ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Κόντρα Γάλλων και Ολλανδών για τα ηνία της Air France-KLM

Η Ολλανδία έχει σχεδόν ισότιμη συμμετοχή με τη Γαλλία στην Air France-KLM.

Kathimerini.gr

Τη μεγαλύτερη πτώση στην ιστορία της παρουσίασε η μετοχή της Air France-KLM, ύστερα από την απόφαση της ολλανδικής κυβέρνησης να αποκτήσει μερίδιο 12,7% στον αεροπορικό όμιλο συμμετοχών προς δυσάρεστη έκπληξη των Γάλλων. Ετσι, η Ολλανδία έχει σχεδόν ισότιμη συμμετοχή με τη Γαλλία στην Air France-KLM, ενισχύοντας τους φόβους για καθυστερήσεις στην αναδιάρθρωση του αεροπορικού ομίλου από πιθανές συγκρούσεις ανάμεσα στο Παρίσι και στο Αμστερνταμ σε θέματα εταιρικής διακυβέρνησης.

Η Ολλανδία, η οποία προηγουμένως κρατούσε μερίδιο 6% στην τοπική μονάδα της KLM, αιφνιδίασε με την κίνηση αυτή. Παρ’ όλα αυτά είχε γίνει αισθητή η «ενόχληση» του Αμστερνταμ τις προηγούμενες εβδομάδες από την ισχυρή επιρροή που ασκούν οι Γάλλοι στη διοίκηση του ομίλου. Πηγή της γαλλικής κυβέρνησης, η οποία κατέχει το 14,3% στον όμιλο της Air France-KLM, δήλωσε πως η κίνηση των Ολλανδών ήταν «απρόβλεπτη» και «εχθρική».

Από την πλευρά του, ο υπουργός Οικονομικών της Ολλανδίας, Βόπκε Χούκστρα, δήλωσε πως με την αγορά του μεριδίου αυτού έναντι 680 εκατ. ευρώ «αποκτούμε μία θέση στο διοικητικό συμβούλιο». Μέχρι τα τέλη της εβδομάδας, ο κ. Χούκστρα θα συναντηθεί με τον Γάλλο ομόλογό του για να κάνουν μια «ειλικρινή, αλλά φιλική συζήτηση», όπως δήλωσε ο Μπενζαμίν Γκριβό, εκπρόσωπος της γαλλικής κυβέρνησης.

Ο στόχος

Σκοπός της κυβέρνησης του πρωθυπουργού Μαρκ Ρούτε είναι ν’ αυξήσει το μερίδιό της στο 14,3%, όσο είναι και των Γάλλων, για να προστατευθούν τα συμφέροντα και οι θέσεις εργασίας των Ολλανδών, ιδιαίτερα στο αεροδρόμιο «Σίπχολ» του Αμστερνταμ. Πληροφορίες του BBC αναφέρουν πως και άλλα πολιτικά κόμματα ήταν σύμφωνα με την κίνηση αυτή. Το «Σίπχολ» είναι το τρίτο αεροδρόμιο με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση στην Ευρώπη, μετά το «Χίθροου» στο Λονδίνο και το «Σαρλ ντε Γκωλ» στο Παρίσι.

Η μετοχή της Air France-KLM υποχώρησε έως και 15% εν μέσω της συνεδρίασης στο χρηματιστήριο του Παρισιού και τελικά έκλεισε με πτώση 10%. Τελευταία φορά που σημειώθηκε τόσο μεγάλη πτώση ήταν το 2002, δηλαδή όταν η Air France ήταν ακόμη μόνη της. Μετά μία διετία, η γαλλική αεροπορική εταιρεία ένωσε τις δυνάμεις με τη μικρότερη KLM, δημιουργώντας έναν όμιλο συμμετοχών. Οι διαφωνίες Παρισιού-Αμστερνταμ αφορούσαν μία σειρά από ζητήματα που επηρέαζαν την KLM.

Μεγάλη δυσαρέσκεια είχε προκληθεί πέρυσι στους κύκλους της ολλανδικής κυβέρνησης από τις ζημίες που υπέστη ο αεροπορικός όμιλος από τις απεργίες στη Γαλλία, σύμφωνα με το BBC. Συν τοις άλλοις, οι Ολλανδοί δυσανασχετούσαν, διότι ο διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, Μπεν Σμιθ, ήταν ιδιαίτερα παρεμβατικός σε θέματα της θυγατρικής KLM. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων, μάλιστα, κυκλοφόρησαν δημοσιεύματα που ήθελαν τον επικεφαλής της KLM, Πιέτερ Ελμπερς, να αποχωρεί επειδή υποστηρίζει πως οι δύο οντότητες θα πρέπει να λειτουργούν ξεχωριστά. Αν και ο Ελμπερς παρέμεινε στη θέση του, ο Καναδός Σμιθ απέκτησε μία θέση στο εποπτικό συμβούλιο της KLM.

«Το μερίδιο που απέκτησε η Ολλανδία δεν βελτιώνει την κατάσταση του ομίλου», σχολιάζουν αναλυτές της εταιρείας Bernstein Research στο πρακτορείο Bloomberg. «Ανησυχούμε μήπως τα συγκρουόμενα συμφέροντα μεταξύ των δύο χωρών αναχαιτίσουν την αναδιάρθρωση του ομίλου που είναι αναγκαία», αναφέρεται στη σχετική έκθεση. Μερίδιο από 8,8% εκάστη διατηρούν, επίσης, η Delta Air Lines και η China Eastern Airlines.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση