ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Θετικός ο επικεφαλής των Starbucks εν μέσω πανδημίας

Ο Κέβιν Τζόνσον στοχεύει στην αύξηση των εσόδων την ίδια ώρα που οι αντίπαλοί του χάνουν έδαφος

«Η πανδημία θα διακόψει εν συντομία την ανάπτυξη της βιομηχανίας των Starbucks», δήλωσε ο Κέβιν Τζόνσον, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, στις Financial Times, την ίδια στιγμή που προχωρά σε ανακαίνιση πολλών καφετεριών, αναπτύσσει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και αυξάνει τους μισθούς των υπαλλήλων του.

Όλα αυτά αποτελούν μια προσπάθεια για να ενισχυθεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της μεγαλύτερης αλυσίδας καφέ στον κόσμο.

«Οι άνθρωποι θα επιστρέψουν στα καταστήματα Starbucks με ρυθμό πολύ μεγαλύτερο από αυτόν πριν από την πανδημία», ανέφερε κατά την διάρκεια της συνέντευξης του στην βρετανική εφημερίδα.

Οι αντίπαλοι

Ωστόσο, η θετική στάση του Κέβιν Τζόνσον, έρχεται σε αντίθεση με τα προβλήματα που κατακλύζουν τους αντιπάλους της εταιρείας. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Euromonitor, μέχρι το τέλος του 2020 αναμένεται να έχουν κλείσει συνολικά 2.000 καφετέριες στις ΗΠΑ.

«Οι μικρότερες αλυσίδες δεν έχουν τους ισολογισμούς που έχουν τα Starbucks», δήλωσε στις FT, ο Ρ.Τ. Χόττοβι, στρατηγικός αναλυτής της Morningstar. Ταυτοχρόνως, η πανδημία έχει αναγκάσει και μεγάλες αλυσίδες καφέ να διαφοροποιήσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.

Παράδειγμα αποτελούν τα Caffè Nero, η τρίτη μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ στο Ηνωμένο Βασίλειο, που αναγκάστηκε να προχωρήσει σε οικονομική αναδιάρθρωση, ενώ η Pret A Manger, έχει αναγκαστεί να προχωρήσει στην απόλυση 3.000 ατόμων.

Αναμένεται ανάκαμψη

Το ξέσπασμα της πανδημίας είχε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο των καταστημάτων σε όλο τον κόσμο, ενώ όπως αναφέρουν στο δημοσίευμα τους οι Financial Times, οι πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν κατά 40%, τους τρεις μήνες έως τον Ιούνιο.

Παρόλα αυτά ο Κέβιν Τζόνσον επέλεξε να συνεχίσει να πληρώνει τους μισθούς των εργαζομένων και να αποφύγει τις περικοπές μισθών ή τις θέσεων εργασίας. Η απόφαση του αυτή, οδήγησε σε απώλεια 678 εκατ. δολαρίων από τον Μάρτιο έως τον Ιούνιο του 2020.

«Βάζουμε τις ανθρώπινες ζωές πάνω από το κέρδος, και πιστεύω ότι “ενισχύσαμε” την εμπιστοσύνη των συνεργατών, των πελατών και των μετόχων προς την εταιρεία», σημείωσε.

Παράλληλα, τα Starbucks ανακοίνωσαν τον Νοέμβριο ότι οι μισθοί για τους υπαλλήλους της εταιρείας στις ΗΠΑ, θα αυξηθούν τουλάχιστον κατά 10%. Όπως ανέφερε, πρόκειται για «μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις» που θα κάνει η εταιρεία αυτή τη δεκαετία».

Σύμφωνα πάντα με τις FT, ο διευθύνων σύμβουλος των Starbucks αναμένει ότι η επιχείρησή του στην Κίνα θα ανακάμψει πλήρως το τρέχον τρίμηνο και θα σημειώσει βελτίωση στον υπόλοιπο κόσμο. Αναμένει παράλληλα ότι τα κέρδη του ομίλου για το έτος, έως τον επόμενο Σεπτέμβριο (2021), θα πλησιάσουν ή θα ξεπεράσουν αυτά του 2019.

Ο «τρίτος χώρος»

Ο διευθύνων σύμβουλος των Starbucks δεν εγκαταλείπει την ιδέα του χώρου όπου «κάθεσαι να πιεις τον καφέ σου», που ο προκάτοχός του, Χάουαρντ Σουλτς, ονόμασε «τρίτο χώρο» - που βρίσκεται δηλαδή ανάμεσα στο «σπιτι» και την «δουλειά».

Όπως ανέφερε, η εταιρεία του έχει μάθει να «παρακολουθεί και να προσαρμόζεται», αλλά το σχέδιό του εξαρτάται στον εκτεταμένο εμβολιασμό του πληθυσμού και την επιστροφή σε πιο «σταθερές συνθήκες».

«Η ιδέα του “τρίτου χώρου” στην οποία βασίστηκε το Starbucks, θα είναι περιζήτητη, καθώς ο κόσμος εξέρχεται από αυτή την πανδημία», προέβλεψε.

Αισιοδοξία στην Wall Street

Από την πλευρά της, η Wall Street, αναμένει ότι τα Starbucks θα βγουν από την πανδημία σε μια ακόμη πιο κυρίαρχη θέση. Η αγοραία αξία της εταιρείας αυξήθηκε κατά 80% από το Μάρτιο, και 13% από την αρχή του έτους, στα 119 δισ. δολάρια.

Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, αναλυτές βλέπουν την αλυσίδα ως μία από τις λίγες εταιρείες που θα μπορούσαν να αναφέρουν διψήφια αύξηση κερδών το 2022.

Καθώς η πανδημία «υπογράμμισε» την εξάρτησή των καφετεριών από την ελεύθερη διακίνηση των ανθρώπων και την λειτουργία επιχειρηματικών κόμβων, ο Κέβιν Τζόνσον βασίζεται πλέον στην επανεκτίμηση της τοποθεσίας, σχεδόν 33.000 καταστημάτων της εταιρείας.

Όπως αναφέρουν οι FT, η κίνηση του αυτή έρχεται σε αντίθεση με τη συνεχιζόμενη επέκταση της εταιρείας στην Κίνα, όπου ο αριθμός των καταστημάτων αυξήθηκε 14% έως τον Σεπτέμβριο, σε περισσότερα από 4.700. Αντίστοιχα στις ΗΠΑ, το σύνολο τους αυξήθηκε μόνο 2%, σε 15.300.

Η τεχνητή νοημοσύνη

Τέλος, ως πρώην στέλεχος της Microsoft και της Juniper Networks, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, βασίζεται σε ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης, που φέρει την ονομασία «Deep Brew».

Σύμφωνα με τις Financial Times, το λογισμικό αναλύει τα δεδομένα γύρω από την πανδημία και παρέχει προτάσεις, για το πώς πρέπει να προσαρμοστούν τα καταστήματα της εταιρείας στις ανάγκες της αγοράς, ενώ παρέχει παράλληλα εξατομικευμένες προσφορές στους χρήστες της εφαρμογής των Starbucks.

Φωτογραφίες: ΚΥ.Π.Ε.
Πληροφορίες: Financial Times

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση