ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πέρασαν τα νέα τέλη κυκλοφορίας από τη Βουλή

Η ολομέλεια ψήφισε υπέρ της κατάργησης του φόρου κατανάλωσης στα αυτοκίνητα.

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Πράσινο φως άναψε η ολομέλεια της Βουλής στα νομοσχέδια για τα νέα τέλη κυκλοφορίας (41 υπέρ, πέντε εναντίον, δύο αποχές), και την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης στα αυτοκίνητα (27 υπέρ, 20 εναντίον, τρεις αποχές). Όσον αφορά τον φόρο κατανάλωσης δεν καταργείται αλλά μηδενίζεται. 

Όσον αφορά το νομοσχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας, το οποίο είναι στη βάση του «ο ρυπαίνων πληρώνει» ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας, γίνεται στη βάση του προτύπου εκπομπών, EURO. Σημειώνεται ότι τα νέα τέλη κυκλοφορίας δεν θα ισχύσουν για τα υφιστάμενα αυτοκίνητα αλλά για τις νέες εγγραφές.  

Βάσει του νομοσχεδίου και της τροπολογίας ΔΗΚΟ και ΑΚΕΛ η οποία ήταν η μοναδική που έχει υπερψηφιστεί, στα πετρελαιοκίνητα οχήματα ή τα οχήματα διπλής προώσεως με μία εκ των πηγών ενέργειας το πετρέλαιο, που εντάσσονται στο πρότυπο Euro 5a και Euro 5b τα τέλη κυκλοφορίας καθορίζονταιστα 50 ευρώ, ενώ για τα βενζινοκίνητα του ίδιου προτύπου, το τέλος κυκλοφορίας είναι μηδενικός. Το πρότυπο EURO5 μεταφράζεται σε οχήματα ηλικίας από Σεπτέμβρη 2009- Αύγουστο 2014.

Πρότυπο euro4

Στην περίπτωση των οχημάτων τύπου euro 4 το τέλος κυκλοφορίας αυξάνεται στα 300 ευρώ από τα 250 για τα βενζινοκίνητα ή διπλής προώσεως με μία εκ των πηγών ενέργειας την βενζίνη. Όσον αφορά τα πετρελαιοκίνητα ή διπλής προώσεως με πρότυπο euro 4 με μία εκ των πηγών ενέργειας το πετρέλαιο, το νέο τέλος κυκλοφορίας έχει αυξηθεί από τα 500 στα 600 ευρώ. Σημειώνεται ότι euro 4 πρότυπο εκπομπών εφαρμόζεται σε αυτοκίνητα ηλικίας από το 2005 μέχρι το 2009. Με το ίδιο τέλος θα επιβαρύνονται και αυτοκίνητα με προγενέστερο πρότυπο euro ή εκτός προτύπου.

Πρότυπο Euro 6

Υπενθυμίζεται ότι το τέλος κυκλοφορίας θα είναι μηδενικό για τα αυτοκίνητα με πρότυπο εκπομπών EURO 6c και EURO6d, τόσο για τα βενζινοκίνητα/υβριδικά όσο και για τα πετρελαιοκίνητα/υβριδικά. Μηδενικό θα είναι βάσει της τροπολογίας που έχει ψηφιστεί, το τέλος κυκλοφορίας και για αυτοκίνητα τύπου Euro6a και Euro6b.

Αυτοκίνητα με πρότυπο εκπομπών euro 6 είναι αυτοκίνητα ηλικίας πέντε χρόνων (Σεπτέμβριος 2014- 31 Αυγούστου 2018), ενώ αυτοκίνητα με πρότυπο εκπομπής Euro 6c είναι τα αυτοκίνητα Σεπτεμβρίου 2019 μέχρι Αύγουστο 2020. 

Η Βουλή κατέληξε επίσης στην μείωση της χρέωσης της μάζας εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα σε γραμμάρια ανά χιλιόμετρο του μηχανοκίνητου οχήματος. Συγκεκριμένα για μέρος μάζας μεγαλύτερο των 150 (gr/km) και μικρότερο ή ίσο των 180 (gr/km), ο συντελεστής μειώνεται από τα 6 ευρώ στα 5 ευρώ ανά γραμμάριο. Για μέρος της μάζας μεγαλύτερο των 180 (gr/km) το ποσό μειώνεται από τα 12 στα 10 ευρώ.

Ανάσα στην αγορά αυτοκινήτων

Υπενθυμίζεται ότι η συζήτηση για τα δύο νομοσχέδια συνεχίζεται στην Βουλή τους τελευταίους τρεις μήνες. Είχαν κατατεθεί για ψήφιση στην ολομέλεια της 1ης Μαρτίου, ωστόσο είχε ζητηθεί αναβολή, ώστε να εξεταστούν οι τροπολογίες οι οποίες είχαν κατατεθεί, όπως αναφέρθηκε, μέχρι την τελευταία στιγμή. 

Η καθυστέρηση στην λήψη αποφάσεων από το Κοινοβούλιο είχε αρνητική επίδραση στην αγορά αυτοκινήτου.  Επιπτώσεις που αποτυπώθηκαν και στα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας, καθώς τους δύο πρώτους μήνες του 2019 οι συνολικές εγγραφές οχημάτων ήταν μειωμένες κατά 3,1% και έφθασαν τις 7.463, σε σύγκριση με 7.702 την αντίστοιχη περίοδο του 2018.

Στην περίπτωση των επιβατηγών αυτοκινήτων σαλούν οι εγγραφές μειώθηκαν στις 6.144, σε σύγκριση με 6.506 την αντίστοιχη περίοδο του 2018, δηλαδή υπήρξε μείωση 5,6%.  Τις προηγούμενες δύο χρονιές μάλιστα οι συνολικές εγγραφές οχημάτων παρουσίαζαν αύξηση. Συγκεκριμένα για το 2018 οι εγγραφές ήταν 49,450 και ήταν αυξημένες σε σχέση με τις 43,640 εγγραφές το 2017. Με την ψήφιση των νομοσχεδίων αναμένεται ότι θα δοθεί ανάσα στην αγορά αυτοκινήτων και οι πωλήσεις τόσο νέων όσο και παλαιών οχημάτων θα επιστρέψουν σε θετικά πρόσημα. 

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση