εταιρίας σαφώς δεν επέφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα στην Κύπρο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση