ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Mείωση κατά 76% καθυστερήσεων πτήσεων λέει η Ελεγκτική Υπηρεσία

Οι καθυστερήσεις που προέκυψαν στον Κυπριακό Εναέριο Χώρο δεν συνάδουν με τον στόχο που έθεσε για την Κύπρο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

ΚΥΠΕ

Μείωση 1,90 λεπτά ανά πτήση ή ποσοστό 76% παρουσίασαν το 2016 οι πραγματικές καθυστερήσεις στον Κυπριακό Εναέριο Χώρο (FIR Λευκωσίας), οι οποίες ανήλθαν σε 0,6 λεπτά ανά πτήση κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με 2,5 λεπτά το 2015, σύμφωνα με την ειδική έκθεση της Ελεγκτική Υπηρεσίας για το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας.
 
Οι καθυστερήσεις που προέκυψαν στον Κυπριακό Εναέριο Χώρο, σύμφωνα με την Ελεγκτική Υπηρεσία, δεν συνάδουν με τον στόχο που έθεσε για την Κύπρο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ο πανευρωπαϊκός στόχος για τη χωρητικότητα για κάθε ημερολογιακό έτος στη δεύτερη περίοδο αναφοράς (2015-2019) είναι καθυστέρηση ανά πτήση κάτω από 0,5 λεπτά κατά μέσο όρο.
 
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, οι  καθυστερήσεις που αναμενόταν ότι θα προέκυπταν για τα έτη 2015-2019, σύμφωνα με το εθνικό σχέδιο επίδοσης της Κύπρου ήταν 1,5 λεπτά ανά πτήση, στόχοι οι οποίοι αναθεωρήθηκαν.
 
Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι ο στόχος για το έτος 2017 παρέμεινε όπως δηλώθηκε αρχικά (1,5 λεπτά ανά πτήση), ενώ οι στόχοι που αφορούσαν στη χωρητικότητα για τα έτη 2018 και 2019 αναθεωρήθηκαν προς την κατεύθυνση που να ικανοποιούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δηλαδή 0,64 και 0,56 λεπτά ανά πτήση, αντίστοιχα.
 
Στη σύσταση της η Ελεγκτική Υπηρεσία τονίζει πως το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων θα πρέπει να συνεχίσει τις προσπάθειες για περαιτέρω μείωση των καθυστερήσεων,  ούτως ώστε να επιτευχθεί το συντομότερο δυνατό ο στόχος/απαίτηση που έθεσε για την Κύπρο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. 
 
Επικαλούμενη ενημέρωση από την Διευθύντρια του Τμήματος, η Ελεγκτική Υπηρεσία αναφέρει ότι «τα αίτια των καθυστερήσεων είναι η ελλιπής οργάνωση και στελέχωση σαν αποτέλεσμα της αδυναμίας της Δημόσιας Υπηρεσίας να λειτουργεί ευέλικτα και γρήγορα και να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του ραγδαία εξελισσόμενου τομέα των αερομεταφορών».
 
Επιπρόσθετα η Διευθύντρια ανέφερε ότι εκκρεμεί για 10 χρόνια η πλήρωση 20 εγκεκριμένων οργανικών θέσεων για σωστή δομή της Αεροναυτιλίας, εκκρεμεί αίτημα για πρόσληψη 20 υπεράριθμων Βοηθών Λειτουργών έναντι ισάριθμων κενών στην κορυφή ενώ εκκρεμεί εδώ και αρκετά χρόνια η πλήρωση θέσεων προαγωγής, όπως εκκρεμεί και στο Υπουργείο Οικονομικών το αίτημα για έγκριση 43 νέων οργανικών θέσεων Ελεγκτών.
 
Επίσης ανέφερε ότι  το Τμήμα αντιμετωπίζει μεγάλη αύξηση στην κυκλοφορία, πέραν των προβλέψεων του Eurocontrol, ενώ η περιοχή είναι θέατρο πολεμικών συγκρούσεων και συνεχών στρατιωτικών ασκήσεων/δραστηριοτήτων με αποτέλεσμα να δεσμεύονται αεροδιάδρομοι και να επιβάλλονται αλλαγές στη ροή της κυκλοφορίας.
 
Δόθηκαν υπερωρίες από €2.138 μέχρι €54.120

 Στα €2,84 εκατομμύρια ανήλθαν τα ποσά που καταβλήθηκαν για υπερωρίες και επιδόματα το 2016 στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, σε σύγκριση με €2,79 εκ. το 2015, στο πλαίσιο εφαρμογής Σχεδίου Αύξησης της Αποδοτικότητας των Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας της Κύπρου με σκοπό τη μείωση των καθυστερήσεων στο FIR Λευκωσίας.
 
Σύμφωνα με την έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, το μεγαλύτερο ποσό σε ό,τι αφορά υπερωριακή απασχόληση και επιδόματα καταβλήθηκε στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Λευκωσίας και ανέρχεται στο €1.523.233 με ποσά που κυμαίνονται από €2.138 μέχρι €54.120 κατά άτομο.
 
Οι πραγματικές ώρες υπερωριακής απασχόλησης κατά το 2016 ανήλθαν σε 65.504 σε σύγκριση με 60.050 το 2015, δηλαδή υπήρξε αύξηση 5.454 ωρών ή 8,3%.
 
Το μεγαλύτερο ποσό σε ότι αφορά υπερωριακή απασχόληση και επιδόματα καταβλήθηκε στους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Λευκωσίας και ανέρχεται στο €1.523.233 με ποσά που κυμαίνονται από €2.138 μέχρι €54.120 κατά άτομο.
 
Στη σύσταση της η Ελεγκτική Υπηρεσία αναφέρει ότι το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας σε συνεργασία με το YMEE και τον Υπουργό Οικονομικών να αξιολογήσουν στη βάση της μέχρι σήμερα εμπειρίας και μελέτης των βέλτιστων πρακτικών που ισχύουν/εφαρμόστηκαν σε άλλες χώρες με καλύτερες επιδόσεις από την Κύπρο, κατά πόσο η δαπάνη αυτή τεκμηριωμένα παρέχει οικονομική ανταποδοτικότητα (value for money) και πώς το Σχέδιο Αύξησης της Αποδοτικότητας θα μπορούσε να αναδιαμορφωθεί, ώστε να προσφέρει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα και κατά πόσο υπάρχουν σήμερα εναλλακτικές λύσεις που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν με επιτυχία.
 
Αναφέρεται επίσης ότι η Διευθύντρια του Τμήματος, τόνισε και πάλι ότι τα αίτια της ανάγκης για υπερωριακή απασχόληση είναι η ελλιπής οργάνωση και στελέχωση σαν αποτέλεσμα της αδυναμίας της Δημόσιας Υπηρεσίας να λειτουργεί ευέλικτα και γρήγορα και να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του ραγδαία εξελισσόμενου τομέα των αερομεταφορών. Επίσης αναφέρει στην απάντηση της ότι όλα τα κόστη που αφορούν τον Τομέα Αεροναυτιλίας συμπεριλαμβανομένων αυτών που αφορούν την υπερωριακή απασχόληση ανακτώνται από τα Τέλη Υπερπτήσεων.
 
Η Ελεγκτική Υπηρεσία επισημαίνει ωστόσο πως, στην πιο πάνω θέση του Τμήματος, παρασιωπάται η διαχρονική διαπίστωση για ύπαρξη παθογενειών στους όρους εργοδότησης του προσωπικού, παθογένειες που, όπως εξηγείται στην επόμενη παράγραφο, αφέθηκαν να επιλυθούν στα πλαίσια της δημιουργίας κρατικής εταιρείας παροχής αεροναυτιλιακών υπηρεσιών.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X