ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Υφ.Ναυτιλίας: Μάστιγα για τα εμπορικά πλοία η πειρατεία

Η Κύπρος εξέφρασε πολλές φορές την ετοιμότητα της για συγκεκριμένα μέτρα προς καταπολέμηση του φαινομένου

ΚΥΠΕ

Η πειρατεία αποτελεί ένα από τα μελανά σημεία της ναυτιλίας και μάστιγα για τα εμπορικά πλοία, ανέφερε στο ΚΥΠΕ ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης, σημειώνοντας ότι η Κύπρος εξέφρασε πολλές φορές την ετοιμότητα της για πρωτοβουλίες και συγκεκριμένα μέτρα προς καταπολέμηση του φαινομένου.

Με αφορμή το περιστατικό πειρατείας του ελληνόκτητου πλοίου «Tonsberg» και της απαγωγής έξι μελών του πληρώματος του, στον κόλπο της Γουινέας, ο κ. Δημητριάδης εξέφρασε λύπη που παρουσιάζονται ξανά τέτοια φαινόμενα στην ναυτιλία.

«Η πειρατεία αποτελεί ένα από τα μελανά σημεία και μάστιγα για τα εμπορικά πλοία, ιδιαίτερα στις περιοχές που υπάρχει έξαρση της και είναι ένα θέμα που απασχολεί εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα», συμπλήρωσε.

Υπέδειξε δε ότι «η Κύπρος, εδώ και αρκετά χρόνια, ήταν από τα πρώτα κράτη που, πρωτοπορώντας, διαμόρφωσε νομοθετικό πλαίσιο που να επιτρέπει την παρουσία ένοπλων φρουρών για να προστατεύουν, τόσο τους ναυτικούς, όσο και το φορτίο».

Σημείωσε δε ότι η χώρα μας δήλωσε ετοιμότητα, πάρα πολλές φορές, σε παγκόσμιο επίπεδο, για να ληφθούν πρωτοβουλίες και να παρθούν ακόμα πιο συγκεκριμένα μέτρα για καταπολέμηση του φαινομένου.

Θεωρώ, συνέχισε, ότι θα πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειες σε παγκόσμιο επίπεδο για να αντιμετωπιστεί πιο δραστικά η πειρατεία.

Ερωτηθείς σχετικά για το ποια μέτρα θα μπορούσαν να ληφθούν, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας υπέδειξε πως δεν είναι θέμα απλά διαμόρφωσης κανονιστικού πλαισίου, «αλλά για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο, χρειάζεται η στενότερη δυνατή συνεργασία της παγκόσμιας κοινότητας με τις χώρες που συνορεύουν στις περιοχές όπου υπάρχει πειρατεία».

«Θα πρέπει να υπάρχει μια πιο αυξημένη παρουσία, στις περιοχές αυτές, δυνάμεων που να αποτρέπουν τους πειρατές, στο μέτρο του δυνατού, μια πιο στενή συνεργασία με τις κυβερνήσεις των χωρών στις οποίες παρατηρείται το φαινόμενο και φυσικά, θα πρέπει και τα πλοία να λαμβάνουν τα μέτρα τους», πρόσθεσε.

Σε αυτή τη βάση, συνέχισε, «εδώ και καιρό η Κύπρος έθεσε και θέτει το θέμα σε παγκόσμιο επίπεδο για να παρθούν αποφάσεις».

Σε μια άλλη εξέλιξη, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας θα πραγματοποιήσει αύριο, Παρασκευή, διαδικτυακή παρουσίαση του νέου διαγωνιστικού εγγράφου για τη θαλάσσια σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας, ενώπιον μελών του Ιταλοκυπριακού Εμπορικού Επιμελητηρίου.

Το Υφυπουργείο, όπως δήλωσε ο κ. Δημητριάδης, αναμένει εναγωνίως την 28η Ιανουαρίου 2022, τελευταία ημερομηνία υποβολής προσφορών από ενδιαφερόμενους μεταφορείς.

« Όλοι εκτιμούν πως έγινε σημαντική βελτίωση και εμείς ελπίζουμε αυτό να μετατραπεί σε ενδιαφέρον», είπε και πρόσθεσε ότι μέχρι τις 14 Ιανουαρίου 2022, το Υφυπουργείο θα δέχεται ερωτήματα για διευκρινίσεις επί του διαγωνιστικού εγγράφου.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση